2019-05-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Jag håller med dig.
Det känns inte som en diagnos som passar in på henne.

Ja, hon faller mellan stolarna, hon är "sjuk", men inte nog sjuk för att få stöd och hjälp, vilket hon verkligen skulle behöva.
Får hon gå lös och "obehandlad" så kommer hon till slut att vara riktigt farlig, speciellt i fel sällskap eftersom att hon inte förstår vilka konsekvenser hennes handlingar får, se mordet i Långshyttan, Madeleine Delbom.

Ja, det bästa vore nog egentligen om hon blev dömd till någon typ av vård som kan bedrivas på annan ort, långt bort från alla tokskallar hon omger sig med, även om de värsta på sin höjd verkar vara småkriminella så räcker det gott med vad de ”bidrar” vad gäller konflikter. Jag är inte direkt rädd att T kommer att sticka ned någon om det barkar, däremot så undrar man ju varje gång det brinner i länet var T höll hus samtidigt 😕
2019-05-05, 21:37
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Det där gänget är som en förskoleklass.
Precis! Inte kan man tro att det är ett gäng på 30+ som härjar. Dessa vuxna barnungar har för mycket fritid att hitta på sattyg!

Nej, tvinga dem att jobba, typ att plantera plantor till ny skog på kalhyggena. Det känns i kroppen om kvällen - jag vet av erfarenhet. Soc borde göra som Bromölla kommun gjorde för några år sedan - bidrag efter prestation (det var ett djäkla liv för soc får inte göra så, men det var effektivt) - jobbade de inget, blev det minus i bidrag.
2019-05-06, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labracadabrador
Mig veterligen har väl inte Ts lögner handlat om att få uppmärksamhet från vården, varken genom sig själv eller genom någon annan (by proxy). Har svårt att se att ens kisseriet kvalar in här.

Tror inte att man behöver läsa in så mycket mer än att hon ju faktiskt är utvecklingsstörd, det för ju med sig sina bekymmer beroende på hur omfattande utvecklingsstörningen är. Hursom så har hon helt klart problem på så vis att hon ljuger friskt, samt att hon upprepar mönster som ej är fruktbara för henne. Sen verkar hon vara lite för kapabel för att helt tas om hand av andra, vilket verkar göra att hon hamnar lite mellan stolarna. Ofattbart sorgligt egentligen kan jag tycka utan att för den sakens skull förminska det hemska hon gjort (och fortfarande för).

är det inte möjligt att de är en mål sättning som aldrig lyckas för att hon är för dålig på å ljuga? asså det hela skriker ju borderline över atlanten t o m MEN kan det inte vara så att hnnes ljug om diverse sjukdomar har handmat om att hon vill att folk ska tycka synd om henne? sen även att hon tuttar eld på hus för att sedan " rädda dagen "..... men det är ju svårt å veta hur någon tänkt under en viss tid punkt. Själv tror jag borderline med en slämg narcisism men oavsett fel borde hon ju få vård, hon är farlig.
2019-05-06, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
är det inte möjligt att de är en mål sättning som aldrig lyckas för att hon är för dålig på å ljuga? asså det hela skriker ju borderline över atlanten t o m MEN kan det inte vara så att hnnes ljug om diverse sjukdomar har handmat om att hon vill att folk ska tycka synd om henne? sen även att hon tuttar eld på hus för att sedan " rädda dagen "..... men det är ju svårt å veta hur någon tänkt under en viss tid punkt. Själv tror jag borderline med en slämg narcisism men oavsett fel borde hon ju få vård, hon är farlig.

Men vid Münchhausen är ju själva målet att få uppmärksamhet från vårdgivare, får man inte det så flyttar man sitt sökande vidare eller byter taktiker.

Oavsett vilka personegenskaper hon yttrar så återigen, man får ha i åtanke att de grundar sig i en utvecklingsstörning och i det kan det inte sällan ingå att man har avvikande personlighetsdrag och inte tänker som andra. Det blir liksom svårare att sätta enskilda diagnoser då hjärnan är underutvecklad, det räcker gott och väl bara att det är så. T befinner sig på en 9-årings nivå om jag inte missminner mig helt och det förklarar väl det mesta hos henne om man jämför med hur en genomsnittlig normalfungerande 9-åring är, man kan ju inte säga att de hittar de mest självklara och smartaste lösningarna i allt de gör. Jag håller helt med i att hon behöver få vård, frågan är ju bara hur den ska se ut med utgång från att hon ju faktiskt har en nedsättning, bara ett program eller förvaring (fängelse) kommer knappast bita på henne, hon behöver någonting annat. Man hoppas ju bara att inget mer allvarligt hinner hända innan den vården kommer.
2019-05-06, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labracadabrador
Mig veterligen har väl inte Ts lögner handlat om att få uppmärksamhet från vården, varken genom sig själv eller genom någon annan (by proxy). Har svårt att se att ens kisseriet kvalar in här.

