2019-04-28, 00:09
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Loui Eriksson behöver en bra omgivning, annars är det ingen idé att ha med honom. Gissar att han kommer spelar vänsterforward i första- eller andralinan.

Gillar att du nämner Everberg, han är ett fullgott alternativ om det blir nej tack från NHL.

Om han är så jävla dålig att han inte kan göra något om han inte spelar med de bästa så ska han fan inte va med.
Citera
2019-04-28, 00:20
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Om han är så jävla dålig att han inte kan göra något om han inte spelar med de bästa så ska han fan inte va med.

Enligt mitt tycke har Loui passerat bäst-före-datum. Blev förvånad när jag såg att han var uttagen.

Men, nu är han med och då gäller det att använda honom på det han är/var bra på, dvs att peta in pucken. Han har aldrig varit något för en checking-line.
Citera
2019-04-28, 01:02
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Stort tack båda två!

Tjeckien och Slovakien nämns knapp alls i tråden. De har båda fått med en bunt NHL-spelare. Dessutom har Slovakien hemmaplan och även Tjeckien lär nog få ett starkt publikstöd. Vad tror ni om dem? Kan de med lite tur och skiklighet ha chans att ta någon medalj? Vem av dem tycker ni ser starkast ut med tanke på de trupper de hitintills presenterat?

Tjeckien och Slovakien har gått ner sig rejält dom senaste åren. Tjeckerna har några riktigt bra spelare iofs, men många av dom spelar fortfarande Stanley Cup. Framför allt tänker jag på Panstrnak och Hertl, men det finns fler.

Slovakien skulle behöva att Boston åker ur SC. Får dom hem Chara och Halak. Men även med sådana förstärkningar är dom klart sämre än dom fyra stora.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Fast alla har ju fullt av NHL-spelare nu för tiden. Slovakien har i princip ingenting längre förutom Chara som är kvar med Boston som mycket väl kan vinna hela Stanley cup. Jag vet inte om en enda spelare i Slovakiens lag hade platsat i Sveriges.

Tjeckien är i en riktig downperiod. Och deras tre bästa poängplockare spelar i Boston och San jose. Favoriterna att nå Stanley cup finalen.

Tatar hade varit fetgiven i vårt lag om han var svensk. Panik är också klart bättre än många som ska med för vår del.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
En annan nations som alltid glöms bort men som vuxit mycket senaste decenniet och presterat, varit i två VM-finaler på 2010-talet är ju Schweiz! Hur ser det ut där? Några NHL-förstärkningar klara?

Hischier, Fiala, Josi är dom jag vet ska med. Schweiz blir tuffa att tas med helt klart. Troligtvis inte ett lag för en semifinal dock, men det hade jag sagt förra året också inför turneringen å andra sidan.

Citat:
Glömmer aldrig när Slovakien skrämde livet ur en i en VM-turnering sent 90-tal med spelare som Hossa, Ciger, Palffy, Bondra, Demitra, Beranek etc. Tänk vilket lag Tjeckoslovakien hade haft som ett enat land på den tiden.

Idag känns Slovakien totalt ofarliga och Tjeckien är sällan ens en semifinalkandidat.

Ofarliga är att ta i men ja, dom har fallit långt. Runt millenieskifter var det Tjeckien som vann det mesta, och Slovakien hade grymma spelare dom också.
Citera
2019-04-28, 01:11
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Tatar hade varit fetgiven i vårt lag om han var svensk. Panik är också klart bättre än många som ska med för vår del.

Hischier, Fiala, Josi är dom jag vet ska med. Schweiz blir tuffa att tas med helt klart

Ofarliga är att ta i men ja, dom har fallit långt. Runt millenieskifter var det Tjeckien som vann det mesta, och Slovakien hade grymma spelare dom också.

Tatar absolut. Chara hade platsat också.

Är Josi klar? Har bara lyckats hitta info om Fiala och Hischier.

Ofarliga är att ta i, ja. Men Slovakien är inget lag som kommer göra upp om medaljer.
Citera
2019-04-28, 01:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Tatar absolut. Chara hade platsat också.

