Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-21, 16:38
Medlem
Vista-Backhands avatar
Tjo!

Jag har fått tag på vad jag blivit upplyst om ska vara väldigt potent mdma.
84% rent enligt beskrivningen.
Själv har jag tagit Mdma kanske 7-8ggr, och har stor erfarenhet av
övriga centralstimulanta droger.
Men nu är det så att det är lite nya vänner som ska vara med också när vi kör, personer som tagit E förut men inte rent molly.

Min fundering är på vad som vore lämplig dos?
Själv har jag tidigare kört mellan 0.15-0.23mg som start och sen kanske fyllt på (i onödan) senare.
Jag är närmare 30 och väger ca 75kg rippad. Men tex min tjejkompis som är närmare 20 och väger 52kg, vad vore lämpligt där? 0.16?

Det molly jag köpt tidigare har jag aldrig haft nån specifik renhetssiffra på så svårt att säga.
Jag vill bara inte att det ska bli för mycket så att hon får den trippen jag sett andra få, mer förvirring än glädje. Som min polare som drog i sig massor och sen trodde att min polare var en dörr som han försökte öppna, det är inte vad jag är ute efter.

Läste om någon som tog magnesiumtabletter innan med för att minska käkspänningar med, nån som har någon erfarenhet av det?
Citera
2014-10-21, 16:42
Medlem
120mg räcker..

Ja magnesium hjälper bra mot det, men man får ta ganska många. Det är bra att ha tuggummi som reservplan.

(FB) En FAQ om Ecstasy Här kan du skriva i framtiden.
Senast redigerad av Endofin 2014-10-21 kl. 16:48.
Citera
2014-10-21, 16:52
Medlem
Vista-Backhands avatar
Ok,
tänkte du för min del också då eller för henne?
Vilken renhet kan man förvänta sig av Mdma man köpt "på gatan"?
Men absolut, känns ju smartare att ta mindre än för mycket, skulle beskriva
mig själv som ganska vettig när det gäller att ta droger ändå, ingen dragon-chaser
Citera
2014-10-21, 16:55
Medlem
120mg för henne.

Jag förväntar mig alltid högsta kvalié, men jag vet inte hur vanligt det är med fusk. Det beror ju på vem man köper ifrån.
Citera
2014-10-21, 19:28
Moderator
kvm3s avatar
Just renhetsgraden 84% på MDMA grundar sig i en vanlig missuppfattning gällande molekylens struktur.

MDMA säljs i princip alltid i sin hydrokloridform, MDMA-HCl. Orsaken till detta är helt enkelt att MDMA i fribasform är en olja, medan MDMA-HCl formar kristaller vilka är betydligt lättare att handskas med.

HCl-delen utgör 16% av molekylens molmassa, medan MDMA-delen utgör resterande 84%. Detta misstolkar somliga som att MDMA i kristallform har renhetsgraden 84%, men den korrekta benämningen är förstås att rena kristaller utgörs av 100% MDMA-HCl.

Med detta sagt - gå inte över 2 mg MDMA-HCl per kg kroppsvikt. Vid intag av högre doser tenderar resten att brytas ner till MDA, vilket dels är trippigare än vanligt MDMA och dels onödigt neurotoxiskt. Vill man trippa på MDMA så är det betydligt bättre att blanda det med LSD, svamp eller liknande. Således tycker jag inte att din vän ska ta över 100 mg. Allt på en gång - inga påfyllningar.

Magnesiumtabletter kan vara en bra idé om du har tillgång till detta. Se också till att ni får i er varsin banan efteråt för att ladda upp med 5-HTP. Ha en trevlig kväll!
Citera
2014-10-21, 20:13
Medlem
Räkna på 2mg/kg kroppsvikt. En timme efter första intaget så tar ni hälften av första dosen. Då får ni ett par timmar extra rustid.
Citera
2014-10-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Just renhetsgraden 84% på MDMA grundar sig i en vanlig missuppfattning gällande molekylens struktur.

MDMA säljs i princip alltid i sin hydrokloridform, MDMA-HCl. Orsaken till detta är helt enkelt att MDMA i fribasform är en olja, medan MDMA-HCl formar kristaller vilka är betydligt lättare att handskas med.

HCl-delen utgör 16% av molekylens molmassa, medan MDMA-delen utgör resterande 84%. Detta misstolkar somliga som att MDMA i kristallform har renhetsgraden 84%, men den korrekta benämningen är förstås att rena kristaller utgörs av 100% MDMA-HCl.

Med detta sagt - gå inte över 2 mg MDMA-HCl per kg kroppsvikt. Vid intag av högre doser tenderar resten att brytas ner till MDA, vilket dels är trippigare än vanligt MDMA och dels onödigt neurotoxiskt. Vill man trippa på MDMA så är det betydligt bättre att blanda det med LSD, svamp eller liknande. Således tycker jag inte att din vän ska ta över 100 mg. Allt på en gång - inga påfyllningar.

