2019-04-29, 00:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fler män än kvinnor har vunnit expedition robinson/survivor. Hur förklarar du det?
Den när man kvoterar in hälften hälften och tar bort alla de grenar männen hade krossat i ur ekvationen, samtidigt som man ger kvinnorna möjligheten att pakta sig till segrar i sitt fåniga könskrig?

Nej, det är inte det riktiga Robinson.
Jämför gärna med Bear Grylls The Island.

Där går det inte så bra för kvinnorna. men där är det närmare "på riktigt" och inte fånig tv-underhållning för idiotiska massor.
Citat:
Du är så hjärntvättad att hälften vore nog.
Ja, jag tror att jag talar för ganska många när jag instämmer till 100%.
Citera
2019-04-29, 07:33
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du är fortfarande OT. Joan Rivers var skitkul och du skulle bara veta vad hon hade att säga om såna som du och feminister.
Men hon är fortfarande "rankad" som nr2. Inte nummer ett som krävs för att vara OnT.

Joan Rivers, Betty White och Lucille Ball m fl räknas som världens bästa komiker oavsett placering i diverse rankinglistor. Varje dag går folk in och betygsätter vilka komiker de anser vara roligast i världen. Därför kan placeringarna variera. T ex Lucille Ball var på nr 18 för något år sedan, nu nr 16. Den som var världsetta för två år sedan kanske har ramlat ner till en femte placering.

Bedömningarna är högst subjektiva och därför är det omöjligt med en objektiv mätning av rolighetsgraden.

Joan Rivers skämtade om allt, även om högervridna misogynister som du.

Förresten kom jag på att åtskilliga kvinnliga mysterie/deckar-författare måste ligga i den absoluta världstoppen. De är helt fenomenala när det gäller att väva ihop spännande berättelser:

https://bookriot.com/2018/05/31/best-mystery-authors/: 1, 2, 8, 9, 10
https://www.wonderslist.com/10-greatest-mystery-writers/: 1, 2, 7, 9
https://m.ranker.com/list/best-mystery-authors/ranker-books: 1, 8, 11, 14, 20, 22, 26, 28, 30, 32, 33, 35, 39, 40, 41, 45, 47, 49, 50 (jag tar med de kvinnor bland de 50 högst rankade)
Citera
2019-04-29, 07:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Funderade på att låta dig tro att du fått en liten seger här, efter att du blev krossad till småsmulor igår men äh. Här kommer en nyare studie. 2014.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160289614001081

Tar två sekunder att hitta. Skulle jag ägna det lite tid går det säkert att hitta ännu bättre och ännu nyare. Grejen med denna typ av studier är att det är trams. Varken studier som hävdar att liberaler är smartare eller studier som hävdar det motsatta går att ta på allvar. Att citera en sådan studie och hävda det som bevis för att "de som har samma politiska åsikt som jag är minsann smartare än andra" är bara pinsamt.

Men det såg vi ju igår att "studier" och annat som du länkar till är hur lätta som helst att bryta ner.

Men herregud vad kul du blir när du ansätts av Dunning-Kruger-effekten. Din länkade studie av Noah Carl bemötte jag för länge sedan i en annan tråd, Argument MOT kvinnors rösträtt. Läs samtliga inlägg som jag skickat där i min debatt med Oantastlig.

Läs och lär:

Vem blev nu krossad till småsmulor?

Nu är den här diskussionen om konservativa och liberalas intelligens alltför OT här, så vi avslutar här.
Citera
2019-04-29, 15:04
Medlem
FacultyofMinds avatar
Sarah Silverman är nog en av de roligaste personer jag vet. Tragiskt att hon backar Clinton dock.
Citera
2019-04-29, 16:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Joan Rivers, Betty White och Lucille Ball m fl räknas som världens bästa komiker oavsett placering i diverse rankinglistor. Varje dag går folk in och betygsätter vilka komiker de anser vara roligast i världen.
Blablabla, ingen av dem är fortfarande rankad som nummer ett. Fattar du trögt?
Citera
2019-04-29, 17:01
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Men herregud vad kul du blir när du ansätts av Dunning-Kruger-effekten. Din länkade studie av Noah Carl bemötte jag för länge sedan i en annan tråd, Argument MOT kvinnors rösträtt. Läs samtliga inlägg som jag skickat där i min debatt med Oantastlig.

