2019-04-30, 16:53
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow

Jag antar att det är mycket subkultur kring det hela också subkulturen idag bland sociala medier och framförallt i det nya Sverige tycks också vara tungt "gangsterinfluerat" med märkleskläder, sexig booty, bilar, se tuff ut etc. Antar att hon drogs till detta.
Well, subkulturer har public service varit med och pushat för genom morgonsofforna, Kakan ACAB, Sebbe Stackset med puffror och tatuerad överallt, islamister i kaftan, feministiska skribenter som springer omkring och förstår / legitimerar t. ex Lisa Magnussons ”Jag förstår varför invandrare våldtar”, sommarpratare i P1 som uppmanade till att skända svenska flaggan på nationaldagen!

Public service är otvetydigt de som har den största subversiva påverkan i Sverige, de skyldiga till den ökande psykiska ohälsan, våldtäkter och en uppsjö utav kriminalitet!
Citera
2019-04-30, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Åt helvete och helvete. Jag hade släpat min egen bror i fötterna till snuten om han pysslat med grejer av den här magnituden. Något mildare så hade jag nog nöjt mig med att klippa banden och ställt mig passiv. Han hade nog fått både brev och besök i finkan men hjälpt, skyddat och möjliggjort hans knark och vapenaffärer hade jag inte gjort. Jag skulle heller inte förvänta mig någon annan behandling själv.

Min bild är ganska bestämd av de som inte klarar den gränsdragningen. Om de dessutom sedan menar att det är det moraliskt riktiga att skydda en vapenviftande gangster om man själv råkar ha en relation med just den gangstern är man i mitt tycke inte mycket bättre själv.

Inget har hittills framkommit som ger mig bilden av henne som ett hjälplöst och aningslöst våp som inte hade en aaaaning om vem hon gett sig i lag med och ovetande dragits in i ljusskygga sammanhang. Hon är precis samma skräp som det skräp hon skyddar och således en viktig kugge i maskineriet av drogaffärer och skjutningar. Jag önskar henne inget bättre än jag önskar hennes skyddslingar.

Bra skrivet!

Har svårt att förstå hur hon motiverade detta agerande, vilket jävla miffo hon verkar vara. Arbetat nära poliser i många år och tror ändå att hon kan komma undan med något sådant.
Citera
2019-04-30, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Vad krävs för att man ska vara frihetsberövad mer än 72h?

I regel två anledningar
1. Du är en fara att ha gåendes fritt (våldsam, fortsatt brottslighet)

Eller

2. Det är nödvändigt att ha dig inlåst av utredningsskäl
Citera
2019-04-30, 17:09
Medlem
Hegamons avatar
Jag har arbetat på G4S. Som är ett väktarbolag. Jag säger bara att dom anställda som misstänkts allra minst är dom som hittar på saker. Många anställda stal på sin arbetsplats, pengar. Jag vet ej varför det är så. Oavsett är det tyvärr så att dom som utåt sett är mönsteranställda i störst utsträckning gör fel saker.

Av den orsaken litar jag mera på skumma personer med annorlunda utstrålning, då jag åtminstone vet dom är ärliga.
Citera
2019-04-30, 17:18
Medlem
swimmingpools avatar
Bild på snubben?
Citera
2019-04-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delrocha
Bra skrivet!

Har svårt att förstå hur hon motiverade detta agerande, vilket jävla miffo hon verkar vara. Arbetat nära poliser i många år och tror ändå att hon kan komma undan med något sådant.

Konstigt eller hur. Allt har varit frid och fröjd. Inga varningsklockor som ringt.
Citera
2019-04-30, 17:50
Medlem
Starbacks avatar
Detta fall bekräftar ett nära samröre mellan dessa väktarsvin och den organiserade brottsligheten. Det här är vi några som hävdat hela tiden. Dom här våldsbejakande asen måste bort ur Stockholms T-bana först och främst. Det går inte ens in ett smörpapper mellan asen och förortsgängen.
Citera
2019-04-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C12H16N2
I regel två anledningar
1. Du är en fara att ha gåendes fritt (våldsam, fortsatt brottslighet)

Eller

2. Det är nödvändigt att ha dig inlåst av utredningsskäl

Eller

3. Flyktfara, t.ex. om personen har hemvist i ett annat land

(troligen 1 eller 2 i detta fall dock)
Citera
2019-04-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Well, subkulturer har public service varit med och pushat för genom morgonsofforna, Kakan ACAB, Sebbe Stackset med puffror och tatuerad överallt, islamister i kaftan, feministiska skribenter som springer omkring och förstår / legitimerar t. ex Lisa Magnussons ”Jag förstår varför invandrare våldtar”, sommarpratare i P1 som uppmanade till att skända svenska flaggan på nationaldagen!

Public service är otvetydigt de som har den största subversiva påverkan i Sverige, de skyldiga till den ökande psykiska ohälsan, våldtäkter och en uppsjö utav kriminalitet!

Samtidigt inte, allt som har med vit-ungdomskultur att göra har de dödat friskt genom att kalla det för satanism etc.

https://youtu.be/SzHS0QP7bro
Citera
2019-04-30, 18:56
Medlem
Vet någon vem som betalar hyra, ev. utgifter om man som i detta fall är frihetsberövad? Någon som vet vem eller vilka hon kan ha kontakt med nu från häktet? Den som är insatt, hur länge tror du/ni att häktningen pågår? Tror ni vidare att alla väktarföretag har koll på detta, att ni menar att ni är säkra att hon inte kommer ta på sig uniformen mer i framtiden?
Citera
2019-04-30, 19:01
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Använd google... men här har du

https://yt3.ggpht.com/a-/AAuE7mD6ezVHzCO26Nev28ay74Xk2uSyVuYkwQhHlg=s900-mo-c-c0xffffffff-rj-k-no
Sexig donna må jag säga.
Citera
2019-04-30, 19:02
Medlem
Emma18s avatar
Till att börja med måste åklagaren bevisa att hon kände till att ett brott hade begåtts. Det framstår som självklart att hon visste att mannen var gängmedlem och rörde sig i kriminella kretsar, men det räcker inte för en dom utan hon måste ha känns till ett specifikt brott som han begått eller att han varit efterlyst. På den punkten talar det dock starkt emot henne att hon kört bilen med mannen gömd i baksätet, samt att hon lämnat lägenheten för att gå ut och köpa en tandborste till honom. Hon kan dock hävda någonting i stil med att hon trodde att mannen bara ville undanhålla sig från rivaliserande gäng snarare än polisen (säger inte att så var fallet, men åklagaren måste kunna motbevisa sådana påståenden). Det är inte säkert att åklagaren kan bevisa kännedom om brottsligheten, utan de kanske får nöja sig med att hon hade "skälig anledning att anta att han är brottslig" vilket i sådana fall bara ger böter.

Även om hon kände till brottsligheten, så ser jag inte hur hon skulle bli dömd för den grova varianten av skyddande i det här fallet. Vapenbrott är allvarligt men ändå inte i klass med dråp/mord osv, och dessutom har hon varken (såvitt vi vet) ljugit för polisen eller förstört bevis. Hon har "endast" under en kortare period hjälpt honom att undanhålla sig.

Troligtvis blir hon bara dömd för normalgraden, och då hon tidigare är ostraffad så lär det bli böter/villkorligt snarare än fängelse. Ordningsvakt-karriären är såklart över, men hon kan säkert bli heltids-influencer istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in