2019-05-02, 19:28
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Måste bara skriva av mig lite..

..
Sedan tyckte jag det var jävligt onödigt av Kasselstrand att sitta i intervjun med Jessica Ohlsson efter hans tal igår på valupptakten och prata om ”hur tragiskt det var att bara se invandrare på gatorna när han åkte runt i landet”. Sådana uttalanden skrämmer ju bara bort potientella väljare.
..

Fast har du varit i en liten skethåla efter mångkulturens intåg inser du att det är precis vad många i dessa orter tycker. Grupper om 2-3 afrikaner/araber/afghaner drar runt och man ser verkligen på dem att de tänker "vad i helvete gör jag här ute i skogen???" Att de skulle hamna där var nog inte planen med att åka till Sverige..
Citera
2019-05-02, 20:19
Medlem
StillaHavets avatar
Mycket bra tal igår av alla. Olle Felten överraskade med ett mycket bra tal. Matikainen alltid bra och Gustav var lysande.
Citera
2019-05-02, 20:51
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Det hela arrangeras av alt-högern. Vilket betyder att det kommer vara 99% lajvande hög-energi snubbar som vid varje tillfälle Gustav öppnar sin mun kommer skandera - EXAKT!
Du kan väl inte mena att Nilsson och Palaestra Media är alt-höger? Mycket seriöst i mina ögon.
Citera
2019-05-02, 22:18
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Fast har du varit i en liten skethåla efter mångkulturens intåg inser du att det är precis vad många i dessa orter tycker. Grupper om 2-3 afrikaner/araber/afghaner drar runt och man ser verkligen på dem att de tänker "vad i helvete gör jag här ute i skogen???" Att de skulle hamna där var nog inte planen med att åka till Sverige..

Jag håller med dig fullständigt i ditt resonemang. Sättet han uttryckte det på är väl snarare lite det jag kritiserar. Men skitsamma, Kasselstrand drar ändå in röster som ett höghastighetståg.

Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Du kan väl inte mena att Nilsson och Palaestra Media är alt-höger? Mycket seriöst i mina ögon.

Håller med dig. Tror bara en del folk har fått en lite fel uppfattning av Nilsson och Palaestra media då de vågat sig på att intervjua Christoffer Dulny o liknande.
Citera
2019-05-02, 22:55
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:

Men vänta nu, Anton som är en del av Palaestra media har ju varit med och författat Att förstå alternativ-högern. Med det sagt så har jag inget emot deras kanal, men deras följare består ju delvis av aspiga snubbar som lajvar någon typ av vit-sharia.
Citera
2019-05-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Går väl att fuska med "vanliga" valurnor också, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Att rösta på valdagen verkar säkrare.

Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Vem är det, Hagwall?

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Mycket bra tal igår av alla. Olle Felten överraskade med ett mycket bra tal. Matikainen alltid bra och Gustav var lysande.

Citat:

Men det verkligen intressanta är givetvis hur AfS ställer sig till EU:s idag störste nationalist-förespråkare Salvini?
Denne italienare har på allra sista tiden blivit talesman inte bara för Italien, utan även för le Pen i Frankrike, Orban i Ungern och AfD i Tyskland.

Åkesson har sagt han tar avstånd från Salvini, då det finns ryss-vänliga krafter inom denna enorma sfär!
Troligtvis för att ställa in sig för den ledande kraften i SD:s nuvarande partigrupp, det polska partiet "Lag och Rättvisa"!
(SD har 2 mandat medan polackerna har 13)
Polackernas uppfattning är ju helt uppenbar av historiska fakta, då man vill återupprätta ett nytt Stor-Polen som innefattar Vitryssland och Ukraina, och därför hatar man Putin!
Senast redigerad av Hultabultan 2019-05-02 kl. 23:48.
Citera
2019-05-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men det verkligen intressanta är givetvis hur AfS ställer sig till EU:s idag störste nationalist-förespråkare Salvini?
Denne italienare har på allra sista tiden blivit talesman inte bara för Italien, utan även för le Pen i Frankrike, Orban i Ungern och AfD i Tyskland.

