Citat:
Ursprungligen postat av
As-33-15-4-p
Någon som vet hur tusan man kan komma åt alla de dokument som finns på estoniainsamlingen? Inga dokument av filtyp djvu går att öppna, och laddar man ned programmet som hänvisas till klarar det inte av filerna. Klickar man på de redigerade filminspelningarna finns det dessutom ingen länk till att ladda ned dessa över huvudtaget.
Jag har samma problem! eller jag är för dåligt tekniskt men jag har laddat ner programmet men hur tusan får man ens över filerna liksom?
ÄR väldigt intresserad utav den hemsidan med!
För bidra till tråden:
Finns ju på youtube klipp som visar att rött paket som verkar vara en brittisk häxblandning (reserverar mig för fel uttal). DVS en bomb som inte löst ut men som satt kvar. Samt det här hålet som fläktar utåt, kan ju inte vara något annat än en bomb, något har ju sprängts ifrån insidan. Om nu bogvisiret hängde på sniskan så är det ju det röda paketet som ej lösts ut som isåfall skulle gjort att visiret lossnade. Samt tror jag att det var i samma klipp som dykarna filmar "bombsnören" eller vad man ska kalla dem.
Sen det mest intressanta är ju att en dem överlevande dansarna tror jag eller om det var en personal såg ju en död person innan båten sjönk eller fick kraftig slagsida medans hon var på väg att ta sig ut. kan inte sjöspråk och termer men det handlade om inte huvudkaptenen men hans andre man eller om det var en "ledig" kapten med på färjan. Den personen var skjuten i huvudet, det går ju också att bekräfta genom dykningar efter lik.
Sen till dig i tråden som har sina föräldrar liggandes kvar, hur kan man tycka att ens nära och kära kan vila i frid på en mordplats där dem blivit mördade? Hur kan det vara gravfrid?