Läs och lär:

Vem blev nu krossad till småsmulor?

Nu är den här diskussionen om konservativa och liberalas intelligens alltför OT här, så vi avslutar här.

Lugn, jag har ägnat ca 4 sekunder åt den här OT-debatten. Googlade och klistrade in de 2 första artiklarna jag hittade bara för att du skulle ha något att göra. Har inte ens läst dom själv förutom en kort sammanfattning. Som sagt, denna typ av studier är svårt att ta på allvar. Men så fort någon typ av studie lyckas komma fram till något som passar den vänsterliberala, kulturmarxistiska och globalistiska agendan kommer varenda liten tidning och mediekanal som delar denna agenda sprida den som en löpeld över västvärlden. Den kritiska analysen är oftast bristfällig eller helt frånvarande. Varför ägna sig åt sånt när man kan sprida smaskiga rubriker som "Women are better leaders than men, study shows", "Forskning visar: vi tjänar på invandringen". Eller min favorit: "It's more official than ever: Women are better than men" https://www.nashvillepost.com/home/blog/20463789/its-more-official-than-ever-women-are-better-than-men

Tittade lite närmare på din studie från 2012 du länkade förut som du ser som "bevis". En snabb googling räckte för att se att denna studie har sågats längs fotknölarna av ett flertal debattörer.

Ta en titt på denna länk. https://wmbriggs.com/post/5118/
Han bryter ned "studien" fullständigt.

Några fler:

http://dissectleft.blogspot.com/2012/01/uninsightful-look-at-racist-attitudes.html

https://www.forbes.com/sites/timworstall/2012/02/07/scientific-paper-conservatives-are-stoopid-so-there/#4589024b553d

https://www.americanthinker.com/articles/2012/05/demonizing_conservative_thought.html

https://www.spiked-online.com/2013/08/13/youre-right-wing-you-must-be-stupid/

Alltså, din så kallade studie visade sig vara fake news, dåligt genomförd, kulturmarxistisk propaganda. Oväntat.

Sen kan jag även länka till denna artikel där man tar upp problemet med vänsterliberal bias inom socialvetenskapen:

https://www.nationalreview.com/2018/05/social-scientists-liberal-bias-creates-narrow-understanding-of-problems/

Vad gäller intelligens och ideologi/partisympatier så tror jag personligen så här:

Nationalism och konservativa miljöer lockar till sig betydligt fler lågutbildade och idioter än vad t. ex. sjuklöverpartierna gör. Det behöver dock inte alls betyda att nationalism och konservatism är idiotiskt. Förstår du? Bara för att en massa idioter väljer något behöver det de väljer inte vara idiotiskt. Det finns förmodligen inslag i dessa ideologier/partier som lockar många lågintelligenta människor, t. ex. idéer om auktoritet, tydliga regler/riktlinjer, vikten av status quo osv. Jag själv stör mig rejält på en mängd korkade människor som sympatiserar med samma partier som jag, då jag anser att de bara förstör för rörelsen. Det viktiga är att det också finns mängder med intelligenta nationalister och konservativa, som har en mycket god förståelse för världen, politik, biologi, globalism etc och hur allt hänger ihop.

Ska strax tillbaka till topic men skulle vilja ställa en fråga: Om nu personer som röstar på sjuklövern är så intelligenta, varför har de då röstat på partier vars politik orsakat en kraftig ökning av våldtäkter, gruppvåldtäkter, bilbränder, dödsskjutningar, handgranater, rån, segregation, otrygghet, festivaltafsningar, taharush, islamisering, hedersfötryck, terrordåd, konstant terrorhot, motsättningar och kulturkrockar, allt till en kostnad av miljarders miljarders miljarder (för att citera Henrik Arnstad)? Och som om inte det räckte, så FORTSÄTTER 83% av befolkningen att rösta för partierna som har orsakat detta trots att alla nu har sett dessa katastrofala konsekvenser invandringen fört med sig. Låter inte speciellt intelligent tycker jag...men det är klart, ni har ju läst på universitet och fått höga poäng på IQ-test så ni kan ju inte ha fel.

