Citat:
Ursprungligen postat av
Piecees
Önskar jag kände nån som kände nån där i landet som kunde kolla upp dammjäveln. Fick direkt en skum känsla, varför tas inte såna lappar på allvar?
Ja, dammen Barragem da Bravura
söktes av tidigt men bara en ytlig översyn alltså ingen dykning.
Med tanke på att lappen hittades vid Ocean Club och var skriven på Portugisiska så blir det lite extra intressant om mannen jag skrev om några inlägg tillbaka.
Han arbetade med underhållet på Ocean Club och undanhöll väldigt viktig infirmation om vad han gjorde från 20:45 den 3e Maj.
Vi vet att han åkte upp och ner utanför 5A och vi vet att han bytte bil vid 21:00 till en Servicebil/Pickup och detta undanhöll han och istället sa han att han åkte hem till Lagos kl.20:45.
En bilresa till dammen Barragem da Bravura från Luz tar ca bara: 15-20minuter och vad som gör stället än mer intressant för dumpning av en kropp är att man kan använda bilen ända fram till vattnet vid fördämningen.
https://images.app.goo.gl/HQnm2WMp58GYZu6C7
Madeleine ska bara ha varit 90cm lång så viktmässigt borde det räckt med ett brunnslock i gjutjärn eller liknande för att sänka henne, eller om den här killen är intressant, så vem vet vad han hade för grejor i servicebilen som han plockade upp.
Jag har påpekat detta för PJ i Portimao att de borde utföra dykningar i området närmast själva fördämningen, från den ena sidan till den andra.