2019-05-13, 16:50
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Förvisso har du rätt men som supporter hade jag inget tålamod kvar för Mourinho och hans begravningsbyrå-attityd till allt och alla. Kommer supporta OGS in i nästa säsong iaf (så får vi se hur det går) och är glad att vi slipper Mourinho då vi alltid gick ut och försökte spela som Burnley borta mot Barcelona (typ) oavsett vilka vi mötte. Med OGS är ju magkänslan att laget ändå vill (och försöker) något mer offensivt även om resultaten varit väldigt blandade sedan han tog över.

Vad gäller värvningar så är det klart att man kanske får sänka siktet lite och försöka fynda snäppet under spelarna som går till Real/Barca/City/Liverpool/Bayern/Juventus, främst gäller det väl att värva smart, något som misslyckats tidigare. Att inte ha CL eller EL nästa år kan ju vara positivt men det gör ju transferfönstret lite svårare samtidigt...
United gör ingen dålig match mot Cardiff. I de flesta fall så sätter man 3-4 mål på de chanserna som man skapade. Samtidigt som man blev totalt rånade av Moss som gjorde att Cardiff kunde backa ner hela laget och kontra samtidigt som United behövde satsa allt framåt. Ingen match som stör mig något nämnvärt även om den visade våra svaga punkter som förhoppningsvis fixas till under sommaren. Kul att se Greenwood spela och göra en väldigt bra match också. Kunde mycket väl ha gjort ett par mål under matchen.

Det bästa med Solskjaer som tränare är att vi inte längre kommer få in de där huvudlösa värvningarna med storstjärnor som bara vill tjäna mer pengar på att United behöver värva. Nu kommer man satsa mer på laget istället för på individen. Inte fler värvningar som Sanchez. Jag hoppas att ryktet stämmer att United vill värva Daniel James från Swansea. Hade varit en bra spelare som passat in i laget.
Citera
2019-05-13, 17:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
VAR införs till nästa säsong, så många av de där mästarmålen som lag får med sig kommer att försvinna. Inga fler offsidemål eller felaktiga straffar längre. Till nästa säsong så kommer det vara det laget som är bäst som vinner. Inte det laget som har mest tur med domaren.

VAR kommer inte lösa allting, långt därifrån.

Vi kommer bråka om varför VAR inte används vid vissa situationer: https://www.youtube.com/watch?v=moLKsRc6k08 (solklar straff - VAR används inte)

vi kommer bråka om varför det används vid vissa andra situationer: https://www.youtube.com/watch?v=zyQbKgipS9Y
(domaren gör inte ett uppenbart fel som inte blåser straff - VAR ska inte användas)

Vi kommer bråka om hur det kan bli fel trots VAR: https://www.youtube.com/watch?v=1AcnX8Zbxq4

Och till sist: vi kommer fatta att det finns domslut där det inte är svartvita - utan att några domare dömer straff och andra inte - och VAR kommer inte hjälpa i de fallen.
Citera
2019-05-13, 17:35
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
VAR kommer inte lösa allting, långt därifrån.

Vi kommer bråka om varför VAR inte används vid vissa situationer: https://www.youtube.com/watch?v=moLKsRc6k08 (solklar straff - VAR används inte)

vi kommer bråka om varför det används vid vissa andra situationer: https://www.youtube.com/watch?v=zyQbKgipS9Y
(domaren gör inte ett uppenbart fel som inte blåser straff - VAR ska inte användas)

Vi kommer bråka om hur det kan bli fel trots VAR: https://www.youtube.com/watch?v=1AcnX8Zbxq4

Och till sist: vi kommer fatta att det finns domslut där det inte är svartvita - utan att några domare dömer straff och andra inte - och VAR kommer inte hjälpa i de fallen.

Givetvis kommer det fortfarande finnas situationer som inte går att lösa med VAR. I de situationerna så hoppas jag att man går efter domarens bedömning på planen. Men väldigt många situationer kommer att försvinna, förhoppningsvis inga fler filmningar som leder till straff. Och de flesta offsidemål kommer försvinna så inga fler mål där spelaren är 1,5 meter offside.
Citera
2019-05-13, 17:42
Avstängd
Halloween2s avatar
Hoppas man bara inte överdriver med VAR liknande matchen City - Schalke. Förstörde stämningen ganska rejält.. Man kunde gå på toaletten och affären samtidigt utan att missa något..

