2015-11-02, 13:37
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21686967.ab
En i raden av alla försök av Team McCanns att hålla liv i detta.
Så fort det kommer uppgifter som inte är med dom så finns det "2 håriga tyska män i badbyxor" eller någon Pedofil i Australien som varit i Portugal någon gång under sitt liv,eller städande zigenare och Ukrainare,eller en favorit från 2014:"En fd anställd vid hotellet som tog hämd för denne hade fått sparken".
Osv osv.
Det är en fars
Citera
2015-11-03, 13:41
Medlem
ursprungligens avatar
Vad hände med insamlingen på Gofundme? Den verkar vara borttagen. Finns det någon information om varför?
Citera
2015-11-03, 16:09
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Vad hände med insamlingen på Gofundme? Den verkar vara borttagen. Finns det någon information om varför?

£50.000 är tillräckligt för Amaral´s utgifter,den som har bankkontot tyckte det var läge att stänga "GoFundMe" då dom har att göra med "Team McCann´s"
Citera
2015-11-04, 02:02
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
En i raden av alla försök av Team McCanns att hålla liv i detta.
Så fort det kommer uppgifter som inte är med dom så finns det "2 håriga tyska män i badbyxor" eller någon Pedofil i Australien som varit i Portugal någon gång under sitt liv,eller städande zigenare och Ukrainare,eller en favorit från 2014:"En fd anställd vid hotellet som tog hämd för denne hade fått sparken".
Osv osv.
Det är en fars
Förstår inte riktigt varför man slår på stora trumman när det gäller den här tysken. Jag kan ju ha missat det men inte någonstans ser jag att han ens har varit i Portugal och än mindre i Algarve. Dålig journalistik skulle jag säga. Låter mer som att man är missnöjd med att OP Grange har minskat i styrka o man vill med detta visa att det är fel.
Citera
2015-11-04, 16:14
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Förstår inte riktigt varför man slår på stora trumman när det gäller den här tysken. Jag kan ju ha missat det men inte någonstans ser jag att han ens har varit i Portugal och än mindre i Algarve. Dålig journalistik skulle jag säga. Låter mer som att man är missnöjd med att OP Grange har minskat i styrka o man vill med detta visa att det är fel.

Genom alla år som jag har följt fallet så finns det ett samband med alltihop.
Samtidigt som det blev känt i media att Polisen drar ner på personal till 4 dyker detta upp och så där ser det ut om man tittar tillbaka.
När det var dags för rättsliga förhandlingar med Amaral så slog media upp att det fanns skumma zigenare som varit i PDL osv osv.
Alltså,det dyker upp "misstänkta" när fallet på något annat sätt uppmärksammas i media där det kan bli en nackdel för McCann´s, libel trial mm
Och mycket utav detta ligger nog deras mediastrateg och talesman Clarence Mitchell bakom.
Man får känslan av "titta inte här,titta där".
Citera
2015-11-06, 16:50
Medlem
Jag har följt fallet sedan 2007 och läst era intressanta inlägg och teorier här. Självklart är att allt är fejk efter en olycka eller ett mord på stackars Madeleine. McCains fick någon form av hjälp att städa rummet och forsla bort den döda kroppen.
Varför? Om man betänker de enorma summor som spenderats, både polisiärt och "hush money" till Mccanns måste det vara något extremt som hänt.Utan att gå in på detaljer tror jag att någon pervers höjdare varit direkt involverad i hennes död, alltså varit i lägenheten när det hände. Därav det frenetiska städandet.
Jag tror även att deras hemsida för allmosor bara finns för pengatvätt och att Gerry, med hjälp av diverse medhjälpare, set till att det så ska förbli.
Citera
2015-11-11, 09:41
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nymima
Jag har följt fallet sedan 2007 och läst era intressanta inlägg och teorier här. Självklart är att allt är fejk efter en olycka eller ett mord på stackars Madeleine. McCains fick någon form av hjälp att städa rummet och forsla bort den döda kroppen.
Varför? Om man betänker de enorma summor som spenderats, både polisiärt och "hush money" till Mccanns måste det vara något extremt som hänt.Utan att gå in på detaljer tror jag att någon pervers höjdare varit direkt involverad i hennes död, alltså varit i lägenheten när det hände. Därav det frenetiska städandet.
Jag tror även att deras hemsida för allmosor bara finns för pengatvätt och att Gerry, med hjälp av diverse medhjälpare, set till att det så ska förbli.

