Citat:
Ursprungligen postat av
jaochs
Aston Villa borde skämmas. Likaså kommentatorn på Sky som säger att det Leeds gjorde var en "disgrace". Ursäkta, har han aldrig sett en match förut? Det är ju ytterst sällan bollen spelas ut om en motståndare är skadad, om man inte leder matchen och vill vara snäll så klart. Man spelar tills domaren blåser eller tills motståndarna spelar ut bollen. Inget av detta skedde uppenbarligen så de får skylla sig själva. Är det bara jag som tycker så? Är det ens tillåtet att låta motståndarna göra gratis mål sådär (kvitteringen)? Vad tycker spelbolagen om det?
Tänker tillbaks till Allsvenskan för några år sedan när MFF ledde över Mjällby (tror det var dom) men matchen avbröts p.g.a. regn och återupptogs en annan dag, då med ställning 0-0 och MFF fick inget gratismål. Vad/vem bestämmer när sådana mål får ske?
Får väl ändå ge lite cred till Bielsa dock. Men tror ni att han hade gjort likadant om Leeds haft någon chans på top2?
Håller med om mycket av det du skriver. Det är domarens ansvar att bryta spelet, inte spelarnas. Annars spelar man tills domaren blåser eller någon sparkar ut bollen. Inget av det hade hänt, att Villa-spelarna tappar konceptet sådär är bara på dem. Förstår inte riktigt Leeds-backen som slår upp den till yttern, vad han tänker där - men spelet avbryts inte.
Sen kan jag väl iofs tycka att domaren borde brutit spelet, ingen hade klandrat honom om han gjort det när alla slog av på tempot och spelaren låg där och vred sig.
Gällande spelbolagen bestämmer de väl själva exakt hur de ska göra? Stoppa allt spel och betala tillbaka alla insatser för spel som påverkas känns som det troligaste. Som spelare har du inga rättigheter, de har säkert täckning i sina avtal.
Och nej, hade målet betytt något för tabellen är jag tveksam till att Bielsa hade beordrat sina spelare att släppa in det. Nu var tabellen i princip spikad - Leeds kommer trea, Villa femma. Därför förstår jag inte riktigt heller Villa-spelarnas överreaktion, att det ska bli ett sådant handgemäng. Visst om det hade varit Derby eller Middlesbrough som slåss om den där sista kvalplatsen men Villa kan ju varken röra sig uppåt eller nedåt, de kommer till kval oavsett.