On Topic:

Läs artikeln nedan: Bl. a - Män har generellt 4-5 poäng högre IQ och 10% större hjärnor än kvinnor

https://medium.com/@Feras_H_/men-are-more-intelligent-than-women-and-thats-okay-cfc89dbc78ba

Så, nu har du lite att göra ikväll också lupac
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-04-29 kl. 17:09.
Citera
2019-04-29, 17:04
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Blablabla, ingen av dem är fortfarande rankad som nummer ett. Fattar du trögt?

Jodå, de kvinnliga författarna inom deckare/mysterie-genren. I tre listor till och med.

https://bookriot.com/2018/05/31/best-mystery-authors/ Tana French som nr 1.
https://www.wonderslist.com/10-greatest-mystery-writers/ Agatha Christie som nr 1.
https://m.ranker.com/list/best-mystery-authors/ranker-books Agatha Christie som nr 1.

Eller vill du insistera på att manliga författare är överlägset bättre än kvinnliga när det gäller att skriva spänningsromaner? Skyll gärna på att kvinnor blivit inkvoterade till förstaplaceringar för att de radikala feministerna inte ska bli kränkta.

Kanske har du andra bortförklaringar.

(I mitt förra inlägg fungerade inte länkarna så jag skickar om dem här (utan kolon på slutet). Ber om ursäkt för att du inte kunde se listorna.)
Citera
2019-04-29, 17:36
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Visst finns det enstaka exempel på bra kvinnliga komiker. Men för varje kvinnlig komiker du räknar upp går det att hitta 10 manliga komiker som är minst lika bra om inte bättre.

Det finns många fler än ”enstaka” bra kvinnliga komiker. I tidigare inlägg försökte jag förklara för dig att den totala populationen av kvinnliga komiker är mycket mindre än den totala populationen av manliga komiker. Om vi antar att det finns sammanlagt 50 000 komiker i USA, då är den kvinnliga andelen ca 5 %. Inte endast i topp100-skiktet.

En viktig förklaring till den kvinnliga underpresentationen i komikerbranschen är att flickor i unga år får lära sig att det inte är attraktivt att vara rolig. En kvinna ska vara seriös och ansvarsfull i sin roll som mamma och uppfostra sina barn. Hon ska inte hålla på att skämta och göra pajaskonster. Om en kille drar plumpa skämt eller spelar apa ursäktar omgivningen med att säga ”pojkar ska vara pojkar”. Däremot passar det inte om en flicka gör samma sak.

Som jag sa tidigare visar vetenskapliga studier att män är högst marginellt roligare än kvinnor.

Citat:
Kvinnor försöker vara kopior av män idag. Kvinnor är självklart fullvärdiga människor, som kvinnor. Men när de minsann ska göra allt som män gör (utom de jobbiga sakerna såklart) blir det oftast bara patetiskt. Ingen hatar kvinnor som är kvinnor och bejakar sin kvinnlighet och naturliga könsroll, förutom feminister då förstås.

Varför tycker du att det är patetiskt att kvinnor jobbar inom yrken som för över hundra år sedan var förbehållna endast män. T ex läkare, kemister, fysiker, ingenjörer, programmerare och advokater. De blir inte mindre kvinnliga för att de är genuint intresserade av sitt yrkesfält, vill förkovra sig, utveckla sin yrkeskompetens och klättra på karriärstegen. Ambitiösa yrkeskvinnor är i allmänhet inte vare sig sämre mammor eller mindre feminina.

Citat:
Haha, men snälla. Hierarkier bygger på att alla inte är på samma nivå. Endast en ytterst liten del KAN nå toppen. Om alla når toppen så är det ingen topp. Dessutom har jag inte sagt att alla måste prestera på toppnivå. Men prestera måste man. Du säger ju det själv, lågutbildade och män med låg inkomst osv blir utan kvinna.

Även kvinnor måste prestera för att kunna bli ekonomiskt självständiga och få hyfsat hög social status. Tjejer med enbart grundskoleutbildning och låg inkomst har minimala chanser att dejta en högstatusman som läkare, börs-VD, professor eller liknande. De passar helt enkelt inte för varandra. Lika barn leka bäst, du vet.

