2019-04-30, 23:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Okej, jag tänker hur en liten tjej kan klara av stora busar liksom. Hon såg ut att träna visserligen på sin IG men, tänker om det räcker när det väl börjar gå vilt till.

Finns några klipp från Tunnelbanan där hon är med och ingriper.
https://www.youtube.com/results?search_query=tunnelbanan+isabell

Alltid med en stor stark snubbe som hjälper till. Två som henne skulle förmodligen inte bli något hit direkt. Men det som ofta förs fram gällande kvinnor i dessa roller är att de är bra på att snacka och lugna ner stämningen. Störiga typer tvekar innan de börjar bråka med just en liten nätt kvinna.
Citera
2019-04-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Alltid med en stor stark snubbe som hjälper till. Två som henne skulle förmodligen inte bli något hit direkt. Men det som ofta förs fram gällande kvinnor i dessa roller är att de är bra på att snacka och lugna ner stämningen. Störiga typer tvekar innan de börjar bråka med just en liten nätt kvinna.

Noterade också att hon jobbar med någon kille i varje klipp. Ser där ja!
Citera
2019-04-30, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Här verkar ju vara ett gäng inne som jobbat med henne, så ni kanske kan klargöra. Var det hon som i ett avsnitt av Tunnelbanan åkte med i ambulansen när pojkvännen skadat sig i en mopedolycka på väg hem från jobbet? Dvs har hon varit/är hon ihop med en annan vakt?

Det var hon som åkte med ambulansen och killen som blev påkörd va ordningsvakt, hans status nu vet jag tyvärr inget om. Det är heller inte första vakten hon har varit ihop med.
Citera
2019-04-30, 23:52
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Var det hon som i ett avsnitt av Tunnelbanan åkte med i ambulansen när pojkvännen skadat sig i en mopedolycka på väg hem från jobbet? Dvs har hon varit/är hon ihop med en annan vakt?
Ja.

https://youtu.be/esEA21ljauE
Citera
2019-05-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Okej, jag tänker hur en liten tjej kan klara av stora busar liksom. Hon såg ut att träna visserligen på sin IG men, tänker om det räcker när det väl börjar gå vilt till.

Jag har inte jobbat så mycket med henne att jag kan svara utifrån hennes förutsättningar så att säga, men jag har jobbat med små kvinnliga kollegor flera gånger, och de tenderar att vara fysiskt odugliga när det kommer till kritan. Det finns undantag givetvis.

I övrigt verkar nedan citerade skribent ha besvarat din fråga. =)

Citat:
Ursprungligen postat av Filip-schteek
Det fanns många kollegor som hade bättre kompetens och erfarenhet för att bli gruppledare på objektet och många av oss ville det men hon fick den p.g.a relationen och smörandet till personen som är ansvarig för tingsrätterna därav titlen som gruppledare

Tyvärr inte förvånande alls. Det verkar vara branschstandard det där; ge tuttarna vad de vill ha, så kanske du som värdelös beta-chefsperson får stoppa snoppen i tuttarnas ägarinna.
Det får de sällan, men de slutar aldrig tro.

Fan vad jag hatar den där branschen, glad att vara på väg bort.
Citera
2019-05-01, 00:14
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip-schteek
det har alltid funnits en manlig kollega på hennes arbetspass, speciellt när vi körde tunnelbanan, sällan det va hon och en kvinnlig kollega i samma patrull.

Jo men det beror väl inte på hennes inkompetens? Utan på en tanke bakom arbetspassen. Alltid och sällan är inte synonymer för övrigt.
Citera
2019-05-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jo men det beror väl inte på hennes inkompetens? Utan på en tanke bakom arbetspassen. Alltid och sällan är inte synonymer för övrigt.

Det som låg bakom beslutet va SL, dom bestämmer tillsammans med arbetsledaren för ordningsvakterna vilka som ska ingå i patrull och godkänner sedan det.
Citera
2019-05-01, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Jag har inte jobbat så mycket med henne att jag kan svara utifrån hennes förutsättningar så att säga, men jag har jobbat med små kvinnliga kollegor flera gånger, och de tenderar att vara fysiskt odugliga när det kommer till kritan. Det finns undantag givetvis.

I övrigt verkar nedan citerade skribent ha besvarat din fråga. =)

Tyvärr inte förvånande alls. Det verkar vara branschstandard det där; ge tuttarna vad de vill ha, så kanske du som värdelös beta-chefsperson får stoppa snoppen i tuttarnas ägarinna.
Det får de sällan, men de slutar aldrig tro.

Fan vad jag hatar den där branschen, glad att vara på väg bort.

tyvärr så är det så... har aldrig och kommer aldrig att smöra för att få en position, antingen så gillar dom en som man är eller inte, man måste va en Alfahane och ingen Beta person i våran bransch, är man en ynkrygg så utnyttjar folk det.

har själv planerat att gå vidare, säkerhetschef eller något likanden utomlands vore trevligt, men efter ca 4 år så börjar det räcka
Citera
2019-05-01, 00:39
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Vad i, hon är ju liten och späd och blir ju helt lamslagen av en spark på benet. Har det kommit fram vem gängledaren var? Agerade hon enbart spermahink?
Citera
2019-05-01, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Vad i, hon är ju liten och späd och blir ju helt lamslagen av en spark på benet. Har det kommit fram vem gängledaren var? Agerade hon enbart spermahink?

Hon har även försett buset och agerat som insider vid rån.
Time will tell.
Citera
2019-05-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Vem är brottslingen som hon ska ha gömt?

Undrar det samma!

Många inlägg om Buffa o hennes utseende, uniformer...
Men vem är den gömde kriminelle mannen? I vilka kriminella kretsar förekommer han?
Citera
2019-05-01, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Undrar det samma!

Många inlägg om Buffa o hennes utseende, uniformer...
Men vem är den gömde kriminelle mannen? I vilka kriminella kretsar förekommer han?

Det är snubben som fritogs av brushor under ett polisingripande i Märsta för inte så länge sedan.

Jag minns inte namnet, men det står på några ställen en bit bakåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in