2019-03-13, 14:41
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Jo, det behövs nog för det du skriver kan vem som helst kludda ihop.

Nej det kan inte vem som helst. Det är bara personer på vissa positioner som kan det, en av dessa heter James Jesus Angleton.

Citat:
Vilken domstolsprocess då? Länk tack!

Sverige vågar inte väcka åtal på grund av vapenhotet från hemliga kontoret men motståndsmännen som sänkte båten för att rädda freden vet.
Senast redigerad av Eurypterida 2019-03-13 kl. 14:45.
Citera
2019-03-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Någon som vet hur tusan man kan komma åt alla de dokument som finns på estoniainsamlingen? Inga dokument av filtyp djvu går att öppna, och laddar man ned programmet som hänvisas till klarar det inte av filerna. Klickar man på de redigerade filminspelningarna finns det dessutom ingen länk till att ladda ned dessa över huvudtaget.

Jag har samma problem! eller jag är för dåligt tekniskt men jag har laddat ner programmet men hur tusan får man ens över filerna liksom?

ÄR väldigt intresserad utav den hemsidan med!

För bidra till tråden:

Finns ju på youtube klipp som visar att rött paket som verkar vara en brittisk häxblandning (reserverar mig för fel uttal). DVS en bomb som inte löst ut men som satt kvar. Samt det här hålet som fläktar utåt, kan ju inte vara något annat än en bomb, något har ju sprängts ifrån insidan. Om nu bogvisiret hängde på sniskan så är det ju det röda paketet som ej lösts ut som isåfall skulle gjort att visiret lossnade. Samt tror jag att det var i samma klipp som dykarna filmar "bombsnören" eller vad man ska kalla dem.

Sen det mest intressanta är ju att en dem överlevande dansarna tror jag eller om det var en personal såg ju en död person innan båten sjönk eller fick kraftig slagsida medans hon var på väg att ta sig ut. kan inte sjöspråk och termer men det handlade om inte huvudkaptenen men hans andre man eller om det var en "ledig" kapten med på färjan. Den personen var skjuten i huvudet, det går ju också att bekräfta genom dykningar efter lik.

Sen till dig i tråden som har sina föräldrar liggandes kvar, hur kan man tycka att ens nära och kära kan vila i frid på en mordplats där dem blivit mördade? Hur kan det vara gravfrid?
Citera
2019-03-13, 17:38
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Jag har samma problem! eller jag är för dåligt tekniskt men jag har laddat ner programmet men hur tusan får man ens över filerna liksom?

För bidra till tråden:

Finns ju på youtube klipp som visar att rött paket som verkar vara en brittisk häxblandning (reserverar mig för fel uttal). DVS en bomb som inte löst ut men som satt kvar. Samt det här hålet som fläktar utåt, kan ju inte vara något annat än en bomb, något har ju sprängts ifrån insidan. Om nu bogvisiret hängde på sniskan så är det ju det röda paketet som ej lösts ut som isåfall skulle gjort att visiret lossnade. Samt tror jag att det var i samma klipp som dykarna filmar "bombsnören" eller vad man ska kalla dem.

Sen det mest intressanta är ju att en dem överlevande dansarna tror jag eller om det var en personal såg ju en död person innan båten sjönk eller fick kraftig slagsida medans hon var på väg att ta sig ut. kan inte sjöspråk och termer men det handlade om inte huvudkaptenen men hans andre man eller om det var en "ledig" kapten med på färjan. Den personen var skjuten i huvudet, det går ju också att bekräfta genom dykningar efter lik.

Sen till dig i tråden som har sina föräldrar liggandes kvar, hur kan man tycka att ens nära och kära kan vila i frid på en mordplats där dem blivit mördade? Hur kan det vara gravfrid?

Bra inlägg.

De anhöriga har blivit utsatta för en psykologisk operation liknande "organisationen" föräldrar mot narkotika.
Det börjar visa sig nu när informationssamhället intågar och många föräldrar är förbannade över att deras nära och kära har offrats på det blodiga narkotikapolitiska altaret.

I detta fall så sänktes båten av hederliga och fredliga motståndsmän som världen ska minnas som räddare av planeten. De omkomna dog för bevarandet av freden.

De anhöriga bör få veta att det var omöjligt att låta båten gå i hamn.
Då hade kristna borgare haft sovjetiska kärnvapen för ett kärnvapenanfall under falsk flagg och världen hade dragits in i ett heligt kärnvapenkrig, domedagens slutstrid mellan trogna och otrogna hade tagit vid.
Citera
2019-03-13, 18:17
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:

För bidra till tråden:

Jag har någorlunda teknisk kompetens, men får ändå inte skitfilerna att fungera. Har prövat med en drös olika program (inklusive det som Estoniasamlingen själva hänvisar till) som ska kunna läsa filtypen men det fungerar inte.

Vad gäller det orangea paketet och hålet så är det rätt intressant. Särskilt med tanke på att det är höjt i dunkel och ingen vill svara på frågor om det, men också för att det är mycket likt sovjetiska trotylblock: https://www.dn.se/nyheter/sverige/nya-uppgifter-om-sovjetiskt-sprangamne-i-stockholm/

Det är inte konstigt att man blir fundersam när det bara uppstår fler och fler frågor ju mer man läser.
Citera
2019-03-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Jag har någorlunda teknisk kompetens, men får ändå inte skitfilerna att fungera. Har prövat med en drös olika program (inklusive det som Estoniasamlingen själva hänvisar till) som ska kunna läsa filtypen men det fungerar inte.