I ett mer jämställt samhälle har kvinnor bättre förutsättningar att försörja sig själva och sina barn. Då lägger hon mindre vikt vid en eventuell partners försörjningsförmåga. En liknande bakgrund och delade roller värderas högre idag. Förr i tiden fick kvinnor inte förvärvsarbeta och tjäna egna pengar. Då var de tvungna att skaffa sig en man som kunde försörja henne och ge henne och barnen trygghet.

Citat:
Jag sa inte att män måste bli bäst. Men de måste skapa sig ett värde genom att prestera. Stor skillnad. Och nej, jag har inte fel. Män föds värdelösa. Kan du berätta för mig vilket värde en man som inte har någon status, några pengar, några vänner, något våldskapital eller några ambitioner har? En kvinna har alltid en fitta och en livmoder.

Varför tror du att unga män känner en enorm press på att bli framgångsrika? Det är inte jag som skapat den mansnormen, det är kvinnor som skapar och upprätthåller den genom att belöna framgångsrika män och välja bort män som inte är framgångsrika (dvs inte har högre status än vad kvinnan har).

Och det handlar inte nödvändigtvis om att utveckla färdigheter, det handlar om att klättra i hierarkin och skapa sig ett värde. Men ofta är att utveckla färdigheter en väg för att göra detta. Din argumentation är extremt bristfällig här. Du säger att jag har fel i mitt påstående men ger ingen anledning till varför.

Det är långt ifrån alla unga män som känner stor press på att bli framgångsrika. De som gör det har alltför orealistiska förväntningar på att nå stjärnstatus. Majoriteten av de unga männen har varken större ambitioner eller starkare drivkraft än kvinnor.

Vilka är de män som inte har någon status, inte har några pengar, inte har några vänner, inte har något våldskapital eller inte har några ambitioner? Incels? Slackers? MGTOW:s? Medlemmar i MRA t ex Return Of Kings? Det kan i vilket fall som helst inte vara någon annan än de bittra kvinnohatande snubbarna här i feministforumet.

Om män föds värdelösa och kvinnor värdefulla, då kanske du kan förklara varför många fler flickfoster än pojkfoster aborteras och babyflickor mördas. I hela världen saknas 200 miljoner flickor/kvinnor. Unga flickor blir tvångsgifta, könsstympade, våldtagna, tvingas till prostitution, behandlas som handelsvaror, får sin sexualitet kontrollerad, blir hedersförtryckta eller mördade. I stora delar av världen har kvinnor sämre värde än husdjur och behandlas mycket illa. Män i de mest patriarkala länderna där kvinnor har en underordnad ställning resonerar precis som du: kvinnans värde finns endast i hennes fitta och livmoder. Det är just hennes könsorgan som män vaktar för att ingen annan man ska kunna komma åt det.

Vidriga argument du kommer med. Bara talibanernas är värre.
Citera
2019-04-29, 17:56
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Fler män än kvinnor har vunnit expedition robinson/survivor. Hur förklarar du det? Klart det finns kvinnor som kan vinna mot vissa män. Men sätt världens bästa män mot världens bästa kvinnor inom valfri gren så kommer männen att vinna.

I Expedition Robinson var det hittills sju kvinnor som vann. Visserligen var det något fler killar som avgick med segern. Men jag gör som du och kommer med bortförklaringar. Alla de bästa kvinnliga deltagarna röstades ut. Jaja mensan, så måste det vara! I Survival of The Fittest vann tre flickor och samtliga pojkar förlorade. Vad är din bortförklaring? Att de starka grabbarna fick order av TV-produktionsteamet att med flit förlora i de flesta momenten och låta de klena flickstackarna vinna?

https://www.quora.com/Who-has-higher-chances-of-survival-in-the-wild-an-average-woman-or-an-average-man

Kvinnor har ungefär samma möjligheter som män att överleva under extrema förhållanden i vildmarken eller på en öde ö. De har både styrkor och svagheter.

Exempel på kvinnors förmåga att överleva flera veckor mitt i ödemarken - en 56 år gammal kvinna som överlevde sju veckor vilse i Nevadas vildmark (källa). Hennes make gick för att hämta hjälp och påträffades död en tid efter att hon hittats.

Långt ifrån Robinson och Bear Grylls The Island. Jag säger som Pansarvecket att det var närmare ”på riktigt”, nej förresten var det ”på riktigt” och ingen fånig TV-underhållning. Ändå gick det bra för kvinnan Rita. Hon överlevde efter 49 dagar ute i det vilda. Kan det månne bero på att hon paktade sig till en seger med rovdjuren för att de inte skulle slita henne i stycken? Vad är din bortförklaring?

Det finns faktiskt grenar där kvinnor vinner över män. T ex ultra maratonsimning i kallt, öppet vatten. Förklaringen ligger i mer underhudsfett hos kvinnor. De simmar därför snabbare i kallt än i varmt vatten.

Gevärsskytte är en gren där kvinnor har lika stor chans att vinna som män (källa).

Citat:
De kanske inte utsätter sig för lika stora risker vid jakt (dvs låter männen göra det jobbet), de kanske är mindre och behöver mindre mängd mat för att överleva etc. Kan finnas hur många förklaringar som helst.

Jodå, kvinnor utsätter sig för minst lika stora risker som män. Särskilt när de är gravida i extrema förhållanden med sjukdomar, svält och övriga svåra umbäranden. Om inte kvinnor vore tillräckligt starka och motståndskraftiga kommer de att duka under av bl a förlossningskomplikationer eller barnsängsfeber i större omfattning och färre barn har fötts. Förr i tiden födde kvinnor 10-15 barn och nästan direkt efter förlossningen gick de ut och slet för att skaffa föda åt sin familj. Under jägar-samlarperioden fick höggravida eller nyförlösta kvinnor ge sig ut för att samla mat (bär, växter m m), fiska eller jaga småvilt. Det var kvinnorna som stod för tvåtredjedelar av matanskaffningen genom sitt samlande, fiske och småviltsjakt.

Ammande kvinnor behöver mycket mer mat än vanligt för att de själva och deras bebisar ska överleva.

Vilka ynkliga bortförklaringar du kommer med för att förminska kvinnors förmåga att överleva.

Citat:
Förvånar mig inte det minsta att stora delar av dagens hjärntvättade och feminiserade befolkning ANSER att kvinnor är bättre ledare.

Kan du verkligen inte bemöta mina argument utan att tramsa om hjärntvätt och feminisering?

Citat:
Too long, didn't read.

Svara gärna på frågorna direkt istället. Varför ser vi i primitiva stammar att hövdingen har 10 fruar? Framgångsrika civilisationer bygger däremot på monogami och kärnfamilj.

Fullt förståeligt att du inte vill läsa om vad forskningen konstaterar om jämställda och egalitära samhällen under jägar-samlarperioden. Under denna period existerade inga traditionella könsroller utöver de rent reproduktiva. S k kärnfamiljer med far-mor-barn uppkom först i samband med industrialiseringen då folk flyttade från landsbygden in till städerna för att arbeta i fabriker.

Hövdingar med tio fruar existerade inte på jägar-samlartiden, inte förrän vid övergången till jordbrukssamhällets tid då människorna blev mer bofasta, fick ett större överflöd av resurser och konkurrensen mellan olika stammar om resurserna hårdnade. Det förekom väpnade strider och
de mest dominanta och aggressiva männen dödade sina fiender, våldtog deras kvinnor och gjorde dem gravida. Kvinnorna tvingades in i hemmen för att föda barn och ta hand om hushållssysslorna. Det var då de traditionella könsrollerna uppstod, med könsuppdelade arbetsuppgifter.

Citat:
Lönsamhet och produktivitet. Den absolut viktigaste prioriteringen eller hur? Vilken tur att vi numera kan lämna barnen på dagis när de är sex månader gamla så att kvinnor kan komma ut i arbetslivet och öka lönsamheten!

Du är så hjärntvättad att hälften vore nog.

Pappan kan faktiskt ta över ansvaret för barn och hem efter att kvinnan varit mammaledig i sex månader. Då behöver barnet inte lämnas på förskola förrän i ettårsåldern.

Vilken tur att mannen kan ställa upp med halva ansvaret i hemmet och ta hand om ungarna.

Av ditt nedlåtande sätt att resonera om kvinnor i arbetslivet får jag uppfattningen att du helst vill att kvinnor ska bejaka sin kvinnlighet genom att vara hemmafruar, föda många barn, sköta hushållssysslorna samt belöna sina hårt arbetande och framgångsrika högstatusmän med massor av sex.
Citera
2019-04-29, 18:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det finns många fler än ”enstaka” bra kvinnliga komiker. I tidigare inlägg försökte jag förklara för dig att den totala populationen av kvinnliga komiker är mycket mindre än den totala populationen av manliga komiker. Om vi antar att det finns sammanlagt 50 000 komiker i USA, då är den kvinnliga andelen ca 5 %. Inte endast i topp100-skiktet.

En viktig förklaring till den kvinnliga underpresentationen i komikerbranschen är att flickor i unga år får lära sig att det inte är attraktivt att vara rolig. En kvinna ska vara seriös och ansvarsfull i sin roll som mamma och uppfostra sina barn. Hon ska inte hålla på att skämta och göra pajaskonster. Om en kille drar plumpa skämt eller spelar apa ursäktar omgivningen med att säga ”pojkar ska vara pojkar”. Däremot passar det inte om en flicka gör samma sak.

Som jag sa tidigare visar vetenskapliga studier att män är högst marginellt roligare än kvinnor.

Kanske för att män generellt sett inte tycker det är attraktivt med roliga kvinnor? Eller iaf att män generellt värderar andra egenskaper betydligt högre. Medan män som är roliga kraftigt ökar sin möjligheter att bli socialt accepterade, uppnå status (både social och ekonomisk) samt få kvinnor.

Dina "vetenskapliga studier" ger jag inte mycket för vid det här laget.

Citat:
Varför tycker du att det är patetiskt att kvinnor jobbar inom yrken som för över hundra år sedan var förbehållna endast män. T ex läkare, kemister, fysiker, ingenjörer, programmerare och advokater. De blir inte mindre kvinnliga för att de är genuint intresserade av sitt yrkesfält, vill förkovra sig, utveckla sin yrkeskompetens och klättra på karriärstegen. Ambitiösa yrkeskvinnor är i allmänhet inte vare sig sämre mammor eller mindre feminina.

Kvinnor som är såpass ambitiösa i yrkeslivet att de lämnar sina barn på dagis innan de fyllt 2 år är per automatik sämre mammor.

Citat:
Även kvinnor måste prestera för att kunna bli ekonomiskt självständiga och få hyfsat hög social status. Tjejer med enbart grundskoleutbildning och låg inkomst har minimala chanser att dejta en högstatusman som läkare, börs-VD, professor eller liknande. De passar helt enkelt inte för varandra. Lika barn leka bäst, du vet.

Haha, nej. Kvinnor måste se bra ut för att kunna dejta en högstatusman. Traditionell, feminin och lojal är också bra egenskaper. Män kunde inte bry sig mindre om kvinnors inkomst.

Citat:
I ett mer jämställt samhälle har kvinnor bättre förutsättningar att försörja sig själva och sina barn. Då lägger hon mindre vikt vid en eventuell partners försörjningsförmåga. En liknande bakgrund och delade roller värderas högre idag. Förr i tiden fick kvinnor inte förvärvsarbeta och tjäna egna pengar. Då var de tvungna att skaffa sig en man som kunde försörja henne och ge henne och barnen trygghet.

Och trots denna "jämställdhet" så fortsätter kvinnor att välja män med högre status och gifta sig uppåt. Du förstår inte kvinnans natur.

Citat:
Det är långt ifrån alla unga män som känner stor press på att bli framgångsrika. De som gör det har alltför orealistiska förväntningar på att nå stjärnstatus. Majoriteten av de unga männen har varken större ambitioner eller starkare drivkraft än kvinnor.

Hur ska du ha det? Mår unga män dåligt eller är de nöjda och saknar ambitioner?

Citat:
Vilka är de män som inte har någon status, inte har några pengar, inte har några vänner, inte har något våldskapital eller inte har några ambitioner? Incels? Slackers? MGTOW:s? Medlemmar i MRA t ex Return Of Kings? Det kan i vilket fall som helst inte vara någon annan än de bittra kvinnohatande snubbarna här i feministforumet.

Det var ett hypotetiskt exempel. Jag vet inte, men grundaren av Return of Kings har som du kanske vet haft mer framgång med kvinnor än de allra flesta män någonsin haft eller kommer att ha.

