Citat:
Ursprungligen postat av
Macke85
Mycket tyder på att det finns substantiella bevis mot ordningsvakten.
Bara det att människan är häktad..
Det framkommer också i media att polisen haft ordningsvakten under uppsikt innan gripandet, så det finns garanterat mer att ta på! Sen är det alltid en risk att snuten inte kan använda sin bevisning för att man inte vill röja sin spaning et.c. Men det må så vara!
Är ganska säker på en fällande dom! Straffet är en annan femma..
Även om hon nu skulle bli friad från allt så är hon redan straffad.
Förordnandet lär hon knappast ha kvar efter detta, och även om hon nu har det kvar så kan jag tänka mig att få arbetsgivare, med denna vetskap skulle vilja ha henne som anställd.
Arbete är ju ändå en grundpelare för så gott som alla människor, och att bli av med det är ett straff nog i sig.
Polismyndigheten lär knappast ge henne förordnande tillbaks efter domen har kommit. Då kommer alternativet att överklaga till kammarrätten, och därav vinna, vilket jag personligen ser som svårt, men också jävligt tidskrävande. Innan hon ens skulle vinna ett sådant mål, så lär förordnandet gå ut (Man ska förnya efter varje 3 år) och bara därigenom lär hon aldrig få tillbaka det, för då måste hon igen söka sig till ov utbildningen hos polisen för att bli ordningsvakt, och dom lär aldrig godkänna henne i den gallringen, just pga lämpligheten. Det blir lite utav ett moment 22 för henne.