2019-05-05, 21:31
Medlem
Penguinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigGubbe
Tänk om det blir bevattningsförbud i sommar hur ska dom då fylla polen med vatten ??
oj oj
Kör man verkligen med trädgårdsslang i Sverige? I landet jag bor i fyller man pool eller jacuzzi med en vattenleverans (tankbil), vilket är billigare och väldigt mycket snabbare än fylla med en slang.
Citera
2019-05-05, 21:48
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
De har ingen pool.
De har köpt en jacuzzi!!

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
En jacuzzi?!!!
De är ju i princip lika dyra som en pool fastän de är så små.Kolla bara priserna i länken nedanför. De kostar ju lika mycket som en hel bil, från 127000 och uppåt. Hade det varit jag hade jag hellre köpt en bil än en jacuzzi med tanke på de usla busstiderna. Det är ju som om de flyttat ut i skogen bortom all ära och redlighet. Hur ska karln ta sig till jobbet när sonen lägger beslag på bilen? De måste ju ha två bilar ute i buschen.

https://www.folkpool.se/spabad/jacuzzi.html

Har Märsta-Anna köpt just en Jacuzzi, eller är det ett bubbelbadkar av annat märke?

Det kan vara med detta som det är med att bo i Sigtuna. Märsta-Anna bor i Sigtuna och har en Jacuzzi!!
Senast redigerad av trottwell 2019-05-05 kl. 21:52.
Citera
2019-05-05, 21:59
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
De stackars grannarna kommer nog bittert få ångra att de gjorde sig till och bakade muffins till de nyinflyttade.
Och är det inte en aning udda att springa och köpa blommor till hela grannskapet, bara för att man har fått en påse muffins? "Nu jävlar ska vi bräcka grannarna genom att köpa upp halva ICA Maxis blomlager" liksom.

Det är Anna i ett nötskal och en del i att hon har så få vänner, hon vet inte vad som är lagom
och vill alltid vara värst.
Citera
2019-05-05, 22:07
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mostersmonster
Har funderat på det här med bussarna. Här hos mig här vi något som heter anropsstyrd tabell så de måste ha något liknande. Dock är det många regler och krav som kommer med detta när man beställer en resa. Allt ifrån att man kan få dela taxi med både kreti å pleti till att man bara får åka mellan vissa tider. Bokning måste ske minst 2 timmar innan och kan endast beviljas OM det finns bilar tillgängliga. Annars får man ta första tid som är ledig. Gäller ej till och från skola och ej vid de tider som det går buss enligt tabellen. Och just det det behöver vara en viss längd till närmsta hållplats för att få det beviljat. Så funkar det här och det är inte sån stor skillnad på exv ÖT, VT och JLT och andra .

Tänk vilket ramaskri det kommer bli när vår kära Tunna får åka tillsammans med 3 andra i en liten taxi som åker halva Sverige runt innan hon kommer av. Och så kostar det ju en liten slant. Billigare än en "vanlig" taxi men lite dyrare än en bussresa

Tack för intressant information om hur det kan komma att se ut för primadonnan. Jag hade inte en susning om hur det var upplagt. Undrar om Ankeborgsfamiljen har det.
Citera
2019-05-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
De har ingen pool.
De har köpt en jacuzzi!!

Egentligen handlar det nog om ett högst ordinärt badkar, där Anna sänker ner sin lekamen efter att ha intagit rikligt med bönor...
Citera
2019-05-05, 22:41
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mostersmonster
Har funderat på det här med bussarna. Här hos mig här vi något som heter anropsstyrd tabell så de måste ha något liknande. Dock är det många regler och krav som kommer med detta när man beställer en resa. Allt ifrån att man kan få dela taxi med både kreti å pleti till att man bara får åka mellan vissa tider. Bokning måste ske minst 2 timmar innan och kan endast beviljas OM det finns bilar tillgängliga. Annars får man ta första tid som är ledig. Gäller ej till och från skola och ej vid de tider som det går buss enligt tabellen. Och just det det behöver vara en viss längd till närmsta hållplats för att få det beviljat. Så funkar det här och det är inte sån stor skillnad på exv ÖT, VT och JLT och andra .

