2019-04-29, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Den enda säsong man har tagit mer än denna trots att det är 3 matcher kvar var 1978/1979. Och då skriver jag om ett lag som har vunnit ligan 18 gånger.

Man kan inte begära mer..

Det är en rekord säsong på många sätt. Man har redan nu tangerat Fergies bästa säsong och då var det 42 matcher om jag inte har fel. Man har mer poäng än när Arsenal gick obesegrade under en säsong. Becker går in med två matcher kvar på nr5 i PL med 20 hållna nollor som målvakt under en säsong. En Liverpool spelare får utmärkelsen som ligans bästa spelare för andra året i rad osv.

Om man vinner alla matcher så är det beroende hur det slutar 2 eller 3 bästa poängskörden någonsin i PL. Och bara 3 poäng från dom två spanska giganternas rekord på 100 var.
Citera
2019-04-29, 17:13
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Aston Villa borde skämmas. Likaså kommentatorn på Sky som säger att det Leeds gjorde var en "disgrace". Ursäkta, har han aldrig sett en match förut? Det är ju ytterst sällan bollen spelas ut om en motståndare är skadad, om man inte leder matchen och vill vara snäll så klart

Känns som detta är vanligare i mindre ligor och skitländer.
Citera
2019-04-30, 08:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Aston Villa borde skämmas. Likaså kommentatorn på Sky som säger att det Leeds gjorde var en "disgrace". Ursäkta, har han aldrig sett en match förut? Det är ju ytterst sällan bollen spelas ut om en motståndare är skadad, om man inte leder matchen och vill vara snäll så klart. Man spelar tills domaren blåser eller tills motståndarna spelar ut bollen. Inget av detta skedde uppenbarligen så de får skylla sig själva. Är det bara jag som tycker så? Är det ens tillåtet att låta motståndarna göra gratis mål sådär (kvitteringen)? Vad tycker spelbolagen om det?
Tänker tillbaks till Allsvenskan för några år sedan när MFF ledde över Mjällby (tror det var dom) men matchen avbröts p.g.a. regn och återupptogs en annan dag, då med ställning 0-0 och MFF fick inget gratismål. Vad/vem bestämmer när sådana mål får ske?

Får väl ändå ge lite cred till Bielsa dock. Men tror ni att han hade gjort likadant om Leeds haft någon chans på top2?

Håller med om mycket av det du skriver. Det är domarens ansvar att bryta spelet, inte spelarnas. Annars spelar man tills domaren blåser eller någon sparkar ut bollen. Inget av det hade hänt, att Villa-spelarna tappar konceptet sådär är bara på dem. Förstår inte riktigt Leeds-backen som slår upp den till yttern, vad han tänker där - men spelet avbryts inte.

Sen kan jag väl iofs tycka att domaren borde brutit spelet, ingen hade klandrat honom om han gjort det när alla slog av på tempot och spelaren låg där och vred sig.

Gällande spelbolagen bestämmer de väl själva exakt hur de ska göra? Stoppa allt spel och betala tillbaka alla insatser för spel som påverkas känns som det troligaste. Som spelare har du inga rättigheter, de har säkert täckning i sina avtal.

Och nej, hade målet betytt något för tabellen är jag tveksam till att Bielsa hade beordrat sina spelare att släppa in det. Nu var tabellen i princip spikad - Leeds kommer trea, Villa femma. Därför förstår jag inte riktigt heller Villa-spelarnas överreaktion, att det ska bli ett sådant handgemäng. Visst om det hade varit Derby eller Middlesbrough som slåss om den där sista kvalplatsen men Villa kan ju varken röra sig uppåt eller nedåt, de kommer till kval oavsett.
Citera
2019-04-30, 12:26
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Det är en rekord säsong på många sätt. Man har redan nu tangerat Fergies bästa säsong och då var det 42 matcher om jag inte har fel. Man har mer poäng än när Arsenal gick obesegrade under en säsong. Becker går in med två matcher kvar på nr5 i PL med 20 hållna nollor som målvakt under en säsong. En Liverpool spelare får utmärkelsen som ligans bästa spelare för andra året i rad osv.

