2019-05-02, 12:57
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Man måste ju ha en ideologisk grund... man måste förklara för folk varför EU är dåligt, på det sättet som Felten och Jansson gör.
Felten som för övrigt skriver EU-kritiskt i Nya Tider så det var inte nytt för mig med handelsunderskottet. Det är väl bra att sprida ... ??
Felten har jag överhuvudtaget inte kritiserat. Honom uppfattar jag som statsmannamässig och extremt påläst samt så tycker jag han är en mycket intressantare talare än Jansson att lyssna på.

Citat:
Ahl har inget att bidra med vad gäller EU-valet. Jag tycker han är lite av en pajas faktiskt... Mötena blir lugnare utan honom.

Kan även ifrågasätta lite varför Matikainen talade när han inte berörde EU-frågan... Men han gjorde iaf ett bra intryck.
”Ahl har inget att bidra med när det gäller EU-valet”. Tala för dig själv. Ahl är ju tillsammans med Kasselstrand den mest pålästa personen inom AFS om EU. Finns väl ingen inom AFS som föraktar globalister lika mycket som honom?

Att du kallar Ahl pajas förövrigt visar ju bara på att du inte är påläst om AFS överhuvudtaget eller vad AFS väljarbas faktiskt vill ha. Ahl och Kasselstrand var ju i särklass de mest personkryssade i riksdagsvalet 2018.

Citat:
Jag tror heller inte på EU-inträde för AFS. Bra att de håller sig förnuftiga vad gäller detta.

Vill man gå med i ett parti enbart för att de har "hög energi" kanske man ska söka sig till något tjo-och-tjim-parti?
De lanserade för sjutton partiet med energiburkar där det stod ”hög energi” på och pratade samt om det dag ut och dag in. Så om du anser att ”hög energi” är ”tjo-och-tjim” så är det ju AFS du syftar på.
Senast redigerad av Tubleros 2019-05-02 kl. 13:02.
Citera
2019-05-02, 13:52
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Vad spelar det för roll?

Vilken typ av väljare tror du man attraherar om man är "tydligare" i etnicitetsfrågan?

Nationalister.

Jag har dock inte sagt att det är ett måste för att "attrahera". Men å den andra sidan är det inte orimligt att anta att det faktiskt kan attrahera fler väljare att inta ståndpunkter som irriterar, till exempel irriterar dig.

Citat:
Vi som sympatiserar med AFS förstår nog att etnicitet är en del av att vara svensk.
Jag är inte övertygad om att du sympatiserar med AFS. Du stöttar inte Gustav. Minns jag fel?

Citat:
AFS behöver inte säga något i frågan. Bättre att de håller tyst.
Nej, det är riktigt, det behöver de inte. Det hade nog varit bättre att "hålla tyst" (ditt eget ordval) än att lägga ut de texter som redan finns i programmet med anknytning till frågan. Där står som sagt om assimilation, samt om vad det innebär att anpassa sig och göra rätt för sig, något som enligt programmet spelar en roll i frågan om man hör hemma i Sverige eller inte.

Som sagt, det hade nog varit bättre att stryka de bitarna av programmet. Alternativt att där tydligt säga vad man menar, för som jag sade så framgår det inte.

Det är därför jag talar om att vara tydlig. Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.

Förmodligen har du varken läst mitt inlägg särskilt noga, eller partiprogrammet.

Citat:
När man talar om "Europas folk" är det implicit de vita på kontinenten som man åsyftar. Även alt-right i USA talar om det europeiska folket och den europeiska kulturen.
Man behöver inte definiera det mer exakt än genom att säga Europa.

Där tror jag att du har fel. Det finns många nationalister i Europa som inte identifierar sig som vita, och AFS, som har goda kontakter med nationalister från andra länder, till exempel i Sydeuropa, känner mycket väl till det. Därför är de inte benägna att begå misstaget att själva identifiera sig som vita. Det är alt-right-rörelsen som ser det så att "svenskar är vita" eftersom alt-right-rörelsen till stor del består av personer av blandat ursprung. Då passar det dem.

Jag vet att du har fel när du antyder att AFS är en del av alt-right. Jag har pratat med Gustav personligen och har koll på läget.

Citat:
Om man använder ordet "germaner" börjar man trassla in sig i frågan om germaner är samma som slaver, och om germaner är samma som skandinaver.
Sen är ju inte italienare germaner - ska man inte vara en del av den italienska nationella rörelsen i så fall?

Även kroater har mycket att beundra, tycker jag. Albaner kanske inte. Men det är ju dumt att skära bort hela Balkan.
Det du påstod där är inte värt att kommentera med mer än att det visar hur förvirrad och okunnig du är i etnicitetsfrågor.
Citera
2019-05-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Måste bara skriva av mig lite..