Tänk vilket ramaskri det kommer bli när vår kära Tunna får åka tillsammans med 3 andra i en liten taxi som åker halva Sverige runt innan hon kommer av. Och så kostar det ju en liten slant. Billigare än en "vanlig" taxi men lite dyrare än en bussresa

Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Tack för intressant information om hur det kan komma att se ut för primadonnan. Jag hade inte en susning om hur det var upplagt. Undrar om Ankeborgsfamiljen har det.
Nä, det funkar inte på det viset på den linjen. De har fasta avgångar fast de måste förbeställas någon eller några timmar innan. Men jag vet att lösningen ni beskriver bl a förekommer i delar av Västra Götaland. Däremot kan det bli så att turen körs med taxi och att fläsket får åka med andra i bilen. Sedan kan det finnas vissa avgångar som körs med buss, typ skolturer. De fordon som kan förekomma är vanlig kort linjebuss (sannolikt vid skolturer), taxi, minibuss och färdtjänstfordon kan också användas. Det beror lite på vad som finns tillgängligt och hur många som beställt turen.
Citera
2019-05-05, 23:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nä, det funkar inte på det viset på den linjen. De har fasta avgångar fast de måste förbeställas någon eller några timmar innan. Men jag vet att lösningen ni beskriver bl a förekommer i delar av Västra Götaland. Däremot kan det bli så att turen körs med taxi och att fläsket får åka med andra i bilen. Sedan kan det finnas vissa avgångar som körs med buss, typ skolturer. De fordon som kan förekomma är vanlig kort linjebuss (sannolikt vid skolturer), taxi, minibuss och färdtjänstfordon kan också användas. Det beror lite på vad som finns tillgängligt och hur många som beställt turen.

Haha färdtjänstbuss
Ja det vore något att åka i för familjen när de ska storhandla på lördagarna
Citera
2019-05-05, 23:30
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Linda Thelenius framstår ju nästan som Einstein i jämförelse med Anna.
Hon ter sig mognare än Anna, trots att Anna är 4 år äldre.
Dock kan Lindas nedtonade stil ha att göra med att soc har nog ögonen
på henne efter hennes mans vilda drogbilfärd för några år sedan,
där de båda blev väl dömda.

Undrar om inte Linda haft flera internationella spelningar än Märsta-Anna också. Hon har ju dragit runt med makens Basic Element både här och där. Talangmässigt är de väl ungefär likvärdiga.
Citera
2019-05-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Om du tittar på vad den hette som skrev så ser du att namnet är K. Stroganoff. Korv stroganoff. Korven.
Han har alltså hittat på en egen liten "låtsaswikipedia" angående Suckunge. En rolig och träffande sådan dessutom.

Ja, jag tyckte också den var rolig Kanske blir det en hemsida utav Korven så småningom (notera ”utav”)?
Citera
2019-05-06, 00:17
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Undrar om inte Linda haft flera internationella spelningar än Märsta-Anna också. Hon har ju dragit runt med makens Basic Element både här och där. Talangmässigt är de väl ungefär likvärdiga.

Linda har absolut haft fler internationella spelningar med Basic Element,
fast ...det är väl en mimshow hon deltar i.
En och annan finlandsfärja har de faktiskt båda uppträtt på.
Men Annas internationella spelningar har väl hitills bara stannat vid en båttur
över Bottenhavet.Det är nog bara en gång hon har flåssjungit på en båt.
Anna är inte direkt flitigt som ett bi, snarare en lat sengångare.
Citera
2019-05-06, 02:07
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
En jacuzzi?!!!
De är ju i princip lika dyra som en pool fastän de är så små.Kolla bara priserna i länken nedanför. De kostar ju lika mycket som en hel bil, från 127000 och uppåt. Hade det varit jag hade jag hellre köpt en bil än en jacuzzi med tanke på de usla busstiderna. Det är ju som om de flyttat ut i skogen bortom all ära och redlighet. Hur ska karln ta sig till jobbet när sonen lägger beslag på bilen? De måste ju ha två bilar ute i buschen.

https://www.folkpool.se/spabad/jacuzzi.html

Njae, beror väl på vart man handlar ...

https://www.byggmax.se/tr%C3%A4dg%C3...l-och-spa/pool

https://poolgiganten.se/pool/
Citera
2019-05-06, 07:26
Medlem
Ojojoj så fantastiskt! Anna får ägg utav grannarna

https://postimg.cc/G4fXfvF2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera