2019-04-29, 18:33
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Ok men det har antytts att det förekommer dömda vakter. Jag vet inte. Men det ska inte vara lätt att bli vakt. Hur som är det drulligt att som vakt umgås och skydda kriminella. Vi får se fortsättningen.
Antydningar och rykten ska man kanske ta med en skopa salt. I detta fall verkar hon inte har någon alls kriminell bakgrund. De var väldigt goda vänner och hon hade riktigt dåligt omdöme där. Hon kommer bli straffad för det taskiga omdömet. Stackarn. Hon önskar nog att hon tänkt till en gång extra där. Med tanke på sin utbildning som ordningsvakt borde hon begripit bättre. Kompis eller ej. Är det värt att förlora hela sitt yrkesliv för att skydda en skjutgalen vän som var efterlyst?
Citera
2019-04-29, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Du inser att du framstår som en sexuellt störd galning med det här inlägget? Bra att du inte bor här längre!

Vet vi att Isabella var ihop med den där gangstern från odenplansgrejen ? Abtin?

Varför? För att jag återger sanningen i både beskrivande och starka ordalag? Oddsen på att vederbörande antingen har eller vid ett flertal tillfällen ådragit sig könssjukdomar är låga om man då har en uns av människokännare i sig.
Citera
2019-04-29, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Antydningar och rykten ska man kanske ta med en skopa salt. I detta fall verkar hon inte har någon alls kriminell bakgrund. De var väldigt goda vänner och hon hade riktigt dåligt omdöme där. Hon kommer bli straffad för det taskiga omdömet. Stackarn. Hon önskar nog att hon tänkt till en gång extra där. Med tanke på sin utbildning som ordningsvakt borde hon begripit bättre. Kompis eller ej. Är det värt att förlora hela sitt yrkesliv för att skydda en skjutgalen vän som var efterlyst?

Nej det är det inte. Hon får utbilda sig till nåt annat. Finns många bristyrken. Kruxet är att numer är det många som begär utdrag innan anställning. Om hon blir dömd så syns det då. MTR ger henne nog inget jobb som tunneltågförare. Bussförare också svårt. Lokförare likaså. Alla kräver utdrag.
Citera
2019-04-29, 18:48
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Varför? För att jag återger sanningen i både beskrivande och starka ordalag? Oddsen på att vederbörande antingen har eller vid ett flertal tillfällen ådragit sig könssjukdomar är låga om man då har en uns av människokännare i sig.
Trams. Du far med rykten och skit - du känner henne inte. Att skära alla över samma kam visar bara på en stor okunnighet. Läs min lilla signatur här nederst i mitt inlägg. Det är inte ok att sprida rykten. Låt tjejen få sin förhandling så får domstolen avgöra vad hon är skyldig till. Dina vidriga kommentarer hör inte hemma i just den här tråden. Anser jag. Här handlar det om en tunnelbanevakt som KAN vara skyldig till taskigt omdöme enbart. Eller till ett brott. Vi får väl se.
Citera
2019-04-29, 18:49
Medlem
Cashews avatar
Citat:

Nja, för att du tror du att är rolig, "ickePK", "en sanningssägare" när allt du skrev verkar vara en sexuellt laddad fan fiction novell.
Citera
2019-04-29, 19:04
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Det här kan vara stunden då jag förlorade hoppet om människan.
Vissa trådar spårar bara ur. Att klappa varandra om ryggen när en ung tjejs hela yrkesliv står på spel är osmakligt. Jag hoppas hon har en jäkla bra förklaring så hon kan återgå till sitt liv. Annars är det bara sorgligt. Sen kan jag dra en del rasistiska åsikter här på grund av killen, men låter bli. Fan att vanliga tjejer ska bli indragna i sånt här skit. Håller tummarna att hon klarar sig den här gången.
Citera
2019-04-29, 19:05
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Var också en ordningsvakt i tunnelbanan rätt nyligen (också hon varit med i tv 5 tunnelbanan) som varit på nån krog i Småland och där slagit en ordningsvakt på käften.

Vaktbolagen måste gallra hårdare vid anställningar. Och ett minimikrav är ett rent förflutet, inga domar etc. Polismyndigheten som godkänner ordn vakter skall vara stenhårda. En dom=inget vaktförordnande. Spänningssökare måste avvisas. Alla de bra vakter som dagligen arbetar hårt för en trivsam miljö i T-banan får sitt anseende skadat av ”kollegor” som inte har vett att sköta sig.

Är du dömd i närtid för ja... Allt som inte är icke trafikrelaterade brott (vi snackar enstaka mindre allvarliga trafikbrott) så är det svårt att få förordnande.

Var dock ett tag sedan jag hade koll på detta men så vitt jag vet så kollas inte misstanke och spanregister när man beviljar förordnande som ordningsvakt.

Hade det varit obligatoriskt att kolla dessa register innan man förordnar en ordningsvakt så kan man nog sålla ut det som går att sålla ut.

Edit, misstankeregistret kollades tydiligen:

Steg 1 - laglydnadsprövning
Polismyndigheten gör en laglydnadsprövning genom att kontrollera belastnings- och misstankeregistret. Om det finns en belastning går du inte vidare till lämplighetsprövningen. Du kommuniceras om avslag på din ansökan för bristande laglydnad. Innan myndigheten beslutar i ditt ärende får du möjlighet att yttra dig.
Citera
2019-04-29, 19:10
Bannlyst
Citat:
Vissa trådar spårar bara ur. Att klappa varandra om ryggen när en ung tjejs hela yrkesliv står på spel är osmakligt. Jag hoppas hon har en jäkla bra förklaring så hon kan återgå till sitt liv. Annars är det bara sorgligt. Sen kan jag dra en del rasistiska åsikter här på grund av killen, men låter bli. Fan att vanliga tjejer ska bli indragna i sånt här skit. Håller tummarna att hon klarar sig den här gången.

Står på spel? En ordningsvakt som inte bara huserar en kriminell ledargestalt utan aktivt hjälper honom att gömma sig, på ett synnerligen patetiskt sätt må tilläggas (filten), ska inte jobba med någon aspekt av säkerhet, inte ens jaga snattare på ICA.
Citera
2019-04-29, 19:12
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Står på spel? En ordningsvakt som inte bara huserar en kriminell ledargestalt utan aktivt hjälper honom att gömma sig, på ett synnerligen patetiskt sätt må tillägga (filten), ska inte jobba med någon aspekt av säkerhet, inte ens jaga snattare på ICA.
Du föregår domen. Du vet inte ett dugg. Japp, det ser illa ut. Men med vilken rätt dömer du en ohörd person? Hon kan ha massor av förklaringar. Det ser illa ut. Absolut. Men hade man dömt på förhand i det här landet, hade vi varken haft advokater eller åklagare. Istället för att sprida skit, så diskutera som folk.
Citera
2019-04-29, 19:13
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Hon har skyddat en gängkriminell som skjuter på folk. Är det normalt? Du tror inte att hon visste vad hon gjorde?
Citera
2019-04-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Hon har skyddat en gängkriminell som skjuter på folk. Är det normalt? Du tror inte att hon visste vad hon gjorde?

Det handlar inte om nåt personligt mot henne som person utan om gärningen. Att skydda och gömma grovt kriminella är synnerligen klandervärt. Vi får se den fortsatta gången i detta fall.
Citera
2019-04-29, 19:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag hoppas att hon INTE bara kan återgå till sitt liv. Vi vill inte att människor i myndighetsutövning sover vare sig sked eller skavfötters med kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in