Absolut är det så och att det var en eller ett par perversa höjdare tror jag är anledningen till att CEOP-debaclet den 30 April då de fick reda på vilka eller vilken denya perversa höjdare var.
Egentligen behövs bara ett svar på en fråga och tillhörande följdfrågor för att man ska förstå vad som hände och den frågan är,vad var syftet med denna resa?
*Vad gjorde dom på dagarna när barnen lämnats iväg denna vecka i slutet på April med kyligt väder och iskallt i Atlanten och i poolen?
Dom var en sväng till stranden någon dag,spelade tennis en timme och joggade och inga utflykter har dom nämnt.
*Är det en slump att gästlistan vid OC bestod av mångmiljonär, bankchefer,doktorer etc?
*Om syftet var en simpel solsemester,varför sa då Gerry "I'am not here to enjoy myself" i bussen vid flygplatsen?

Jag har en stark känsla att det var någon form av aktivitet mellan en del av gästerna eller någon form av möte,frågan är vad?

PJ sa vid ett tillfälle, "The mystery lies with one or two of the ten or twelve elements that used to enter that apartment".
Frågan är vilka personerna 10-12 är?
Senast redigerad av 2big4you 2015-11-11 kl. 10:25.
Citera
2015-11-12, 23:40
Medlem
TröttSvensks avatar
Ofta är det enkla som är det rätta.
Jag tror att de hade tagit för vana att ge flickan sömnmedel för att kunna gå ut och festa.
Så även denna kväll.
Sen så kräks flickan i sömnen och kvävs.
Föräldrarna handlar i panik, gömmer kroppen tillfälligt och larmar.
Senare hyr de bil och fraktar bort kroppen och begraver den där den aldrig kommer att hittas.

Med det scenariot så faller alla pusselbitar på plats och Polisen har säkert jobbat med detta men kan inget bevisa.

Vad jag inte skulle ge för några timmar med föräldrarna och diverse droger och sen en videokamera för att spela in deras bekännelse...
Citera
2015-11-14, 23:58
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Ofta är det enkla som är det rätta.
Jag tror att de hade tagit för vana att ge flickan sömnmedel för att kunna gå ut och festa.
Så även denna kväll.
Sen så kräks flickan i sömnen och kvävs.
Föräldrarna handlar i panik, gömmer kroppen tillfälligt och larmar.
Senare hyr de bil och fraktar bort kroppen och begraver den där den aldrig kommer att hittas.

Med det scenariot så faller alla pusselbitar på plats och Polisen har säkert jobbat med detta men kan inget bevisa.

Vad jag inte skulle ge för några timmar med föräldrarna och diverse droger och sen en videokamera för att spela in deras bekännelse...

Det finns så lite tid till detta om man ser till sällskapets vittnesmål.

Jag är också övertygad om sömnmedel, båda var doktorer och Mc Canns barn somnade alltid till skillnad från de andra barnen som kinkade då och då. I vittnesmålen står också att Mc Cann- barnen även vid en annan semester alltid somnade på kvällen och sov hela natten. Vilka barn gör det normalt?

Det som också slår mig är att mrs Mrs Mc Cann påstår att liklukten funnen av hunden skulle komma sig av att patienter dog på sjukhuset där hon jobbade. Av egen erfarenhet vet jag att doktorer bara konstaterar dödsfall, med handskar, vilket tar ett par minuter. Dom sitter inte vid en dödsbädd. Skulle hon ha skött sin hygien så dåligt efter ett dödsfall att liklukt skulle finnas kvar? Dessutom luktar inte patienter som dött nyligen överhuvudtaget och doktorer blir tillkallade omedelbart för att konstatera dödsfallet. Det argumentet är helt felaktigt och det vet alla som jobbar med dödsfall inom vården. Så hur kan dom få hållas med sådana genomskinliga argument.