Tror inte att man behöver läsa in så mycket mer än att hon ju faktiskt är utvecklingsstörd, det för ju med sig sina bekymmer beroende på hur omfattande utvecklingsstörningen är. Hursom så har hon helt klart problem på så vis att hon ljuger friskt, samt att hon upprepar mönster som ej är fruktbara för henne. Sen verkar hon vara lite för kapabel för att helt tas om hand av andra, vilket verkar göra att hon hamnar lite mellan stolarna. Ofattbart sorgligt egentligen kan jag tycka utan att för den sakens skull förminska det hemska hon gjort (och fortfarande för).
Någonstans i denna röra finns ett dokument som uttryckligen säger att hon behöver vård men att hon är för frisk i lagens mening för att tvångsvårdas.

Därför måste hon frivilligt gå med på vården men det hör till hennes sjukdomsbild att hon inte inser själv att hon är sjuk.

Moment 22.
2019-05-08, 15:12
Medlem
nu har t gjort ett inlägg på sin facebook om att hennes moped är vandaliserad. kimpa och t verkar vara vänner igen, trotts gårdagen härinne. Stabilt gäng.
2019-05-08, 15:14
Medlem
hum.by.666s avatar
Terese har polisanmält skadegörelse på sin moped. Kan det vara den moped som brann på Tomtebo i natt?

"Det var vid 01:23 som en privatperson ringde SOS om att en moped brann vid en vändplan nära en parkering på Folktrovägen på Tomtebo.
...
– Det var garanterat en anlagd brand. En moped självantänder inte bara sådär, säger Andreas Matsson.
"

https://www.folkbladet.nu/2469788/moped-brinner-i-tomtebo

Det har ju varit ett litet "ordkrig" på fejjan tidigare med utpekande etc. så det ligger väl nära tillhands att det bråket trappas upp med olagliga medel för att få sympati.
2019-05-08, 15:16
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengummangickinte
nu har t gjort ett inlägg på sin facebook om att hennes moped är vandaliserad. kimpa och t verkar vara vänner igen, trotts gårdagen härinne. Stabilt gäng.

Alltså det här är ju värre än en sandlåda full med 3-åringar som kastar sand på varandra.
I början av tråden tyckte jag lite synd om Kimpa/Malin, men hon har ju ingen som helst självrespekt som blir vän med en person som har försökt sätta dit henne för alla möjliga grejer.
2019-05-08, 15:17
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Terese har polisanmält skadegörelse på sin moped. Kan det vara den moped som brann på Tomtebo i natt?

"Det var vid 01:23 som en privatperson ringde SOS om att en moped brann vid en vändplan nära en parkering på Folktrovägen på Tomtebo.
...
– Det var garanterat en anlagd brand. En moped självantänder inte bara sådär, säger Andreas Matsson.
"

https://www.folkbladet.nu/2469788/moped-brinner-i-tomtebo

Det har ju varit ett litet "ordkrig" på fejjan tidigare med utpekande etc. så det ligger väl nära tillhands att det bråket trappas upp med olagliga medel för att få sympati.

Det tror jag med.
T har nog tänt eld på den för att få uppmärksamhet att utlopp för sin ilska.
2019-05-08, 15:22
Medlem
hum.by.666s avatar
Så nu har inte Terese något att puttra runt på... tur då att 1:ans buss stannar inte långt ifrån hennes bostad. Å andra sidan behöver hon röra lite mer på sig, för jösses vad hon har lagt på sig den senaste tiden.
2019-05-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Det tror jag med.
T har nog tänt eld på den för att få uppmärksamhet att utlopp för sin ilska.

Var ju en användare som skrev åt sanvännen i tråden igår att gå ut och kolla på moppen.
2019-05-08, 15:28
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Var ju en användare som skrev åt sanvännen i tråden igår att gå ut och kolla på moppen.

Det missade jag!

Var i valet och kvalet om jag skulle sitta uppe till san vänen blev avstängd, men jag skulle upp och jobba så jag orkade inte

Så det kom en "varning" här igår alltså?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in