Åkesson har sagt han tar avstånd från Salvini, då det finns ryss-vänliga krafter inom denna enorma sfär!
Troligtvis för att ställa in sig för den ledande kraften i SD:s nuvarande partigrupp, det polska partiet "Lag och Rättvisa"!
(SD har 2 mandat medan polackerna har 13)
Polackernas uppfattning är ju helt uppenbar av historiska fakta, då man vill återupprätta ett nytt Stor-Polen som innefattar Vitryssland och Ukraina, och därför hatar man Putin!
Det där tycker jag ändå är ett udda resonemang. Han vill inte samarbeta med Le Pen och Nationell Samling för att de samarbetar med Ryssland, men han är öppen för att samarbeta med Lega trots att det samarbetar med Ryssland.

http://www.friatider.se/jimmie-kesson-besviken-efter-salvinis-f-rs-k-att-ena-europas-nationalister

https://www.expressen.se/nyheter/eu-valet-2019/jimmie-akesson-om-eu-sprickan-ar-besviken

Hur ställer sig Kasselstrand till EU grupperna? Var vill han att AfS ska platsa?
Citera
2019-05-03, 00:33
Medlem
Citat:
Det där tycker jag ändå är ett udda resonemang. Han vill inte samarbeta med Le Pen och Nationell Samling för att de samarbetar med Ryssland, men han är öppen för att samarbeta med Lega trots att det samarbetar med Ryssland.

Begriper inte alls ditt resonemang???

Åkesson har klart förklarat han inte vill samarbeta med några ryss-vänliga partier, punkt slut!

Men hur ställer sig AfS till Salvini, som tydligen på senaste tiden blivit det ledande ansiktet till nationalism, trots acceptans av proryska idéer???
Citera
2019-05-03, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Begriper inte alls ditt resonemang???

Åkesson har klart förklarat han inte vill samarbeta med några ryss-vänliga partier, punkt slut!

Men hur ställer sig AfS till Salvini, som tydligen på senaste tiden blivit det ledande ansiktet till nationalism, trots acceptans av proryska idéer???
Menar att det inte alls är "punkt slut" i och med att han ändå är beredd att möjligen samarbeta med Lega, trots att de, precis som Le Pen, också har "ryska kontakter".
Citera
2019-05-03, 02:19
Medlem
Citat:
Menar att det inte alls är "punkt slut" i och med att han ändå är beredd att möjligen samarbeta med Lega, trots att de, precis som Le Pen, också har "ryska kontakter".

Vad Åkesson tycker om ryssar är egentligen irrelevant i denna tråd!
Däremot är det i allra högsta grad förståeligt att Åkesson vill slicka röven på sina polska EU-parti kompisar i "Lag och Rättvisa", som har egna relativa stormaktsambitioner mot gamla polska territorier i Vitryssland och Ukraina.

Frågan är vad AfS står i förhållande till den idag lysande stjärnan bland EU:s nationalister Salvini?
Senast redigerad av Hultabultan 2019-05-03 kl. 02:40.
Citera
2019-05-03, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Medierna verkar ha ändrat taktik. Skrivs det inte om dom så finns dom inte? Att ge dom någon form av publicitet kommer ge dom nya väljare.

Vadå ändrat taktik? Att tiga ihjäl och iignorera AFS har ju hela tiden varit medias taktik.
Citera
2019-05-03, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ska man däremot börja dra upp "bevara svenskar" så kommer man inte få folket med sig

Man får svenskar med sig. De som inte vill bevaras är inte värda att bevaras.

Citat:
SD-Thailand t.ex. Det finns iranier och folk från Kina och Indien som kommer motsätta sig detta.

Thaigubbar kan åka till Thailand med sina importer. I Europa bör de inte stanna. Kineser får åka hem till tjing tjong-land och iranier får åka hem till Iran. Vad dylika svartskallar tycker om saker och ting bör inte bekymra ett parti vars enda existensberättigande är att det är ett parti för svenskar, ett alternativ för Sverige och svenskarna.

Citat:
Med det sagt så tycker jag själv givetvis att vi bör försöka bevara blonda kvinnor från att skaffa ADHD-mulattbarn , men det kan man inte skapa politik av, väl?

Jo, det är det all politik egentligen bör syfta till, att bevara det goda och vita och förhindra det dåliga och bruna från att sprida sig.

Citat:
Och om folk kommit hit från Turkiet eller Chile eller Afrika och jobbar och betalar skatt så har vi inte så mycket annat val än att låta dem stanna här.

Varför det? Vi kan väl slänga ut dem ändå? Det här är vårt land, inte orchernas. De får flytta hem till Mordor, jobba i Saurons gruvor, betala skatt och njuta av varandras sällskap utan vita människor i närheten. Jobb och skatt är dessutom helt ointressant och oviktigt i sammanhanget. Vem bryr sig om sånt krafs? Detta handlar om liv eller död för svenskarna och jordens vita folk, inte om att vara snäll mot orcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in