2019-04-28, 22:39
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyforbannad
Kan inte alla bara släppa spåret om Isabel nu? Finns inget som tyder på att det är hon.
Skriv när ni har något konkret bevis, än att sitta och fylla på med era "Hon är WT" kommentarer sida in och ut.

Förutom två av varandra oberoende vittnen. Så nej, då finns det inget.

Du kan själv räkna ut vilka som kommer i kontakt med en gripen, anhållen, häktad person.

Återigen, skulle du inte ta bort hat från din insta? Oavsett ifall du var influencer eller inte?
Citera
2019-04-28, 22:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Någon som vet ungefär hur lång tid fängelsetiden blir om hen blir dömd? Jag räknar inte kallt med att det är nån av personerna ni räknat upp i tråden, därav hen.
Troligen böter - max 1 år.
Citera
2019-04-28, 22:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer

Du kan själv räkna ut vilka som kommer i kontakt med en gripen, anhållen, häktad person.

Återigen, skulle du inte ta bort hat från din insta? Oavsett ifall du var influencer eller inte?
Inte ordningsvakter mer än just vid gripet och tills polis anländer.
Citera
2019-04-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Nej, tunnelbanan (tåg, stationer och övrigt) är inte offentlig plats och kommersiell filmning kräver tillstånd av MTR: https://sl.se/sv/info/kundservice/filma-fota/

Om du vill fotografera och filma i SL:s miljöer för privat bruk behöver du inte söka tillstånd, så länge du inte påverkar eller stör den dagliga verksamheten.

Har du ett kommersiellt syfte med att filma eller fotografera behöver du söka tillstånd för detta. Det gör du direkt hos den trafikentreprenör som ansvarar för trafiken.

För privat bruk alltså helt ok.
Citera
2019-04-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Troligen böter - max 1 år.
Böter i ett år? Det är väl ett engångsbelopp och inte per månad? Det är nog mer än böter att skydda någon som varit med om skjutningar än böter.
Citera
2019-04-28, 23:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Böter i ett år? Det är väl ett engångsbelopp och inte per månad? Det är nog mer än böter att skydda någon som varit med om skjutningar än böter.
Böter eller fängelse i max 1 år (samt allt däremellan som villkorligt, samhällstjänst etc -- och då inte alltsammans utan något av det)
Citera
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inte ordningsvakter mer än just vid gripet och tills polis anländer.

Nu pratade vi dock om ett attackgripande av episka proportioner där FRI bryter sönder dörren och garanterat kastar flash'n'bangs. Tänk igenom kedjan från lägenheten till häktet.

Vi pratar inte om ett dussingripande för ringa stöld.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Vilka är dessa två vittnen och hur testar du oberoendet? Svårt dessutom att ta bort hat från sin insta om man sitter häktad?
Senast redigerad av Blundetto 2019-04-28 kl. 23:15.
Citera
2019-04-28, 23:20
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Vilka är dessa två vittnen och hur testar du oberoendet på insta?
Insta ain't got jack shit to do with it. Varför skulle jag outa vittnen? 08:01 imorgon kommer någon lägga upp ett protokoll från häktesförhandlingen och det kommer svart på vitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Svårt dessutom att ta bort hat från sin insta om man sitter häktad?

Så vad är det jag säger?! Att du låter hat vara kvar talar mer för att du ÄR häktad och inte kommer åt Instagram. Det är många i tråden som diggar jazztobak men hur trög får man vara?

Jag vet inte om precis du varit frågande till att hon är personen som är häktad och jag tänker inte säga att det är hon men bara en sådan sak som att hon låter hat av den här typen ligga kvar på insta talar såklart i extremt stark riktning för att hon inte kommer åt telefonen.
Citera
2019-04-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artistorz
Abtin Khajehdehi Gavnaroudi

Fel namn!!!!!!!!!!!!!!!!!

Han sitter häktad den snubben du nu nämner!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man nämner inte namn om man inte är 100000000000% säker!!!!!
Citera
2019-04-28, 23:24
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Insta ain't got jack shit to do with it. Varför skulle jag outa vittnen? 08:01 imorgon kommer någon lägga upp ett protokoll från häktesförhandlingen och det kommer svart på vitt.

Så vad är det jag säger?! Att du låter hat vara kvar talar mer för att du ÄR häktad och inte kommer åt Instagram. Det är många i tråden som diggar jazztobak men hur trög får man vara?

Jag vet inte om precis du varit frågande till att hon är personen som är häktad och jag tänker inte säga att det är hon men bara en sådan sak som att hon låter hat av den här typen ligga kvar på insta talar såklart i extremt stark riktning för att hon inte kommer åt telefonen.

Jo, men nu är det väl så att det togs bort. Svårt för en häktad person att ta bort. En sketen länk till hatet borde du väl kunna ge?
Citera
2019-04-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Fel namn!!!!!!!!!!!!!!!!!

Han sitter häktad den snubben du nu nämner!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man nämner inte namn om man inte är 100000000000% säker!!!!!

Du menar att den här personen inte är gängledaren som Buffa gömde sig hos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in