Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-01, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Jag har tagit 90% MDMA och det kändes som om hjärtat ville bulta ut ur bröstkorgen.

Så det var inte en bra upplevelse då?. Hur stor dos tog du?.
Citera
2019-05-01, 10:16
Medlem
Nochillss avatar
En bra upplevelse eller inte? Jag ville testa gränserna och tog 400mg.

Kände mig rejält CP efteråt men det är som det är.
Citera
2019-05-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
En bra upplevelse eller inte? Jag ville testa gränserna och tog 400mg.

Kände mig rejält CP efteråt men det är som det är.

Vet du namnet på detta MDMA som du tog?.
Citera
2019-05-01, 12:04
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Så jag läser att det finns de som påstår att de har 90% rent MDMA, men det vanligaste jag har kommit i kontakt med är 84% rent MDMA. Finns det verkligen 90% rent MDMA eller är 84% det högsta och renaste som finns?.

Jag läste att några i England nyligen överdoserade på vad polisen beskrev som väldigt potent MDMA, kan detta ha varit 90% MDMA?, de skrev nämligen inte hur potent det var, men de nämnde att det hete Champagne. Jag har hört om två olika Champagne MDMA, en som sägs vara 84% och en som sägs vara 90%, kan det vara den som är 90% som polisen varnade för?.

Denna rapporten av polisen gjorde mig lite orolig för Champagne MDMA, men samtidigt så brukar folk som överdoserar MDMA ta väldigt höga doser till att börja med, 300 mg eller 500 mg har man hört om, så då är det inte så konstigt att man kan få kraftiga sidoeffekter.

Om man håller sig till normala doser vid 100 mg, är där ingen chans att man överdoserar 90% rent MDMA då, om det nu finns 90% rent MDMA på riktigt?. Någon som har erfarenhet av MDMA som heter Champagne eller MDMA som påstås vara 90% rent?.
Denna fråga dyker upp titt som tätt på forumet. Istället för att skriva om samma sak igen hänvisar jag till ett tidigare svar:
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Just renhetsgraden 84% på MDMA grundar sig i en vanlig missuppfattning gällande molekylens struktur.

MDMA säljs i princip alltid i sin hydrokloridform, MDMA-HCl. Orsaken till detta är helt enkelt att MDMA i fribasform är en olja, medan MDMA-HCl formar kristaller vilka är betydligt lättare att handskas med.

HCl-delen utgör 16% av molekylens molmassa, medan MDMA-delen utgör resterande 84%. Detta misstolkar somliga som att MDMA i kristallform har renhetsgraden 84%, men den korrekta benämningen är förstås att rena kristaller utgörs av 100% MDMA-HCl.
Citera
2019-05-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Denna fråga dyker upp titt som tätt på forumet. Istället för att skriva om samma sak igen hänvisar jag till ett tidigare svar:

På denna sidan skriver de, "“1) If SaferParty received a powder sample of material that contained only MDMA HCl and nothing else, what would the reported purity be? 100% ?”
As we used waterfree MDMA*HCl for calibration, we would report 100% content. As most of the samples measured here are on hand as the monohydrate (MDMA*HCl*H2O), the measured content mostly lies around a maximum of 93%." https://www.erowid.org/columns/crew/2017/01/oddity-testing-service-defines-pure-mdma-as-84-pure/

Menar de att det högsta man kan mäta renligheten upp till i HCl är 93%?.
Citera
2019-05-01, 13:31
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
På denna sidan skriver de, "“1) If SaferParty received a powder sample of material that contained only MDMA HCl and nothing else, what would the reported purity be? 100% ?”
As we used waterfree MDMA*HCl for calibration, we would report 100% content. As most of the samples measured here are on hand as the monohydrate (MDMA*HCl*H2O), the measured content mostly lies around a maximum of 93%." https://www.erowid.org/columns/crew/2017/01/oddity-testing-service-defines-pure-mdma-as-84-pure/

Menar de att det högsta man kan mäta renligheten upp till i HCl är 93%?.

Nej, de skriver att de oftast får in prov som monohydrat, vilket har bundit vatten till sig, vilket gör att det viktmässigt består av 93 % MDMA HCl.
Citera
2019-05-01, 17:21
Medlem
Vet ni någon sida i Sverige eller inom EU som säljer test kits för MDMA kristaller?.
Citera
2019-05-01, 17:23
Medlem
yungGs avatar
Citat:
Vet ni någon sida i Sverige eller inom EU som säljer test kits för MDMA kristaller?.
Borde finnas att beställa från samtliga smartshops från Nederländerna, kolla runt på deras utbud och se om du hittar något där!
Citera
2019-05-01, 18:04
Medlem
Citat:
Jag har köpt av dessa innan, tog dock 2 månader för mig att få brevet.. Dom säger att det skickas ifrån Skandinavien och ska ta mellan 1-4 dagar.
https://thehup.org/
Citera
2019-05-01, 19:03
Medlem
Är det dåligt om MDMA som sägs vara väldigt rent, luktar mycket?. Har hört att rent MDMA inte ska lukta mycket?.
Citera
2019-05-01, 22:14
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Vet du namnet på detta MDMA som du tog?.

Det var en svensk vendor som fanns på FS 2.0 men inte tycks finnas på 3.0.

Jag har också testat 84% från en vendor på old DM och den substansen var vitare än brunaktig.
Minns inte riktigt hur mycket 90% luktade i jämförelse...
Citera
2019-05-01, 22:18
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Är det dåligt om MDMA som sägs vara väldigt rent, luktar mycket?. Har hört att rent MDMA inte ska lukta mycket?.
MDMA bär på inslag av sötlaktrits och pendlar mellan en brun/vitaktig nyans. Jag har då stött på kopiösa mängder kristaller och det har både funnits ett brunt och ett vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in