Om man vinner alla matcher så är det beroende hur det slutar 2 eller 3 bästa poängskörden någonsin i PL. Och bara 3 poäng från dom två spanska giganternas rekord på 100 var.

din lilla fuling, du vill undvika att konstatera att Manchester City har rekordet! med fantastiska och oslagbara 1 0 0 poäng!
Citera
2019-04-30, 12:32
Medlem
used66s avatar
kul för Liverpool att äntligen vinna en titel efter 31 år. vinner dock enbart tack vare/på grund av att City haft KdB skadad i princip hela säsongen. Mendy borta hela säsongen. haft varenda domslut med sig.
Kevins frånvaro har kostat City i alla fall, lågt räknat, 8 poäng.

men trots allt ett stort grattis! tur är ju också en del av spelet.
Citera
2019-04-30, 15:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
kul för Liverpool att äntligen vinna en titel efter 31 år. vinner dock enbart tack vare/på grund av att City haft KdB skadad i princip hela säsongen. Mendy borta hela säsongen. haft varenda domslut med sig.
Kevins frånvaro har kostat City i alla fall, lågt räknat, 8 poäng.

men trots allt ett stort grattis! tur är ju också en del av spelet.

Det är lite tidigt att vara askalas kl 12:32 på Valborg, eller?
Citera
2019-04-30, 16:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Tror en stor del av irritationen från villa hade å göra med att leeds spelarna såg ut som att dem skulle sluta spela. Uppfattade själv situationen så när bollen gick ut till spelaren på kanten (han som spelade fram målskytten). Hela leeds laget stannade ju nästan upp. Jag menar titta på passningen fram till målet. Ser ju ganska nonchalant ut. Så tycker nog bielsa gjorde rätt som beordrade laget att ge tillbaka målet. Annars är jag emot att spela ut bollen när en spelare ligger ned. Spela till domaren blåser. Hur svårt kan det vara.

Sen om bielsa hade gjort samma sak i annat läge kan man ju bara spekulera i, men han verkar vara en idealist så inte omöjligt. Hoppas han orkar fortsätta med leeds en säsong till om dem inte går upp. Dem har en bra grund, med bielsa kvar kan man hålla kvar sina toppspelare, plus att man kommer ha fördel i rekrytering gentemot andra lag då jag tror många spelare hellre spelar under bielsa än, ja säg pulis. Men bäst är ju om dem tar sig upp redan denna säsong. Kan ju hoppas på en repris med tanke på alla känslorna senaste matchen. Alltså villa-leeds i play-off final.
Citera
2019-04-30, 23:24
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är lite tidigt att vara askalas kl 12:32 på Valborg, eller?

som jag skrev GRATTIS! äntligen, för Liverpool fans, kan ni pusta ut med en premier League titel.
Citera
2019-04-30, 23:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
som jag skrev GRATTIS! äntligen, för Liverpool fans, kan ni pusta ut med en premier League titel.
Menar du på football manager?
Citera
2019-04-30, 23:38
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Menar du på football manager?

du menar inte att du tror att Liverpool kommer att tappa igen? Liverpool ledde ligan med 10 poäng...
Citera
2019-04-30, 23:40
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
du menar inte att du tror att Liverpool kommer att tappa igen? Liverpool ledde ligan med 10 poäng...
Vi är i maj nu inte hösten. Har du legat i koma?
Citera
2019-05-01, 00:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Ska du håna får du väl åtminstone försöka ha lite finess och humor, det där är bara weird. Plus, skulle City tappa mot Leicester eller Brighton kommer du få äta upp det. Bitter pga CL-uttåget?

På tal om CL: spurs utan spets ikväll. För många skador, kunde inte hota Ajax särskilt mycket. För dubbelmötets skull hade det varit roligare om Kane, Son, Winks mfl hade varit tillgängliga. Lever ändå till returen, kan Spurs sätta ett mål tidigt är det helt öppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in