Citat:
Om män föds värdelösa och kvinnor värdefulla, då kanske du kan förklara varför många fler flickfoster än pojkfoster aborteras och babyflickor mördas. I hela världen saknas 200 miljoner flickor/kvinnor. Unga flickor blir tvångsgifta, könsstympade, våldtagna, tvingas till prostitution, behandlas som handelsvaror, får sin sexualitet kontrollerad, blir hedersförtryckta eller mördade. I stora delar av världen har kvinnor sämre värde än husdjur och behandlas mycket illa. Män i de mest patriarkala länderna där kvinnor har en underordnad ställning resonerar precis som du: kvinnans värde finns endast i hennes fitta och livmoder. Det är just hennes könsorgan som män vaktar för att ingen annan man ska kunna komma åt det.

Vidriga argument du kommer med. Bara talibanernas är värre.

Japp, nu pratar du om den muslimska delen av världen. Det blir inte bättre än så med den extremt låga IQ som råder bland en stor del av befolkningen i dessa länder.

Pratar vi västvärlden, föds kvinnor med ett inneboende värde. Det värdet sitter i fitta och livmoder, ja. Men självklart kan de också skaffa sig "värde" på andra sätt genom livet, t.ex genom att vara en omtyckt och uppskattad person.
Citera
2019-04-29, 18:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
I Expedition Robinson var det hittills sju kvinnor som vann. Visserligen var det något fler killar som avgick med segern. Men jag gör som du och kommer med bortförklaringar. Alla de bästa kvinnliga deltagarna röstades ut. Jaja mensan, så måste det vara! I Survival of The Fittest vann tre flickor och samtliga pojkar förlorade. Vad är din bortförklaring? Att de starka grabbarna fick order av TV-produktionsteamet att med flit förlora i de flesta momenten och låta de klena flickstackarna vinna?

https://www.quora.com/Who-has-higher-chances-of-survival-in-the-wild-an-average-woman-or-an-average-man

Jag säger bara att dessa program inte säger någonting om hur bra man är på att överleva.

Citat:
Kvinnor har ungefär samma möjligheter som män att överleva under extrema förhållanden i vildmarken eller på en öde ö. De har både styrkor och svagheter.

Exempel på kvinnors förmåga att överleva flera veckor mitt i ödemarken - en 56 år gammal kvinna som överlevde sju veckor vilse i Nevadas vildmark (källa). Hennes make gick för att hämta hjälp och påträffades död en tid efter att hon hittats.

Långt ifrån Robinson och Bear Grylls The Island. Jag säger som Pansarvecket att det var närmare ”på riktigt”, nej förresten var det ”på riktigt” och ingen fånig TV-underhållning. Ändå gick det bra för kvinnan Rita. Hon överlevde efter 49 dagar ute i det vilda. Kan det månne bero på att hon paktade sig till en seger med rovdjuren för att de inte skulle slita henne i stycken? Vad är din bortförklaring?

Det var starkt gjort. Hur många män har klarat av liknande bedrifter? Hur många kvinnor har dött vilsna i vildmarken?

Citat:
Det finns faktiskt grenar där kvinnor vinner över män. T ex ultra maratonsimning i kallt, öppet vatten. Förklaringen ligger i mer underhudsfett hos kvinnor. De simmar därför snabbare i kallt än i varmt vatten.

Gevärsskytte är en gren där kvinnor har lika stor chans att vinna som män (källa).

Grattis, då har vi i alla fall ETT svar på frågan "Är kvinnor bättre än män på något?"

Citat:
Jodå, kvinnor utsätter sig för minst lika stora risker som män. Särskilt när de är gravida i extrema förhållanden med sjukdomar, svält och övriga svåra umbäranden. Om inte kvinnor vore tillräckligt starka och motståndskraftiga kommer de att duka under av bl a förlossningskomplikationer eller barnsängsfeber i större omfattning och färre barn har fötts. Förr i tiden födde kvinnor 10-15 barn och nästan direkt efter förlossningen gick de ut och slet för att skaffa föda åt sin familj. Under jägar-samlarperioden fick höggravida eller nyförlösta kvinnor ge sig ut för att samla mat (bär, växter m m), fiska eller jaga småvilt. Det var kvinnorna som stod för tvåtredjedelar av matanskaffningen genom sitt samlande, fiske och småviltsjakt.

