Citat:
Ursprungligen postat av
HenKarl
Att inte acceptera begreppet och dess premisser betyder just att inte spela med i (t.ex.) regimmedias spel. En del i detta är trollandet: politruken attackerar med sin anklagelse avsedd att stigmatisera och ostracisera - rasist! - varpå du förväntas gå i försvarsposition, men istället neutraliserar och omintetgör anklagelsens moralistiska kraft genom att inte spela med: "Ja, eftersom jag vågar påpeka att anledningen till varför unga svenska flickor nu berövats sin jämställdhet, då de numera inte längre kan röra sig fritt i våra städer, beror på massimporten av utländska män från repressivt patriarkala kulturer, så ja! Då är jag ju rasist".
Ja, det är en annan strategi, ja. Vi är i grunden överens om att det man givetvis inte ska göra är att spela med. Du anser att man kan "acceptera" tillmälet ironiskt för att påvisa det absurda i anklagelsen, som ofta är ogrundad, och jag menar att det är bättre att försöka utröna vad fan den här jeppen som svänger sig med antivita slagord egentligen menar med det.
Citat:
Men det är ju just det som det är och har varit under årtionden! Att agera i egenintresse som svensk genom att, t.ex., värna om gränskontroller, ålderskontroller av ensamkommande 25-åriga barn, eller bara simpelt offentliggörande av statistik kring brott har ju alltsammans förklarats vara rasistiskt gång på gång.
Sant! Och de har fel.
Jag kan inte svara på vem som har rätt, du eller jag, men det är just på grund av bl.a. exemplen du radar upp som det inte är för mycket begärt att kräva någon sorts måtta. Eller, åtminstone eftersträva.
Citat:
Nix-registret har redan påpekat det för dig, men du tycks inte vilja ta till dig(?): Begreppet rasism vilar på en falsk dogm gällande universell jämlikhet. Det används mot alla europeiska folk för att bryta ner och splittra våra samhällen; för att söndra och härska. Det är arvsynden 2.0 förkunnad av vår tids prästerskap, regimmedia. Det är svenskhatets och mediakriget om mångkulturens ground zero.
Sant. Han aldrig skrivit det till mig, men väl till andra. Bra att du upprepar detta, dock.