2019-04-28, 02:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Sa inte att det är svaghetstecken. Men det låter som att de fått många nej tack. Inte en chans att Stecher var nr 1 på shortlisten.

F.ö. är plus/minus ingen bra värdemätare. Drew Doughty var -34 i grundserien eftersom han matchas 25+ minuter, oftast mot motståndarnas topplinor. Han är ändå given i ett kanadensiskt OS-lag.

+/- säger inte allt på långa vägar, men det ger indikationer. Stecher är bra defensivt. Att komma med är inte samma som att var nr 1. Klart att Kanada inte har fått med precis alla dom vill, men det är inte så att Stecher lär vara jättelångt ner på önskelistan.
Citera
2019-04-28, 02:29
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
+/- säger inte allt på långa vägar, men det ger indikationer. Stecher är bra defensivt. Att komma med är inte samma som att var nr 1. Klart att Kanada inte har fått med precis alla dom vill, men det är inte så att Stecher lär vara jättelångt ner på önskelistan.

Enig. Blir spännande att se vilka spelare lönnlöven tillkännager härnäst.
Citera
2019-04-28, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jo, det ligger nog mycket i det du säger. Men då borde nog Rikard Grönborg istället satsa på någon riktigt ung kille, typ i sådär 20-års åldern? Att få träna med Lundkvist och Markström borde vara en dröm för en målvakt i den åldern.

Det finns inte många sådana att satsa på tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Klart nu att Mattias Ekholm kommer.

Vad saknas nu för att detta ska bli bra?

Målvakter och backar klart, nu lite spetsforwards, typ Bäckström, Johnsson, Landeskog, Söderberg osv

Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Uppblåsta?? Nej...jag sa inte att Finland är favoriter. Men jag tror att Finland kan vinna. Man ska ju tro på sitt favoritlag. Om du tar så illa upp behöver du inte ens svara på mina kommentarer. Skrällar kan hända i VM, Leicester vann PL också

Alla länder kan vinna. Finns ingen anledning att nämna Finland just nu som ett av få lag som kan vinna. De som ska nämnas är Ryssland, Sverige, Kanada och USA. Man nämner bara Finland om man är finne. Att nämna sitt favoritlag är ju helt orelevant.

Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Filip Gustavsson borde dom ta med för att se och lära

Mvh

Han var med förra året men haft en tung säsong denna säsong.
Citera
2019-04-28, 03:01
Medlem
Citat:
Aldrig i livet! Skadar sig en målvakt ordentligt blir vi jättekänsliga. Möter vi då Kanada i en slutspelsmatch kan man räkna med 100 påkörningar om dom vet att killen som öppnar båsdörren är ett svagt kort. Nej, det måste vara någon som är redo för det här.

Filip Gustafsson var 3:e målvakt förra årets VM.

Citat:
Vänsterforward bredvid Eichel i Buffalos förstalina.

Nja spelade 6 matcher i NHL denna säsong

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
är det coachbytet eller nåt annat som får alla tacka ja nu? innan så kunde vi knappt skrapa ihop över 10 nhl spelare.

Ja det är Grönborgs goda kontakt med NHL-spelarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Förra året va väl alla förutom Joel Lundqvist från NHL?

Nej Hellberg, Filip Gustafsson, Mikael Wikstrand, Evenberg och Elias Pettersson var inte från NHL.
Citera
2019-04-28, 03:11
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Målvakter och backar klart, nu lite spetsforwards, typ Bäckström, Johnsson, Landeskog, Söderberg osv .

Nej, vi behöver inte fler målvakter. Få länder har en starter som Lundqvist och en backup som Markström. Backdelen är också komplett.

2-3 forwards av hög klass ja.
Citera
2019-04-28, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Vad är era förväntningar på det Svenska laget?

Vara med och slåss om guldet.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
När Arvidsson och Forsberg hellre vill spela golf och dricka öl, och Bäckström "känner sig mörbultad

Har du några belägg för detta eller är det mer skitsnack från din sida???

Citat:
Läste nånstans att Niklas Kronwall inte blivit tillfrågad. Tror ni att han tidigt meddelat ledningen att han inte är intresserad? Eller anses han inte platsa?

Tror inte han är intresserad. Vi klarar oss utan honom, men han är i nivå med Hägg och Pettersson.
Citera
2019-04-28, 03:12
Medlem
Citat:
Nej, vi behöver inte fler målvakter. Få länder har en starter som Lundqvist och en backup som Markström. Backdelen är också komplett.

Ja precis som jag skrev?
Citera
2019-04-28, 03:13
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Nja spelade 6 matcher i NHL denna säsong

Han blev ju inte uppkallad förrän mot slutet av säsongen, men när han väl blev det gick han rakt in in i förstalinan.
Citera
2019-04-28, 03:15
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ja precis som jag skrev?

Sorry, av någon anledning missuppfattade jag vad du skrev.
Citera
2019-04-28, 03:20
Medlem
Jarvsofakss avatar
Önskningar i andra rundan av Stanley Cup? För mig gäller att Colorado ska förlora så vi får loss Landeskog och Söderberg. Två spelartyper vi saknar just nu.
Citera
2019-04-28, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
I nuläget skulle jag formera kedjorna såhär:
Bratt-EP40-Lindholm
Lindblom-A.Kempe-Nylander
Eriksson-Lander-Hörnqvist
M.Kempe-Krüger- X

Gilllart!

Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Everberg och Lander är väl dem som bör ligga närmast VM av de spelarna som kommer från Europa.

Glöm inte Rasmussen.

Citat:
Enligt mitt tycke har Loui passerat bäst-före-datum. Blev förvånad när jag såg att han var uttagen.

Men, nu är han med och då gäller det att använda honom på det han är/var bra på, dvs att peta in pucken. Han har aldrig varit något för en checking-line.

Han har väl vart en utmärkt tvåvägsforward?
Citera
2019-04-28, 03:29
Medlem
Citat:
Defensiva backar behövs. Han är en bra sådan. +9 i ett soplag som Canucks är inte fy skam.

+/- kan vara väldigt missvisande.

Citat:
På vilket sätt? Edler på +3 hade varit tokgiven i vårt lag om han hade tackat ja, och vi har ju hög klass på våra backar. Det är inte ett svaghetstecken att ta ut Stecher i laget.

+/- kan vara väldigt missvisande. Orättvist att jämföra spelare med varandra så. Edler är klart bättre.

Citat:
Han blev ju inte uppkallad förrän mot slutet av säsongen, men när han väl blev det gick han rakt in in i förstalinan.

Du fick det att låta som han lirade i förstakedjan hela säsongen typ

Citat:
Önskningar i andra rundan av Stanley Cup? För mig gäller att Colorado ska förlora så vi får loss Landeskog och Söderberg. Två spelartyper vi saknar just nu.

Boston - Coulombs kvittar
Islanders - Carolina tar jag gärna Carolina ut.
St Louis - Dallas kvittar, skönt med Klingberg men även Sundqvist.
San Jose - Colorado tar jag Colorado för Landeskog och ev. Söderberg, men inte helt fel med Nyqvist och ev. EK65.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in