Vart fanns Jeff Ahl igår som AFS lovade skulle hålla tal på både valupptakten och på mynttorget?

Är deras huvudprofiler ens intresserade av att hjälpa AFS? Både William Hahne (som förövrigt är vice partiledare och som man inte sett röken av sedan efter riksdagsvalet förra året) och Jeff Ahl som båda sitter i partistyrelsen verkar vara helt försvunna.

Sedan tyckte jag det var jävligt onödigt av Kasselstrand att sitta i intervjun med Jessica Ohlsson efter hans tal igår på valupptakten och prata om ”hur tragiskt det var att bara se invandrare på gatorna när han åkte runt i landet”. Sådana uttalanden skrämmer ju bara bort potientella väljare.

Samt måste jag säga att som sagt så tror jag tyvärr inte på ett EU-inträde för AFS och det kunde man nästan läsa mellan raderna att Mikael Jansson och Gustav Kasselstrand också fattat när de höll tal.

Valupptakten var förövrigt halvtom eller ens det igår. Jag vet att EU-valet lockar mindre intresse än riksdagsvalet men utifrån bilderna jag såg igår jämfört med valupptakten på Långholmen förra året på hur många som satt i publiken så tycker jag de talar för sig självt för hur utvecklingen tyvärr ser ut för AFS just nu..

Valupptakten 2018

https://media1.nyatider.nu/wp-content/uploads/2018/08/KDSC_0308.jpg

Valupptakten 2019

https://imgur.com/a/mCLCJXM

Om det finns folk som ”föredrar den typen av tal”, ja då finns det ju verkligen ingen ”hög energi” kvar inom partiet längre.
Hetsar mot det ENDA riktiga nationella alternativet på twitter.
Går även till försvar för förrädarna i polismakten.

Lycka till med eran parlamentariska kamp med 20 tusen röster och kom ihåg att vara snälla och lojala mot staten.
Citera
2019-05-02, 15:30
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Sedan tyckte jag det var jävligt onödigt av Kasselstrand att sitta i intervjun med Jessica Ohlsson efter hans tal igår på valupptakten och prata om ”hur tragiskt det var att bara se invandrare på gatorna när han åkte runt i landet”. Sådana uttalanden skrämmer ju bara bort potientella väljare.
Där har du fel anser jag. Riktigt åt helvete tokfel. Om du skräms bort av det så rösta då inte på AFS, utan välj något annat.
Citera
2019-05-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Nationalister.

Jag har dock inte sagt att det är ett måste för att "attrahera". Men å den andra sidan är det inte orimligt att anta att det faktiskt kan attrahera fler väljare att inta ståndpunkter som irriterar, till exempel irriterar dig.

Jag är inte övertygad om att du sympatiserar med AFS. Du stöttar inte Gustav. Minns jag fel?

Nej, det är riktigt, det behöver de inte. Det hade nog varit bättre att "hålla tyst" (ditt eget ordval) än att lägga ut de texter som redan finns i programmet med anknytning till frågan. Där står som sagt om assimilation, samt om vad det innebär att anpassa sig och göra rätt för sig, något som enligt programmet spelar en roll i frågan om man hör hemma i Sverige eller inte.

Som sagt, det hade nog varit bättre att stryka de bitarna av programmet. Alternativt att där tydligt säga vad man menar, för som jag sade så framgår det inte.

Det är därför jag talar om att vara tydlig. Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta.

Förmodligen har du varken läst mitt inlägg särskilt noga, eller partiprogrammet.

Där tror jag att du har fel. Det finns många nationalister i Europa som inte identifierar sig som vita, och AFS, som har goda kontakter med nationalister från andra länder, till exempel i Sydeuropa, känner mycket väl till det. Därför är de inte benägna att begå misstaget att själva identifiera sig som vita. Det är alt-right-rörelsen som ser det så att "svenskar är vita" eftersom alt-right-rörelsen till stor del består av personer av blandat ursprung. Då passar det dem.

Jag vet att du har fel när du antyder att AFS är en del av alt-right. Jag har pratat med Gustav personligen och har koll på läget.

Det du påstod där är inte värt att kommentera med mer än att det visar hur förvirrad och okunnig du är i etnicitetsfrågor.

Ja jag är nog okunnig i etnicitetsfrågor... Men varför inte?
Det som enar både svenskar och andra européer är att man stör sig på araber och afrikaner som är gapiga och skapar problem, kriminialitet, droger osv. Dessa människor måste vi på något sätt begränsa, sätta i fängelse, eller utvisa.
Ska man däremot börja dra upp "bevara svenskar" så kommer man inte få folket med sig. SD-Thailand t.ex. Det finns iranier och folk från Kina och Indien som kommer motsätta sig detta.

Med det sagt så tycker jag själv givetvis att vi bör försöka bevara blonda kvinnor från att skaffa ADHD-mulattbarn , men det kan man inte skapa politik av, väl?