Ammande kvinnor behöver mycket mer mat än vanligt för att de själva och deras bebisar ska överleva.

Vilka ynkliga bortförklaringar du kommer med för att förminska kvinnors förmåga att överleva.

Intressant. Vad gjorde männen under tiden kvinnorna samlade mat?

Citat:
Kan du verkligen inte bemöta mina argument utan att tramsa om hjärntvätt och feminisering?

Som sagt, att folk ANSER att någon är en bra ledare (speciellt influerade av dagens agenda) behöver absolut inte betyda att någon är en bra ledare. Vi har ett feminiserat samhälle, så det är inte alls märkligt att kvinnliga ledare anses bättre i ett sådant samhälle. Men visst, jag läste inte hela studien så jag ska inte uttala mig om den.

Citat:
Fullt förståeligt att du inte vill läsa om vad forskningen konstaterar om jämställda och egalitära samhällen under jägar-samlarperioden. Under denna period existerade inga traditionella könsroller utöver de rent reproduktiva. S k kärnfamiljer med far-mor-barn uppkom först i samband med industrialiseringen då folk flyttade från landsbygden in till städerna för att arbeta i fabriker.

Hövdingar med tio fruar existerade inte på jägar-samlartiden, inte förrän vid övergången till jordbrukssamhällets tid då människorna blev mer bofasta, fick ett större överflöd av resurser och konkurrensen mellan olika stammar om resurserna hårdnade. Det förekom väpnade strider och
de mest dominanta och aggressiva männen dödade sina fiender, våldtog deras kvinnor och gjorde dem gravida. Kvinnorna tvingades in i hemmen för att föda barn och ta hand om hushållssysslorna. Det var då de traditionella könsrollerna uppstod, med könsuppdelade arbetsuppgifter.

Ok, då är vi alltså överens om att civilisationer endast kan upprätthållas när monogami är normen?

Citat:
Pappan kan faktiskt ta över ansvaret för barn och hem efter att kvinnan varit mammaledig i sex månader. Då behöver barnet inte lämnas på förskola förrän i ettårsåldern.

Vilken tur att mannen kan ställa upp med halva ansvaret i hemmet och ta hand om ungarna.

Nej, det kan han inte. Barnet behöver mamman nästan 24/7 i upp till 2 år. Ettårsåldern är också på tok för tidigt för att börja på förskola. Den som lämnar sitt barn på dagis innan det fyllt 2 bör dömas för barnmisshandel.

Citat:
Av ditt nedlåtande sätt att resonera om kvinnor i arbetslivet får jag uppfattningen att du helst vill att kvinnor ska bejaka sin kvinnlighet genom att vara hemmafruar, föda många barn, sköta hushållssysslorna samt belöna sina hårt arbetande och framgångsrika högstatusmän med massor av sex.

Det behöver inte vara så extremt som du målar upp det men självklart är något åt det hållet betydligt sundare än dagens sönderstressade, feministiska samhälle där kvinnor, män och framförallt barn far illa och mår dåligt.
Citera
2019-04-29, 19:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jodå, de kvinnliga författarna inom deckare/mysterie-genren. I tre listor till och med.

https://bookriot.com/2018/05/31/best-mystery-authors/ Tana French som nr 1.
https://www.wonderslist.com/10-greatest-mystery-writers/ Agatha Christie som nr 1.
https://m.ranker.com/list/best-mystery-authors/ranker-books Agatha Christie som nr 1.

Eller vill du insistera på att manliga författare är överlägset bättre än kvinnliga när det gäller att skriva spänningsromaner? Skyll gärna på att kvinnor blivit inkvoterade till förstaplaceringar för att de radikala feministerna inte ska bli kränkta.

Kanske har du andra bortförklaringar.

(I mitt förra inlägg fungerade inte länkarna så jag skickar om dem här (utan kolon på slutet). Ber om ursäkt för att du inte kunde se listorna.)
Jag har inte läst dina listor på något år eller så, så tagga ner.
Om du ens hade något intressant du ville berätta nån gång.
De vann visst dammrottejakt-VM också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in