Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-09, 12:13
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
0.5 är ett mer troligt resultat.
Om ENDAST de 59 926 som gillar AfS på Facebook skulle rösta på dem nu i valet, så skulle AfS få 0,95% av rösterna baserat på hur mycket en röst var värd i riksdagsvalet 2014. Hur får du det till att de endast kommer att få 0,50%?
Citera
2018-09-09, 12:15
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Om ENDAST de 59 926 som gillar AfS på Facebook skulle rösta på dem nu i valet, så skulle AfS få 0,95% av rösterna baserat på hur mycket en röst var värd i riksdagsvalet 2014. Hur får du det till att de endast kommer att få 0,50%?

Eftersom ryska troll inte får rösta i svenska val kommer dessa likes inte återspeglas i valresultatet.
Citera
2018-09-09, 12:18
Medlem
Sechss avatar
I ett starkt moderatfäste kan jag meddela att de hade gjort olika valsedelsbås som folk fick köa till. Det var alltså helt anonymt att ta valsedlar, vilket verkade uppröra någon misstänkt Fi:are som sa att man kan vara hemlig genom att ta flera.

Svenska flaggan fanns givetvis på plats bland valsedlarna.

Känns spännande idag!
Citera
2018-09-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Om ni röstar i dag, kom ihåg att röstsedlarna inte får vara vikta! Har ni av någon anledning vikta röstsedlar, ta nya i facket eller skriv Alternativ för Sverige (precis så) på en blank sedel.

Enligt denna länk räknas de som giltiga ändå. Men det är ju dumt att riskera något, så bättre att ta en ny hel.
Citera
2018-09-09, 12:20
Medlem
AfS för riksdag, blev SD i kommun och landsting endast för att eventuella avhopp. Det är första gången jag röstar och så sent som i slutet av Juli så hade jag inte tänkt att rösta öht. Visste att det fanns något parti som hette Alternativ för Sverige men jag hade inte satt mig in alls i deras politik och jag följer inga gammelmedier och väldigt få alternativ medier i Sverige, trodde de var lika korrupta som resten. Jag hade fel och gjorde idag min plikt för Sverige.
Senast redigerad av dullako 2018-09-09 kl. 12:26.
Citera
2018-09-09, 12:22
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Att offentligt ta avstånd från en grupp är samma sak som att förknippa sig med den gruppen. Oavsett om det finns nazister som stöder AfS eller inte så kommer AfS för alltid att förknippas med nazistproblem och liknande - en bild som SD än idag dras med - om de skulle börja ta avstånd från dem. "Varför skulle de behöva göra det om det inte är så att de har en massa nazister runt sig" är ju det första Svensson skulle tänka.

Bilden som SD dras med idag är en sak. Det är 25% som röstar på dem eftersom SD tar avstånd från nazism och de som röstar på dem vet att det bara är en bild.

Med AFS vet man inte. Jag förstår att folk kan ha olika uppfattning i denna fråga. Men för mig är den viktig - att jag röstat på SD i riksdagsvalen sedan 2002 - trots att bilden hos såväl media som hos gemene man vid den tiden var att SD var nazister.

Nuff said. Jag har precis varit och ändrat min röst till SD.
Citera
2018-09-09, 12:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Bilden som SD dras med idag är en sak. Det är 25% som röstar på dem eftersom SD tar avstånd från nazism och de som röstar på dem vet att det bara är en bild.

Med AFS vet man inte. Jag förstår att folk kan ha olika uppfattning i denna fråga. Men för mig är den viktig - att jag röstat på SD i riksdagsvalen sedan 2002 - trots att bilden hos såväl media som hos gemene man vid den tiden var att SD var nazister.

Idiotisk analys, och idiotiskt agerande. Nuff said.
Citera
2018-09-09, 12:24
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Eftersom ryska troll inte får rösta i svenska val kommer dessa likes inte återspeglas i valresultatet.
Blir jobbigt för dig när allt är räknat och klart.
Citera
2018-09-09, 12:25
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Blir jobbigt för dig när allt är räknat och klart.

Vi får se. Jag är givetvis öppen för att jag kan ha fel.
Citera
2018-09-09, 12:26
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:

Det är helt uppenbart att du springer SD:s ärenden genom att bete dig på det här sättet. Jag tycker mest att du är patetisk ärligt talat. Så genomskinligt...
Citera
2018-09-09, 12:27
Medlem
Citat:

Varför ska vi ta ett enda ord av vad du säger seriöst när du ljuger flagrant om att nazister skulle heilat på AFS valfinal? Du lurar inte en enda kotte.
Citera
2018-09-09, 12:28
Medlem
baggebo1s avatar
Twitterrapporter:

Supporter:
Citat:
Valsedlarna för @AfS_riks går som smör i solsken i Stuvsta/Huddinge 👌 har behövts fyllas på i flera lokaler
https://twitter.com/CarlAfFinspang/status/1038732806686486528

Fiende:
Citat:
Har sambo som jobbar i vallokal idag och flera har tagit "Alternativ för Sverige"-valsedlar. Gör fan ont i mig.
https://twitter.com/JZetterblom/status/1038735041457733632

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in