2019-04-29, 20:37
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej konstigt. Här finns det att gotta sig i bl.a att polisen ofta är inne och gillar hennes Instagram-inlägg.

Märkligt att sabba allt på detta sättet. Hon verkar ju haft det fint med bra jobb och sponsring. Nu blir det finkan och aldrig mer något jobb inom rättsväsendet.

Som vanligt när det gäller svensk rättsväsendet. Ingen blir dömd utan man friar hej vilt som vanligt.

Hon är ej dömd ännu och som vanligt så kommer man troligtvis inte döma någon och jag gissar på att hon är tillbaka inom 5 månader igen
Citera
2019-04-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vissa trådar spårar bara ur. Att klappa varandra om ryggen när en ung tjejs hela yrkesliv står på spel är osmakligt. Jag hoppas hon har en jäkla bra förklaring så hon kan återgå till sitt liv. Annars är det bara sorgligt. Sen kan jag dra en del rasistiska åsikter här på grund av killen, men låter bli. Fan att vanliga tjejer ska bli indragna i sånt här skit. Håller tummarna att hon klarar sig den här gången.
Vad är det som är synd om henne? Och vad menar du med att "bli indragen", hon var själv valt att umgås med kriminella och hjälpa dem att gömma sig från rättvisan? Själv tycker jag att hon verkar ha ett lika dåligt omdöme som hennes utseende skvallrar om och jag tycker att det är smått patetiskt att du skall rida ut som en vit riddare till hennes försvar.
Citera
2019-04-29, 21:09
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Vad är det som är synd om henne? Och vad menar du med att "bli indragen", hon var själv valt att umgås med kriminella och hjälpa dem att gömma sig från rättvisan? Själv tycker jag att hon verkar ha ett lika dåligt omdöme som hennes utseende skvallrar om och jag tycker att det är smått patetiskt att du skall rida ut som en vit riddare till hennes försvar.
Till skillnad från dig försöker jag vara objektiv. Hon skall inte dömas innan hon har fått tala till sitt försvar. Du har inte en susning om vad som föranledde hennes agerande. Vänta åtminstone tills hon fått svara för varför hon gjord det hon gjorde.
Citera
2019-04-29, 21:09
Medlem
GladaGrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrainMore
Polismyndigheten är redan stenhård.

Att bli OV kan bara ske via en säkerhetsprövning via polisen där den redan kollar din laglydnad med belastning/misstanke och säpos register (oavsett om du går utb via polisen/bya eller väktarskolan). Samt har en personlig intervju med dig som bedömning ifall du är lämplig. Alla säkerhetsföretag har som krav av sökande att lämna ett register utdrag ur belastningsregistret.

Nu kommer Isabella att förlora sitt förordnad utav polisen samt bli straffad och därav inte kunna jobba vidare inom säkerhetsbranschen.

Rätt lustigt att du jobbat för NOKAS/CSG i tuben men ändå inte har koll på detta.. ?
Det är faktiskt du som har fel. För att bli ordningsvakt så krävs det att man inte har något särskilt allvarligt eller upprepande brottslighet i belastningsregistret, i princip ska man vara helt ren. Givetvis ska man heller inte ha något i misstankeregistret.

Däremot kontrolleras inte ordningsvakter mot Säpos register vid antagning, utbildning och beviljande av förordnande. Det går utmärkt att vara förordnad ordningsvakt men inte vara kontrollerad av Säpo. Det är först om en ordningsvakt vill arbeta för ett bevakningsbolag som sk auktorisation måste ske och då ber Länsstyrelsen, som är tillsynsmyndighet, Säpo om uppgifter och sk Säpokoll görs. En del ordningsvakter arbetar inte för bevakningsbolag utan direkt för arbetsgivaren, tex ett ställe med utskänkningstillstånd (dvs tex restaurang), nöjesfält, domstol eller annat. Däremot arbetar de flesta ordningsvakter genom bevakningsbolag så majoriteten har genomgått Säpokontroll.
Senast redigerad av GladaGrodan 2019-04-29 kl. 21:12.
Citera
2019-04-29, 21:15
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Har man inte slumpvisa och regelbundna drogtester på ordningsvakter? Om ej, dags att införa det.

Borde gälla politiker också.

Hade gjort samma sak som GM om det gällde en polare.
Citera
2019-04-29, 21:20
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Borde gälla politiker också.

Hade gjort samma sak som GM om det gällde en polare.
Hade du verkligen skyddat en polare som är internationellt efterlyst för mord och vapenbrott? Jag hade inte gjort det. Nånstans hade min gräns gått. Frågan är om hon har en låg självkänsla. LIte tyder på det med tanke på alla selfies på hennes instagram. Hundratals sådana. Folk med stark självkänsla behöver inte lägga ut såna selfies hela tiden. Har du låg självkänsla så kan du också vara lättmanipulerad. Undrar lite var hon var i självkänslan.... Hon samlar på "likes".
Citera
2019-04-29, 21:20
Medlem
Citat:
Till skillnad från dig försöker jag vara objektiv. Hon skall inte dömas innan hon har fått tala till sitt försvar. Du har inte en susning om vad som föranledde hennes agerande. Vänta åtminstone tills hon fått svara för varför hon gjord det hon gjorde.
Nej, det är extremt tydligt att ditt mål här är att försvara henne och friskriva henne från ansvar.
Citera
2019-04-29, 21:23
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Hade du verkligen skyddat en polare som är internationellt efterlyst för mord och vapenbrott? Jag hade inte gjort det. Nånstans hade min gräns gått. Frågan är om hon har en låg självkänsla. LIte tyder på det med tanke på alla selfies på hennes instagram. Hundratals sådana. Folk med stark självkänsla behöver inte lägga ut såna selfies hela tiden. Har du låg självkänsla så kan du också vara lättmanipulerad. Undrar lite var hon var i självkänslan.... Hon samlar på "likes".

Tänker inte analysera på det sättet. Men ja om det är klart man gör allt för en kamrat. Man är ingen tjallare liksom. Har hänt och kommer säkert hända igen.
Citera
2019-04-29, 21:24
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Nej, det är extremt tydligt att ditt mål här är att försvara henne och friskriva henne från ansvar.
Jag tycker du skall läsa mina inlägg en gång till. Du har inte en aning om vilken agenda jag har. Hon är ännu inte åtalad och därför är det åtminstone inte min sak att döma henne. Även om du anser att hon är skyldig utan att höras. Men det säger mer om dig än henne.
Citera
2019-04-29, 21:24
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
För privat bruk alltså helt ok.
Ja? Kände du ett kliande behov av att förtydliga eller vad? Jag skrev "kommersiell filmning kräver tillstånd". Det som diskuterades var inte privat filmning. Men för all del, privat filmning är ok, vilket väl framgår rätt tydligt genom enkel deduktion från det jag skrev, eller?
Citera
2019-04-29, 21:27
Medlem
irishrages avatar
Vad hade hon gjort egentligen. Som jag uppfattade det hade hon kört honom till sin bostad i bilen gömd under en filt, handlat tandborste till honom.
Citera
2019-04-29, 21:27
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Tänker inte analysera på det sättet. Men ja om det är klart man gör allt för en kamrat. Man är ingen tjallare liksom. Har hänt och kommer säkert hända igen.
Det är skillnad på att hålla käften och att gömma en internationellt efterlyst person i sitt hem. Om jag inte är helt fel på det så är det också skillnad i straffpåföljd där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in