Och om folk kommit hit från Turkiet eller Chile eller Afrika och jobbar och betalar skatt så har vi inte så mycket annat val än att låta dem stanna här.

Angående Kasselstrand så ansåg jag att han var dryg och lite omogen. Men jag tycker han blir allt bättre. Det är mest attityden som är fel med honom. Jag tror han har stor potential.

Jag orkar inte gå genom huruvida jag stöttar AFS igen. Är det en sekt ni driver där endast sektmedlemmar får yttra sig, eller ett politiskt parti?
Citera
2019-05-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
Om Alexander Bard får välja en i Sverige som han vill samtala med så väljer han Gustav Kasselstrand.

7:37 in i klippet
https://www.youtube.com/watch?v=bjra8BusBlQ

Jag gillar Bard. Och Gustav. Tycker de ska styra upp det.
Ok, som du vill! Nu har de snackat och de hälsar att din önskan är deras lag! Den 24:e maj möts Gustav Kasselstrand och Alexander Bard i en debatt i Stockholm!

https://www.logik.se/Produkt/bard_vs_kasselstrand

Undrar dock vem som vinner mest på ett sådant möte. Jag misstänker att det är Bard, som får bygga upp sin profil att han är en sådan som "inte bangar för att snacka med någon".
Citera
2019-05-02, 18:11
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrHemlig
De skulle hålla torgmöte på Mynttorget igår. Någon som där? Bilder, info, osv...
Javisst sörru

Kuriosa Mynttorget Sthlm 1 maj 2019:
https://www.youtube.com/watch?v=MBqU7cNnvE4

Vid ca: 1:11 skymtas h*n bakom en ung blond man med blå huva-jacka, bredvid tanten med svenska flaggan.

Vid ca: 5:55 applåderar h*n AfS eminente ledare Kasselstrand

Vid ca: 23:19 träder vice partiledaren William Hahne fram från publiken, då han lyssnat färdigt

Vid ca: 23:52 går h*n fram till bänken med AfS-knapparna (inga ljugnäsor fanns dock heller detta år ) för att ta för sig.
Senast redigerad av IPAD-SWE 2019-05-02 kl. 18:21.
Citera
2019-05-02, 18:13
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ok, som du vill! Nu har de snackat och de hälsar att din önskan är deras lag! Den 24:e maj möts Gustav Kasselstrand och Alexander Bard i en debatt i Stockholm!

https://www.logik.se/Produkt/bard_vs_kasselstrand

Undrar dock vem som vinner mest på ett sådant möte. Jag misstänker att det är Bard, som får bygga upp sin profil att han är en sådan som "inte bangar för att snacka med någon".

Det hela arrangeras av alt-högern. Vilket betyder att det kommer vara 99% lajvande hög-energi snubbar som vid varje tillfälle Gustav öppnar sin mun kommer skandera - EXAKT!
Citera
2019-05-02, 18:19
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrr
Hetsar mot det ENDA riktiga nationella alternativet på twitter.
Går även till försvar för förrädarna i polismakten.

Lycka till med eran parlamentariska kamp med 20 tusen röster och kom ihåg att vara snälla och lojala mot staten.

Mmm, noterade detta idag jag också...
ENAD FRONT, pls.

Vidare:

Ni som kan: förtids- eller poströsta ALDRIG!
Rösta på valdagen den 26 maj 2019 om möjligt, samt ställ upp som medborgerlig kontrollant när de senare ska räkna våra röster på valdagen.

Glöm aldrig #valfusket2018
Citera
2019-05-02, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Mmm, noterade detta idag jag också...
ENAD FRONT, pls.

Vidare:

Ni som kan: förtids- eller poströsta ALDRIG!
Rösta på valdagen den 26 maj 2019 om möjligt, samt ställ upp som medborgerlig kontrollant när de senare ska räkna våra röster på valdagen.

Glöm aldrig #valfusket2018
Går väl att fuska med "vanliga" valurnor också, eller?
Citera
2019-05-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Går väl att fuska med "vanliga" valurnor också, eller?
Att rösta på valdagen verkar säkrare.
Citera
2019-05-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Javisst sörru

Kuriosa Mynttorget Sthlm 1 maj 2019:
https://www.youtube.com/watch?v=MBqU7cNnvE4

Vid ca: 1:11 skymtas h*n bakom en ung blond man med blå huva-jacka, bredvid tanten med svenska flaggan.

Vid ca: 5:55 applåderar h*n AfS eminente ledare Kasselstrand

Vid ca: 23:19 träder vice partiledaren William Hahne fram från publiken, då han lyssnat färdigt

Vid ca: 23:52 går h*n fram till bänken med AfS-knapparna (inga ljugnäsor fanns dock heller detta år ) för att ta för sig.
Vem är det, Hagwall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in