2019-03-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Har också lyssnat på joels förhör. Sanvänerna i tråden har ju envist hävdat att han har en 9årings intelligens. det motbevisar han ju. Jag fick ett gott intryck av hans förhör

Vet inte vart alla fått det ifrån att han skulle ha en 9-åring intelligens.. Däremot har han en cp-skada. Vet vem Joel är sen skoltiden, han har gått i "vanlig" skola och har normalbegåvade vänner. Tror på Joels förhör till fullo!
2019-03-27, 07:59
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Vem är Alva i relation till hela denna soppa?

Hon är dotter till An*ika Lars*on. Det brann väl i det huset och A*va räddade sin mamma från att brinna inne. Från Jörn precis som Jimmy. Bland annat A*va har ju råkat ut för hot från Jimmys telefon.
2019-03-27, 08:12
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Lånat konto.

Hej alla "Flashbackare"! Jag blev inskickad av min släkting till TR för att "bevittna" denna rättegång i Humbys ställe. Har väl inte så mycket att rapportera utöver vad åklagaren yrkade på i sin slutplädering. Fängelse för Terese men inte för Jimmy. Eftersom Terese har en tidigare dom och att det här brottet startat direkt efter den föregående domen yrkade åklagaren på just fängelse. Jimmy har ingen dom och då anser åklagaren att han inte ska frihetsberövas.
Annika förhördes och det var på ett trovärdig sätt hon framförde hur hon upplevde hoten. Synd att hon blev avbruten i sin berättelse några gånger.

Försvaret i båda lägren framhävdade i sin plädering om sin klients ev. skuld, inte direkt skylla på den andre, men "mellan raderna" märktes det att det ska bli ett mildare straff - om TR kommer fram till att se är skyldiga till brottet.

Terese reagerade ingenting på vad åklagaren sade om fängelse. Jimmys reaktion gick inte att se då han, åklagaren och Annika var via videolänk från Skellefteå.
Några pausar för att kissa gjordes inte mer då hon rusade iväg till toan i en 10-minuters paus. Det hela höll på i ca 1½ timme.

Hur som... dom kommer den 4/4 kl. 11.00

Over and out.

Tack för rapporteringen!

Har du eller någon annan info om hur långt fängelsestraff Åklagaren yrkade på? Hittade ingen info eller så har jag sökt för dåligt. Har sjukt mycket feber nu och tänker inte helt klart.
2019-03-27, 09:42
Medlem
sandyhells avatar
Jag håller med er andra. Bra jobbat Alva, det skötte du snyggt!

Är det nån här son ids länka till HUF-schemat, så man vet vem som är vad på ljudfilerna?
2019-03-27, 10:05
Medlem
Bullgummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Ok...

Det känns ju som att Jimmy är minst lika inblandad i det hela. Om han nu inte försöker försvara tessan, men om så är fallet så gör han ett dåligt jobb.

I hans förhör så gör han ju nästan sig själv automatisk skyldig, då han slingrar sig mycket hela tiden.
Håller nog med tidigare teori. Att han skyddar tessan.

Han tror nog att han kan bli tillsammans med henne igen, bara om han ställer upp för henne.
Oavsett så är detta ju sjukt pinsamt.

Nä Jimmy är nog indirekt inblandad här. Hot eller ej, men han kämpar ju inte direkt för att visa sin oskuld.

Jag tror att han lever i någon form av förnekelse. Så som han försvarade henne i samband med tidigare händelser kan han nog inte med att ens tänka tanken att han blivit grundlurad under en så lång tid, att han helt enkelt gjort bort sig. Så han håller fast vid sitt tidigare ställningstagande, Tessan är oskyldig.

Själv tror jag faktiskt att han är oskyldig i det här, iaf till brotten. Dock är han skyldig till idioti som litar på, och försvarar, Tessan.
2019-03-27, 10:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell

Är det nån här son ids länka till HUF-schemat, så man vet vem som är vad på ljudfilerna?

Jag har gjort en sammanställning av vilka personer som hör till vilka filer:

(FB) Anmälde sitt ex för grova mail/inlägg som hon själv gjort i hans namn (Skellefteå)
2019-03-27, 10:29
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har gjort en sammanställning av vilka personer som hör till vilka filer:

(FB) Anmälde sitt ex för grova mail/inlägg som hon själv gjort i hans namn (Skellefteå)

Det underlättade massor, men jag efterfrågar deras roller, t ex målsägare, IT-forensiker osv.
2019-03-27, 10:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det underlättade massor, men jag efterfrågar deras roller, t ex målsägare, IT-forensiker osv.

Alla utom de fyra nedan är målsägande:

Undantag:
Björn Jobson (IT-forensisker)
Terese Lindgren-Kvick
Jimmy Lindgren-Kvick
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-03-27 kl. 11:15.
2019-03-27, 10:46
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:

Ja, om någon som känner till alla inblandade kunde göra en namnlista där allas roller och anknytning till varandra kunde klargöras så skulle jag också bli evigt tacksam!
2019-03-27, 10:48
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Tack för rapporteringen!

Har du eller någon annan info om hur långt fängelsestraff Åklagaren yrkade på? Hittade ingen info eller så har jag sökt för dåligt. Har sjukt mycket feber nu och tänker inte helt klart.
Nej, jag vet inte hur långt fängelsestraff åklagaren yrkade på.

Citat:

https://www.docdroid.net/Lot3qgS/umea-tr-b-2392-18-huf-plan.pdf
2019-03-27, 11:00
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Alla utom de fyra nedan är målsägande:

Undantag:
Björn Jobson (IT-forensisker)
Sekretess (kvinnlig polis)
Terese Lindgren-Kvick
Jimmy Lindgren-Kvick

Tack snälla!
2019-03-27, 11:03
Medlem
sandyhells avatar
https://www.docdroid.net/Lot3qgS/umea-tr-b-2392-18-huf-plan.pdf[/quote]

Tack!

Är det någon som vet ifall det pågår en ny förundersökning av TLs fortsatta brottslighet tiden efter den som nuvarande åtal avser?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in