Citat:
Ursprungligen postat av
Dengummangickinte
är det inte möjligt att de är en mål sättning som aldrig lyckas för att hon är för dålig på å ljuga? asså det hela skriker ju borderline över atlanten t o m MEN kan det inte vara så att hnnes ljug om diverse sjukdomar har handmat om att hon vill att folk ska tycka synd om henne? sen även att hon tuttar eld på hus för att sedan " rädda dagen "..... men det är ju svårt å veta hur någon tänkt under en viss tid punkt. Själv tror jag borderline med en slämg narcisism men oavsett fel borde hon ju få vård, hon är farlig.
Men vid Münchhausen är ju själva målet att få uppmärksamhet från vårdgivare, får man inte det så flyttar man sitt sökande vidare eller byter taktiker.
Oavsett vilka personegenskaper hon yttrar så återigen, man får ha i åtanke att de grundar sig i en utvecklingsstörning och i det kan det inte sällan ingå att man har avvikande personlighetsdrag och inte tänker som andra. Det blir liksom svårare att sätta enskilda diagnoser då hjärnan är underutvecklad, det räcker gott och väl bara att det är så. T befinner sig på en 9-årings nivå om jag inte missminner mig helt och det förklarar väl det mesta hos henne om man jämför med hur en genomsnittlig normalfungerande 9-åring är, man kan ju inte säga att de hittar de mest självklara och smartaste lösningarna i allt de gör. Jag håller helt med i att hon behöver få vård, frågan är ju bara hur den ska se ut med utgång från att hon ju faktiskt har en nedsättning, bara ett program eller förvaring (fängelse) kommer knappast bita på henne, hon behöver någonting annat. Man hoppas ju bara att inget mer allvarligt hinner hända innan den vården kommer.