2019-05-05, 16:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Tror du verkligen att hennes konto är värd så mkt??
Vad ligger till grund för denna tro?

Om hon har raderat kontot så är det väl lika lätt att skapa ett nytt om hon nu är så populär dvs de flesta följarna kommer nog att börja följa henne igen och tom ännu fler kanske.

Frågan är om hon vill ha följare nu...

Hon hade minst 5 sponsorer. Man kan lågt räkna att med 55k följare så är det 5000 kr för ett sponsrat inlägg. Gör 20 sådana per år = 100000 kr. Värdet brukar räknas gånger 3 årsinkomsten = 300000 kr. Det är mycket lågt räknat.

Extremt lågt räknat och det beror sedan givetvis väldigt mycket vilka följare det rör sig om. Ett konto med 55k kan vara mer värt än ett med 550k. Men för hennes och vi tar en sponsor som var ett klädmärke så fick hon säkert både pengar och gratis kläder för minst 5000 per inlägg.

Sedan lätt och lätt. Hon hade haft detta konto i ganska många år och fick givetvis flest följare för att hon blev känd från Tunnelbanan. Dessa följare blir svåra att få att följa igen. Speciellt efter hennes image som var "lagens väktare" tuff brud som bekämpar buset numera är lite tvärtom. Om hon haft kvar det hade det säkert blivit ett viss tapp av dessa värdefulla följare (dvs unga tjejer/kvinnor som t.ex detta klädföretag är ute efter) till mer sådana som inte är lika mycket värda (sådana som bara följer för att se hennes figur och tramsa). Men fortsatt om hon gjort avbön och kanske kommer slippa rättslig prövning så skulle det fortsatt vara värt en hel del.
Citera
2019-05-05, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon hade minst 5 sponsorer. Man kan lågt räkna att med 55k följare så är det 5000 kr för ett sponsrat inlägg. Gör 20 sådana per år = 100000 kr. Värdet brukar räknas gånger 3 årsinkomsten = 300000 kr. Det är mycket lågt räknat.

Extremt lågt räknat och det beror sedan givetvis väldigt mycket vilka följare det rör sig om. Ett konto med 55k kan vara mer värt än ett med 550k. Men för hennes och vi tar en sponsor som var ett klädmärke så fick hon säkert både pengar och gratis kläder för minst 5000 per inlägg.

Sedan lätt och lätt. Hon hade haft detta konto i ganska många år och fick givetvis flest följare för att hon blev känd från Tunnelbanan. Dessa följare blir svåra att få att följa igen. Speciellt efter hennes image som var "lagens väktare" tuff brud som bekämpar buset numera är lite tvärtom. Om hon haft kvar det hade det säkert blivit ett viss tapp av dessa värdefulla följare (dvs unga tjejer/kvinnor som t.ex detta klädföretag är ute efter) till mer sådana som inte är lika mycket värda (sådana som bara följer för att se hennes figur och tramsa). Men fortsatt om hon gjort avbön och kanske kommer slippa rättslig prövning så skulle det fortsatt vara värt en hel del.

Så för att man är känd ifrån tunnelbanan så är ens instagram värt en halv miljon? Snälla...vad skulle då en riktigt stor kändis instagram vara värt, 10 miljarder?
Citera
2019-05-05, 16:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Så för att man är känd ifrån tunnelbanan så är ens instagram värt en halv miljon? Snälla...vad skulle då en riktigt stor kändis instagram vara värt, 10 miljarder?

Nej 55K är det. Du kan ju söka vad dessa i klasser högre tjänar. Om vi talar om t.ex Zlatan är det ett par miljoner för varje inlägg och om vi talar om Taylor Swift 10 ggr detta. Så ja det värdet är miljarder men nu talade vi om just vad ett sådant här konto i denna storlek är värt. Tror du hon får noll och inget av dessa sponsorer eller?
Citera
2019-05-05, 17:01
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Nej 55K är det. Du kan ju söka vad dessa i klasser högre tjänar. Om vi talar om t.ex Zlatan är det ett par miljoner för varje inlägg och om vi talar om Taylor Swift 10 ggr detta. Så ja det värdet är miljarder men nu talade vi om just vad ett sådant här konto i denna storlek är värt. Tror du hon får noll och inget av dessa sponsorer eller?

