2019-05-06, 21:07
Medlem
dwgs avatar
Såg att 5:an visade upp henne idag, brukar inte kanaler redigera bort folk som har gjort bort sig? Eller är det bara rasistiska / kränkande Tintin böcker
Citera
2019-05-06, 21:21
Medlem
Hon ser ju ganska bra ut och framstod som sympatisk. Är det verkligen rätt?
Citera
2019-05-06, 21:33
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Hon ser ju ganska bra ut och framstod som sympatisk. Är det verkligen rätt?
Det kan hon väl vara trots att hon gjort bort sig lite?
Citera
2019-05-06, 21:50
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Såg att 5:an visade upp henne idag, brukar inte kanaler redigera bort folk som har gjort bort sig? Eller är det bara rasistiska / kränkande Tintin böcker

Bara Tintin böcker och om du kommer ut som SD röstare

Tror snarare så att hon fortfarande ej är dömd för något och så länge hon inte är det så fortsätter man sända. Skulle hon bli dömd så får väl 5:an ta ställning men jag tror man avvaktar ett tag till.
Citera
2019-05-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Är det obligatorisk häktning det är frågan om här?
Vet inte riktigt vad du menar men skyddande av brottsling kan leda till häktning. Känns dock som om staten varit slappa med detta. I detta fall gäller det "skyddande av brottsling (grovt brott)" och då blir man definitivt häktad.

Det är nog inte så lätt just nu för babbeälskaren Isabel Skoglund i häktet. Tufft när man inte kan instagramma varje timme. Hon kan se fram emot att tappa jobbet och inte kunna arbeta igen i säkerhetsbranschen. Dessutom skulle jag killgissa på ett betydande fängelsestraff. Allt för att hon gillar att hänga med kriminella och vidriga babbar.
Citera
2019-05-07, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Vet inte riktigt vad du menar men skyddande av brottsling kan leda till häktning. Känns dock som om staten varit slappa med detta. I detta fall gäller det "skyddande av brottsling (grovt brott)" och då blir man definitivt häktad.

Det är nog inte så lätt just nu för babbeälskaren Isabel Skoglund i häktet. Tufft när man inte kan instagramma varje timme. Hon kan se fram emot att tappa jobbet och inte kunna arbeta igen i säkerhetsbranschen. Dessutom skulle jag killgissa på ett betydande fängelsestraff. Allt för att hon gillar att hänga med kriminella och vidriga babbar.

Det är en juridisk term, det är domstolen som avgör om häktning ska ske. I hennes fall så är det kollisionsfara som hon är häktad för. Men då måste åklagaren visa att det finns sannolika skäl för kollisionsfara. Vid obligatorisk häktning behöver åklagaren inte styrka kollisionsfara, man utgår ifrån att det finns en kollisionsfara. För att bli obligatoriskt häktad måste minimistraffet (minimum?) vara två år.
Citera
2019-05-07, 08:43
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Det är en juridisk term, det är domstolen som avgör om häktning ska ske. I hennes fall så är det kollisionsfara som hon är häktad för. Men då måste åklagaren visa att det finns sannolika skäl för kollisionsfara. Vid obligatorisk häktning behöver åklagaren inte styrka kollisionsfara, man utgår ifrån att det finns en kollisionsfara. För att bli obligatoriskt häktad måste minimistraffet (minimum?) vara två år.
*kollusionsfara

När det föreligger risk att den misstänkte förstör bevis, kommer hålla sig undan eller på annat sätt försvåra/förstöra utredningen.
Citera
2019-05-07, 08:43
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip-schteek
Nu vet inte jag hur du räknar men du har noll koll på det här med sponsorer märker jag... en KÄND person med hög status som typ zara Larsson får 200k för ett inlägg då hon har internationella sponsorer. Bella hon må va känd från tunnelbanan och en ”influenser” men de är inga 100-300k per år vi snackar om här.. Sponsorerna hon hade va ett hundföretag för hennes hundar, Barebells, träningsklädsföretag och ett till som jag inte vet om. Tror inte barebells pungar ut 5k per inlägg.

Bara folk som spekulerar här utan att Veta något
Sponsorer ser inte endast till antalet följare utan hur följarna konverterar, det vill säga skapar affärer. Även vanliga personer som har kanske 1000 följare men där samtliga är relevanta, t.ex. intresserade av träning, kan få "presenter" utan krav på motprestation. Skickar sponsorn 30 träningstoppar till 30 "vanliga" fitnesskonton med 2000 följare i snitt kommer 20 garanterat att nämna varumärket på Instagram och ge exponering till 40 000 av deras viktigaste målgrupp. Jag tycker detta är lite off topic men jag gissar att ordningsvakten främst fått gåvor av sponsorerna, inte några större utbetalningar. Varför? Hon hade många följare men gissningsvis väldigt breda som målgrupp i ålder, kön och intresse. Hade alla hennes följare arbetat inom säkerhet och blåljusorganisationer hade det varit en annan sak, då hade hon kunnat tjäna hyfsat bra med att ha sponsorer som vill nå just denna målgrupp.

Ontopic är väl frågan om ordningsvakten fått gåvor och eventuella utbetalningar i en omfattning som behöver deklareras samt tagit upp det i sin deklaration.
Citera
2019-05-07, 21:03
Medlem
Hur länge kommer hon sitta häktad som det ser ut just nu?
Citera
2019-05-07, 22:02
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Hur länge kommer hon sitta häktad som det ser ut just nu?
Vi vet ju inte hur det ser ut just nu?
Vad hon har sagt i förhör, medgivanden, förnekanden, samarbetsvilja m.m.

Häktningsförhandling hålls normalt var 14:e dag. Antar att hon är häktad på sannolika skäl och att man befarar risk föt kollusionsfara (d.v.s. risk för undanröjande/förstörande av bevis, försvårande av utredning m.m.)
Citera
2019-05-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Vi vet ju inte hur det ser ut just nu?
Vad hon har sagt i förhör, medgivanden, förnekanden, samarbetsvilja m.m.

Häktningsförhandling hålls normalt var 14:e dag. Antar att hon är häktad på sannolika skäl och att man befarar risk föt kollusionsfara (d.v.s. risk för undanröjande/förstörande av bevis, försvårande av utredning m.m.)

Hur länge har hon suttit hittills då? Är hon total-isolerad från omgivningen?
Citera
2019-05-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Hur länge har hon suttit hittills då? Är hon total-isolerad från omgivningen?
Hon har suttit sedan den 25/4, och med fulla restriktioner har jag för mig att man kunde avläsa i något dokument från Attunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in