Hur trovärdiga är L'Équipe? Dom säger nämligen att Hazard i stort sett är klar för Real.
Citera
2019-05-13, 18:04
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hoppas man bara inte överdriver med VAR liknande matchen City - Schalke. Förstörde stämningen ganska rejält.. Man kunde gå på toaletten och affären samtidigt utan att missa något..

Hur trovärdiga är L'Équipe? Dom säger nämligen att Hazard i stort sett är klar för Real.

L'Équipe är hyfsat trovärdiga och Hazard kommer troligtvis skriva på för Real Madrid, men enligt "säkrare" källor så är ingen affär klar ännu.
Citera
2019-05-13, 18:04
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Håller med. Riktigt tråkigt att hålla tillbaka firandet i 5 min bara för att man väntar på domslutet

Hazard till Real är nog mer eller mindre bekräftat
Citera
2019-05-13, 18:10
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
L'Équipe är hyfsat trovärdiga och Hazard kommer troligtvis skriva på för Real Madrid, men enligt "säkrare" källor så är ingen affär klar ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Håller med. Riktigt tråkigt att hålla tillbaka firandet i 5 min bara för att man väntar på domslutet

Hazard till Real är nog mer eller mindre bekräftat

Tackar!

Ja , är ju bara onödigt att säga innan EL finalen att han ska lämna.
Citera
2019-05-13, 19:09
Medlem
used66s avatar
dags att berömma ligans bästa lag. Manchester City har varit fantastiska - igen. förra säsongens 100 poäng blev nästan lika många denna säsong med 98. sammanlagt 198 poäng på 2 säsonger, och samtidigt de 2 bästa säsongerna någonsin i PL.

City tangerar sitt eget rekord med 32 segrar i ligan. går inte att slå? laget avslutar säsongen med 14 raka segrar! knäckte Liverpool. Aguero sätter 20 mål för 5e gången i rad i ligan och nytt tangerat rekord.

City har pangat in fler mål än något annat engelskt lag gjort under en säsong.

City spelar en fotboll som inga andra lag. se skillnaden mot Liverpool som spelar mera traditionellt engelskt. ytterbackarna levererar inlägg och - mål. många Liverpool fans menar att Liverpool gjort sin bästa säsong någonsin i ligan - ändå förlorar laget. vad säger det om City? Liverpool hade chansen att gå upp i 10 poängsledning men..."bottled it".

nu återstår FA cupen. seriöst så skall man bara inte kräva ännu en titel (den 4e i så fall) Jag är mer än nöjd! vilken säsong laget stått för!
Citera
2019-05-13, 19:36
Medlem
Grittys avatar
Gick det några city-supportrar och skapade ett eget lag som united-fansen gjorde? Fc united of manchester klättrade väl rätt okej i systemet ändå efter att de var trötta på glazers.

Palla stå ut med arabmoney... Leipzig fick snarare supportrar trots konstanta angrepp från resten av tyskland, psg verkar ha blivit populärare också? Salzburgarna grundade också en egen klubb har jag för mig.
Citera
2019-05-13, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av used66
city spelar en fotboll som inga andra lag. se skillnaden mot Liverpool som spelar mera traditionellt engelskt. ytterbackarna levererar inlägg och - mål. många Liverpool fans menar att Liverpool gjort sin bästa säsong någonsin i ligan - ändå förlorar laget. vad säger det om City? Liverpool hade chansen att gå upp i 10 poängsledning men..."bottled it".

nu återstår FA cupen. seriöst så skall man bara inte kräva ännu en titel (den 4e i så fall) Jag är mer än nöjd! vilken säsong laget stått för!

Inte lika många assist som Robertson och Trent. 🙂

Har Chelsea värvningsförbud i sommar?
Citera
2019-05-13, 20:13
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akakajajj

har du svårt med läsförståelse? jag skrev ju just att ytterbackarna levererar assists, alltså Liverpools. dumma jävel. att Liverpool spelar mera traditionellt engelskt med inlägg.

bryr jag mig om Chelsea? vad fan är ditt problem?
Citera
2019-05-13, 20:17
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akakajajj

Chelsea överklagade till FIFA som gick på tidigare dom att avstängningen ska gälla från sommarens transferfönster. Men Chelsea har överklagat till CAS och med tidigare domar för de spanska lagen så är det troligt att de kommer få värva till sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in