Roffes Bus & Brott AB kan nog tänkas sponsra.
Citera
2019-05-05, 17:22
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:

Värdet av hennes konto kan knappast vara värt 3 ggr årsinkomsten snarare 1/3 av årsinkomsten absolut max!!! Du kan inte jämföra henne med Zlatan..
Citera
2019-05-05, 17:30
Medlem
Citat:
Hur som helst så kommer inte längre någon vilja sponsra henne nu länge så kontots värde sjönk till 0 även om det inte hade blivit raderat. Kul att du jämför henne med Zlatan.
Citera
2019-05-05, 17:54
Medlem
Qusimotos avatar
Hon kommer sitta på nyhetsmorgon på TV4 inom en snar framtid och berätta om sitt "tuffa liv" som fick henne att tänka om.
Citera
2019-05-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Hur vet vi att I.S. är tillsammans med C.C. egentligen? Jag har sett en användare skriva det som om det vore faktum, sen har andra hakat på.

Om det är sant får vi väl hoppas att hon lärt sig att välja partners bättre.

Det är en bra fråga, på hennes instagram så brukade hon alltid lägga upp bilder på sina killar.
Har följt henne länge där men sen valde att sluta då pga av detta.

jag tycker att hon har varit diskret med detta förhållande om det var ett, hon har stories där man får ställa upp frågor och varje gång någon frågade hur man fick ut henne på en dejt eller något liknade så sa hon alltid något liknade " det får bara min man göra "
Citera
2019-05-05, 22:55
Medlem
Buffa du läser säkert här nu eller senare. Jag är på din sida. Jag har också mardrömmar och slår mig själv med hopprepet.
Citera
2019-05-05, 23:17
Medlem
Robert.Arslebergs avatar
Off topic:

Handen på hjärtat nu: Finns det någon här som skulle ta henne på allvar, om hon helt plötsligt bestämde sig för att avvisa en enligt PL13 bara för att man sitter och halvsover medan man inväntar ett tåg kl. 02:00?

Jag tror genuint att jag hade skrattat åt henne, och bett henne väcka mig när tåget anländer (vilket hade troligtvis förvärrat situationen och då hade hon väl försökt avlägsna mig pga. ordningsstörande).

Jag skulle inte kunna låta bli att jävlas med henne med glimten i ögonen, förstås.

Jag får intrycket att hon (precis som övriga självcentrerade OV på instagram) utbildades enbart för att få bära uniformen, utrustningen, kängorna samt ta en miljon selfies före, under och efter varje arbetspass, bara för att det är så himla coolt! Inte för att bidra till positiv förändring i samhället, utan för att bygga upp sin egna ”image”.

Hon ser helt enkelt inte ut att vara en sån person som inför ett arbetspass skulle kunna ställa sig frågan: ”Jag undrar hur många människor jag kommer kunna hjälpa idag?”
Hon verkar vara mer av den komplexa typen som stressar sig över om man ska köpa den senaste reflexvästen från ullharen, eller kanske uppgradera till ett par hundförarbyxor, så man ser lite mer ”combat” ut?

Och nu när man läser allt detta som har förekommit med Isabel, så kan jag ärligt talat säga att jag blir inte ett dugg förvånad. Jag menar, vad är det för ett jävla böle som ena stunden jobbar under polisen men på fritiden umgås med kriminella?

Hennes arbetsgivare måste ha missat att ställa kritiska frågor under intervjun som innefattar att man får använda konsekvens tänk och sunt bondförnuft. Kollar dem inte hennes sociala medier vilka hon är kompis med?

Kanske dags att införa ett IQ test i rekryteringsprocessen vid ansökan om att få bli OV? Sålla bort sådana som Isabel? Förlänga utbildningen och göra det svårare för avskum att bli intagna?

On topic:

Så. Nu när det är ur vägen så vill jag bara klargöra en sak för dem som undrar:

OM hon döms, vare sig hon får pennings- eller fängelsestraff, så kommer polisen frånta hennes förordnande, end of story.

Kort och gott, hon kan säga adjö till branschen och fokusera på något annat (världen behöver fler servitriser, om jag inte misstar).

Kan bli så att rättsväsendet, vid potentiell fällande dom, vill statuera ett exempel och bannlysa henne från att vistas på allmänna sammankomster/offentliga tillställningar... vilket är ganska långsökt men önska får man.
Citera
2019-05-05, 23:29
Medlem
Citat:

Nu vet inte jag hur du räknar men du har noll koll på det här med sponsorer märker jag... en KÄND person med hög status som typ zara Larsson får 200k för ett inlägg då hon har internationella sponsorer. Bella hon må va känd från tunnelbanan och en ”influenser” men de är inga 100-300k per år vi snackar om här.. Sponsorerna hon hade va ett hundföretag för hennes hundar, Barebells, träningsklädsföretag och ett till som jag inte vet om. Tror inte barebells pungar ut 5k per inlägg.

Bara folk som spekulerar här utan att Veta något
Citera
2019-05-06, 10:01
Medlem
Jag kan bekräfta att den kriminella och babbeälskande ordningsvakten Isabel Skoglund fortfarande sitter häktad med restriktioner. Källa: Attunda Tingsrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in