Magnesiumtabletter kan vara en bra idé om du har tillgång till detta. Se också till att ni får i er varsin banan efteråt för att ladda upp med 5-HTP. Ha en trevlig kväll!

det tråkiga är ju att det roliga är slut ca 4h efter intag och en återdosering ger iaf ca 3h nöje till om man dansar

4h nöje är lite lite tycker jag för att vara en helkvälls festande men det bästa för en hade ju såklart varit egentligen att skippa återdoseringar
Senast redigerad av okbet5 2014-10-21 kl. 21:36.
Citera
2014-10-22, 11:18
Medlem
Vista-Backhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3

Ahh, nice med lite hard facts på det här, mycket bra!
Känns så lurigt bara med mängd från gång till gång. När jag var på Ibiza sist så delade jag och min polare på 1g på en kväll, kul som fan men var inget over the top, alltså inget överdrivet. Vet inte om det berodde på att jag var trött osv, antar att en hel del yttre faktorer spelar in när det gäller hur mycket det påverkar en.
Har kört hippieflip en gång vilket var helt amazing men är inget som planeras den här gången.

Även tidigare tagit tjo några timmar innan och sen tagit ungefär 0.2. Har hört att det inte är bra att blanda för mycket av dom här 2 tillsammans så inget som direkt planeras nu heller,
men fick då upplevelsen av att tjacket tog bort mycket av trippen.

Planen blir nog att köra alkohol och möjligen lite weed mellan 19-22, sen intag av 120-130mg för henne, 170-180mg för oss andra större och mer erfarna. Sen kanske vid 23-24 intag av 120mg till beroende på hur det känns. Låter det som en vettig plan?
Har köpt hem nytt ljudsystem och en fet jäkla laser så kommer bli awesome
Citera
2014-10-22, 13:24
Medlem
Känns som ren tur att jag titta in här.

120-150 första gången för en liten tjej är TOTALT JÄVLA ONÖDIGT.
Hon kommer trippa sönder, den härliga första gången åt helvete, risk för "överdos".
Nej 80 räcker gott och väl första gången för en sån liten tjej. 150-180 låter lagom för dig själv.

Det går visste att återdosera på MDMA, om det är lika bra som i början? Beror på setting, mängd, tidpunkt. Det går lätt att köra på 6-10 timmar. Droppar man första bomben 2000, den slår 2100. Dalar vid 23-2400, man drar halva första dosen efter ca 3 timmar osv.
Sen efter det däremot, då kan det funka en gång till, eller inte alls. DÅ är det värt det, men inte efteråt

Doseringar gäller rent MDMA, inget bankat skit. Vem fan bankar MDMA nuförtiden?
Citera
2014-10-22, 13:51
Medlem
Vista-Backhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot

Hon kommer trippa sönder, den härliga första gången åt helvete, risk för "överdos".
Nej 80 räcker gott och väl första gången för en sån liten tjej. 150-180 låter lagom för dig själv.

Det går visste att återdosera på MDMA, om det är lika bra som i början? Beror på setting, mängd, tidpunkt. Det går lätt att köra på 6-10 timmar. Droppar man första bomben 2000, den slår 2100. Dalar vid 23-2400, man drar halva första dosen efter ca 3 timmar osv.
Sen efter det däremot, då kan det funka en gång till, eller inte alls. DÅ är det värt det, men inte efteråt

Alltså... 80 känns ju som en no-effect. Jag har tagit med mitt ex flera gånger, hon kanske väger 57kg och då har vi kört på den dosen vilket har varit alldeles utmärkt så tror inte att hon kommer trippa sönder på 120-150.
Den här tjejen körde rosa diamanter som påstås innehålla ca 128mg mdma
http://pillreports.com/index.php?page=display_pill&id=29123
och där hade det nog kunnat kickat på lite extra för hennes del, så tycker inte alls att 120mg molly låter fel.
Citera
2014-10-22, 14:47
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot

Grejen med MDMA är ju att man behöver en del för att komma över tröskeldosen. När jag tog med en vän som väger kanske 50kg tog vi 120mg var första dagen och kanske 200 andra. 200 kanske var lite väl mkt men 120 var nästan i underkant.
Citera
2014-10-22, 15:14
Medlem
Vista-Backhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Grejen med MDMA är ju att man behöver en del för att komma över tröskeldosen. När jag tog med en vän som väger kanske 50kg tog vi 120mg var första dagen och kanske 200 andra. 200 kanske var lite väl mkt men 120 var nästan i underkant.

Ja precis, är det jag menar. Finns ingen större besvikelse än att ha tagit för lite
och alla andra trippar järnet
Men vill ju inte ge henne för mycket heller som sagt. Så tror att 120mg blir kalas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in