Vad gäller det orangea paketet och hålet så är det rätt intressant. Särskilt med tanke på att det är höjt i dunkel och ingen vill svara på frågor om det, men också för att det är mycket likt sovjetiska trotylblock: https://www.dn.se/nyheter/sverige/nya-uppgifter-om-sovjetiskt-sprangamne-i-stockholm/

Det är inte konstigt att man blir fundersam när det bara uppstår fler och fler frågor ju mer man läser.
"Estoniasamlingarna" är ren psyop...riktad främst mot offrens anhöriga. Hur kan någon enda ta den skiten på ngt allvar??
Betr. de lysande röda "paketen" framme i fören.
Vi kan vara säkra på, att om dom fanns där då båten sjönk, då hade våra skickliga dykare som utbildats på djupet vid Ögull sett till att plocka med sig detta! Varför inte göra detta??
Citera
2019-03-13, 19:26
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
"Estoniasamlingarna" är ren psyop...riktad främst mot offrens anhöriga. Hur kan någon enda ta den skiten på ngt allvar??
Betr. de lysande röda "paketen" framme i fören.
Vi kan vara säkra på, att om dom fanns där då båten sjönk, då hade våra skickliga dykare som utbildats på djupet vid Ögull sett till att plocka med sig detta! Varför inte göra detta??
Ja det är mycket svårt att göra när det inte ens går att komma åt. Oavsett vad det innehåller så blir det svårt att ta det seriöst när det inte ens ses efter så att det fungerar...

Eftersom paketen försvann (den uppfattningen jag fått) så är de väl med största sannolikhet upplockade?
Citera
2019-03-13, 21:53
Medlem
Citat:

För bidra till tråden:

Vart såg hon en död person?
Vilken kapten pratar du om? Avo Piht? Han hade frivakt och kom aldrig till bryggan
Senast redigerad av El-Strutso 2019-03-13 kl. 21:56.
Citera
2019-03-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Nej det kan inte vem som helst. Det är bara personer på vissa positioner som kan det, en av dessa heter James Jesus Angleton.

Sverige vågar inte väcka åtal på grund av vapenhotet från hemliga kontoret men motståndsmännen som sänkte båten för att rädda freden vet.

Sluta svamla. DU skrev
Det finns bevis och de har under längre tid samlats in för att presenteras i en internationell domstolsprocess.
Så vilken internationell domstomsprocess? Länk vore bra.
Vilket hemligt kontor? Namn?
Citera
2019-03-14, 00:20
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Sluta svamla. DU skrev
Det finns bevis och de har under längre tid samlats in för att presenteras i en internationell domstolsprocess.
Så vilken internationell domstomsprocess? Länk vore bra.
Vilket hemligt kontor? Namn?

Bevis har samlats in och nya tillkommer hela tiden. När vilande statsminister Olof Palme beslutar sig kommer åtalet lämnas in till en folkrättsdomstol, det kan dröja för han har tålamod.

Kontoret låg tidigare i NATOs högkvarter och hade ett falskt namn på porten men inuti fanns en kommandocentral för en paramilitär som kallades Gladio, Sveaborg eller stay behind för det har stannat kvar bakom en fasad.
Citera
2019-03-14, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Bevis har samlats in och nya tillkommer hela tiden. När vilande statsminister Olof Palme beslutar sig kommer åtalet lämnas in till en folkrättsdomstol, det kan dröja för han har tålamod.

Kontoret låg tidigare i NATOs högkvarter och hade ett falskt namn på porten men inuti fanns en kommandocentral för en paramilitär som kallades Gladio, Sveaborg eller stay behind för det har stannat kvar bakom en fasad.

Som vanligt kan du inte svara ordentligt
Citera
2019-04-17, 09:47
Medlem
Om cirka fem mån. är det dags...då ska 25årsdagen av Estonias förlisning uppmärksammas! Då ska ältandet dras ett varv till - frossandet i något som var en tragedi för några tusen direkt berörda.
Men - helt garanterat - så kommer absolut ingenting att ordas om det episka folkbedrägeriet; Att katastrofen aldrig har utretts seriöst, något som är ett totalt hån främst mot de döda och deras anhöriga.
Finns det några som har några skrupler, över att användningen av Estonia som fraktskuta för utförsel av shoksad militärmateriel aldrig kom upp på bordet i smb med "utredandet"??
Hur mycket visste man ex.vis hos den svenska haverikommissionen om de märkliga "militärtransporterna", under de år (1994-1997..) hav.kom befattade sig med katastrofen? Var finns således samvetet?
Citera
2019-05-02, 11:09
Medlem
Det är rätt så tyst om denna märkliga Estoniaskandal!
Vad som antagligen skulle vara befogat, är att en transnationell, oberoende "folkrättsbrottskommission" ( ledd av ex.vis Inga-Britt Ahlenius) fick syna fallet igen.
Och då med fokus på de rena brott som bl.a. den svenska regimen var inblandad i med Estonia - begångna före och efter att färjan sjönk.
ATT den svenska regeringen såg till så att färjan fick segla vidare, under sept. 1994 (när hon istället borde legat på något reparationsvarv), det borde följas upp.
OM den svenska regeringen var helt införstådd med att ÖB och C KSI, ihop med Ericsson och div. andra spelare, sysslade med att utnyttja ovetande färjepassagerare på Estonia såsom en slags mänsklig sköld under 1993-94, det borde kollas ordentligt.

En kriminell trojka som först skickar ovetande passagerare ut på havet i ett icke sjövärdigt fartyg och sedan ägnar sig åt att sy ihop ett fånigt folkbedrägeri om vad som egentligen hände, den borde aldrig tillåtas att komma så billigt undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in