Citat:
Ursprungligen postat av
Macke85
Ja jag hoppas VERKLIGEN att mina kära familjemedlemmar har så mycket ryggrad och moralisk kompass att de ber mig dra åt helvete när jag springer runt på gator och torg och skjuter folk med kalasjnikov!
Annat blir jag rädd och bedrövad...
Åt helvete och helvete. Jag hade släpat min egen bror i fötterna till snuten om han pysslat med grejer av den här magnituden. Något mildare så hade jag nog nöjt mig med att klippa banden och ställt mig passiv. Han hade nog fått både brev och besök i finkan men hjälpt, skyddat och möjliggjort hans knark och vapenaffärer hade jag inte gjort. Jag skulle heller inte förvänta mig någon annan behandling själv.
Min bild är ganska bestämd av de som inte klarar den gränsdragningen. Om de dessutom sedan menar att det är det moraliskt riktiga att skydda en vapenviftande gangster om man själv råkar ha en relation med just den gangstern är man i mitt tycke inte mycket bättre själv.
Inget har hittills framkommit som ger mig bilden av henne som ett hjälplöst och aningslöst våp som inte hade en aaaaning om vem hon gett sig i lag med och ovetande dragits in i ljusskygga sammanhang. Hon är precis samma skräp som det skräp hon skyddar och således en viktig kugge i maskineriet av drogaffärer och skjutningar. Jag önskar henne inget bättre än jag önskar hennes skyddslingar.