Men frågan kvarstår, NÄR skulle dom ha haft tid att göra sig av med Madeleines kropp, när dog hon egentligen.? Och har alla andra i sällskapet ljugit?
Citera
2015-11-15, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det finns så lite tid till detta om man ser till sällskapets vittnesmål.

Jag är också övertygad om sömnmedel, båda var doktorer och Mc Canns barn somnade alltid till skillnad från de andra barnen som kinkade då och då. I vittnesmålen står också att Mc Cann- barnen även vid en annan semester alltid somnade på kvällen och sov hela natten. Vilka barn gör det normalt?

Det som också slår mig är att mrs Mrs Mc Cann påstår att liklukten funnen av hunden skulle komma sig av att patienter dog på sjukhuset där hon jobbade. Av egen erfarenhet vet jag att doktorer bara konstaterar dödsfall, med handskar, vilket tar ett par minuter. Dom sitter inte vid en dödsbädd. Skulle hon ha skött sin hygien så dåligt efter ett dödsfall att liklukt skulle finnas kvar? Dessutom luktar inte patienter som dött nyligen överhuvudtaget och doktorer blir tillkallade omedelbart för att konstatera dödsfallet. Det argumentet är helt felaktigt och det vet alla som jobbar med dödsfall inom vården. Så hur kan dom få hållas med sådana genomskinliga argument.

Men frågan kvarstår, NÄR skulle dom ha haft tid att göra sig av med Madeleines kropp, när dog hon egentligen.? Och har alla andra i sällskapet ljugit?

Den aktuella kvällen kan de placerat kroppen i en större resväska. De poliser som kom till platsen hade inga som helst misstankar om brott, utan var övertygade om att Madeleine gått ut självmant. Tror inte någon större genomsökning av rummet gjordes, än mindre av vännernas rum. När de sedan gjorde sig av med kroppen för gott är svårt att säga säkert, men sannolikt under natten, eller möjligen dagarna efter. Det dröjde ganska länge innan misstankar på allvar riktades mot föräldrarna.
Citera
2015-11-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Den aktuella kvällen kan de placerat kroppen i en större resväska. De poliser som kom till platsen hade inga som helst misstankar om brott, utan var övertygade om att Madeleine gått ut självmant. Tror inte någon större genomsökning av rummet gjordes, än mindre av vännernas rum. När de sedan gjorde sig av med kroppen för gott är svårt att säga säkert, men sannolikt under natten, eller möjligen dagarna efter. Det dröjde ganska länge innan misstankar på allvar riktades mot föräldrarna.

En väska saknades ju som setts på foton. The blue sportsbag.

Kan de ha varit så jävla iskalla att de höll den döda kroppen i en väska medan snuten sprang där?
Citera
2015-11-23, 00:35
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
En väska saknades ju som setts på foton. The blue sportsbag.

Kan de ha varit så jävla iskalla att de höll den döda kroppen i en väska medan snuten sprang där?

Det konstigaste är väl att ingen av föräldrarna sprang ut och letade efter Madeleine, åtminstone enligt de första intervjuerna som gjordes. " Did you go out and look for her?" Svar: " Not physically, no".

Om man återvände till ett hotellrum och ett barn var borta så skulle, åtminstone jag, springa ut omedelbart för att se vart hon har tagit vägen. Till poolen, till havet för att se om har drunknat, till omgivningarna. Men inte Mc Cann:s.

Mamman säger att fönstret var öppet, det första man då skulle anta vore väl att hon har ramlat ut genom fönstret. Men inte Mc Cann:s. Dom tittade inte ut, dom tog för givet redan då att någon tagit henne.

Sedan skriver mamman i sin bok att dom var ute och letade tidigt på morgonen. " Är det bara vi som är ute och letar", frågar hon sig.

En otrolig diskrepans som ingen kommer att kunna fråga om, dom är så mäktiga nu. Vissa frågor får inte ställas, dom vill ha frågorna i förväg.

Hoppas verkligen att sanningen kommer fram, någon gång måste väl någon som vet, skvallra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in