Är Josi klar? Har bara lyckats hitta info om Fiala och Hischier.

Ofarliga är att ta i, ja. Men Slovakien är inget lag som kommer göra upp om medaljer.

Handen på hjärtat, trodde du att Schweiz skulle ha något att göra om medaljerna inför turneringen förra året? Slovakien kan få tufft att ens ta sig till kvarten, men hockey är hockey. Får dom hem Chara och Halak, då vill inte jag räkna bort dom helt. Även utan dessa har dom en del bra spelare.
Citera
2019-04-28, 01:16
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Handen på hjärtat, trodde du att Schweiz skulle ha något att göra om medaljerna inför turneringen förra året? Slovakien kan få tufft att ens ta sig till kvarten, men hockey är hockey. Får dom hem Chara och Halak, då vill inte jag räkna bort dom helt. Även utan dessa har dom en del bra spelare.

Nej, det kan jag erkänna att jag inte trodde. Men Schweiz är alltid sjukt jobbiga och alltid välorganiserade. Slovakien har inte den organisationen, men visst, allt kan hända.
Citera
2019-04-28, 01:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Nej, det kan jag erkänna att jag inte trodde. Men Schweiz är alltid sjukt jobbiga och alltid välorganiserade. Slovakien har inte den organisationen, men visst, allt kan hända.

Slovakien har tradition av att kunna spela på omställningar. Får dom en ledning att försvara kan dom också vara sjukt jobbiga att möta.
Citera
2019-04-28, 01:18
Medlem
Jarvsofakss avatar
Hockey Canada annonserar att Troy Stecher (b, Vancouver) kommer spela VM.

EDIT:

”Stecher, 25, solidified himself as a top-four defenceman with the Canucks last season. While the Richmond native didn’t fill the scoresheet, with just two goals and 23 points, he proved to be reliable defensively. A smooth skater and a good puck-mover, his game should translate well to the bigger European ice surface.”

Känns lite som att kanadickerna fått många nej.
Senast redigerad av Jarvsofaks 2019-04-28 kl. 01:25.
Citera
2019-04-28, 01:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hockey Canada annonserar att Troy Stecher (b, Vancouver) kommer spela VM.

EDIT:

”Stecher, 25, solidified himself as a top-four defenceman with the Canucks last season. While the Richmond native didn’t fill the scoresheet, with just two goals and 23 points, he proved to be reliable defensively. A smooth skater and a good puck-mover, his game should translate well to the bigger European ice surface.”

Känns lite som att kanadickerna fått många nej.

Defensiva backar behövs. Han är en bra sådan. +9 i ett soplag som Canucks är inte fy skam.
Citera
2019-04-28, 01:48
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Defensiva backar behövs. Han är en bra sådan. +9 i ett soplag som Canucks är inte fy skam.

Ja, men förmodligen långt ifrån ett förstahandsval.

Kanadas starkaste lagdel är fortfarande tränarstaben med Alan Vigneault, Lindy Ruff och Kirk Muller.
Citera
2019-04-28, 01:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ja, men förmodligen långt ifrån ett förstahandsval.

Kanadas starkaste lagdel är fortfarande tränarstaben med Alan Vigneault, Lindy Ruff och Kirk Muller.

På vilket sätt? Edler på +3 hade varit tokgiven i vårt lag om han hade tackat ja, och vi har ju hög klass på våra backar. Det är inte ett svaghetstecken att ta ut Stecher i laget.
Citera
2019-04-28, 02:13
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
På vilket sätt? Edler på +3 hade varit tokgiven i vårt lag om han hade tackat ja, och vi har ju hög klass på våra backar. Det är inte ett svaghetstecken att ta ut Stecher i laget.

Sa inte att det är svaghetstecken. Men det låter som att de fått många nej tack. Inte en chans att Stecher var nr 1 på shortlisten.

F.ö. är plus/minus ingen bra värdemätare. Drew Doughty var -34 i grundserien eftersom han matchas 25+ minuter, oftast mot motståndarnas topplinor. Han är ändå given i ett kanadensiskt OS-lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in