2019-04-27, 13:31
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Nyllander tackade ja till VM.

är det coachbytet eller nåt annat som får alla tacka ja nu? innan så kunde vi knappt skrapa ihop över 10 nhl spelare.

Ja! Grönborg fattar hur det funkar "over there" och jobbar därför aktivt med att underlätta för spelarna att komma genom att lösa grejer vid sidan av så som att familjerna ska kunna följa med och så. Dessutom håller kan dialog med dom under säsongen. Det är en överlägsen strategi. Hoppas Garpen fortsätter på samma sätt sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Gaudreu chokade i slutspelet men annars så är det en jätte förstärkning. Tänk om dom får Matthews med

Vi ställer princip upp med ett Liiga-allstar lag, så mina förväntningar är låga. Jag tror att vi tar oss till kvartsfinal, och där så hoppas jag att vi gör en respektabel insats bara.

Vad är era förväntningar på det Svenska laget?

Johnny hockey tror jag kommer glänsa i VM. Han lär vara revanschsugen.

Det är långt från självklart att Finland blir topp 4 i sin grupp. Slovakien har fått hem nästan alla sina NHL-spelare. Visst, dom är inte så många och det är väl bara Tatar som är stjärna, men skulle Boston åka ur så får dom nog ett kanonlag. Och även utan är det inte alls omöjligt att dom gör bra ifrån sig med hemmapubliken i ryggen.

Tyskland har fått loss Draislaitl. 50 mål och över 100p den här säsongen, det blir något att bita i. Åker Avs eller Islanders ut så får dom dessutom en kanonmålvakt i Grubauer eller Greiss.

Danmark är också svåra att tas med, även om det verkar som Frederik Andersen uteblir.

Det som kan bli till er fördel är om dom här tar poäng av varandra dock.

USA och Kanada är i en klass för sig. Det lär bli dom som toppar gruppen.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nu har vi gått från sisådär bygge till god outsiderchans. Spetsas detta med ett par spetsar till är vi guldkandidat på riktigt. Även detta laget kan förstås vinna, men är inte favorit.

Jag tycker du skriver ner oss för mycket. Vi är redan en stark guldkandidat, strax bakom Ryssland, Kanada och USA.

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag tror absolut att vi vinner. 16 NHL-spelare och det lär komma ytterliggare ett par till. Bäckström t.ex. Nylander är viktig för offensiven. På målvaktssidan ser det bra ut (Lundqvist och Markström). Erfarna backar från VM, OS och NHL. Vi behövde förstärka offensiven vilket vi nu gjort iom Nylander. Men jag lovar det kommer minst 1-2 till mycket tunga offensiva förstärkningar.

Naturligtvis vinner Sverige sitt tredje raka VM-guld.

Och här kommer killen som är tvärtom, total hybris. Vi är inte huvudfavorit. Däremot är vi inte långt bakom. Vi har en bra chans på guld, men långt från givet. Ska man dra till med runt 15% chans kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Våran målvakt och backuppsättning kommer att vara bäst i turneringen på pappret medan våran forwardssida kommer att vara fjärde bäst ungefär. Då landar vi in någonstans kring brons/silver. Alltså måste vi överprestera sett till pappret om det ska bli guld.

Eller så måste Ryssland underprestera. Det har ju aldrig hänt...
Citera
2019-04-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nänå när källan är aftonblaskan så bör man ha med sig 2kg salt. Hursomhelst låter det inte alltför osannolikt, kanske tre kronors facit nu i maj avgör?

Tror inte det spelar någon roll eftersom VM mer har att göra med hur många som tackar ja. Om jag var GM skulle jag vilja att en coach har bevisat att han kan vara framgångsrik på klubbnivå.

En fördel Grönborg iaf har jämfört med andra europeiska coacher är att han pratar väldigt bra engelska eftersom han har amerikansk fru och har både svenskt och amerikanskt medborgarskap, plus coachingerfarenhet från nordamerika, om än bara inom minors och college.
Senast redigerad av kortnamn 2019-04-27 kl. 13:41.
Citera
2019-04-27, 13:40
Medlem
Uppdatering:

Lundqvist, Markström, Joel/Adam

Ekman Larsson - A.Larsson
Ekholm - E.Gustavsson
Hägg - XXX
E.Gustafsson/Bertilsson/Holm

Bratt - E.Lindholm - Nylander
O.Lindblom - E.Pettersson - Hörnqvist
XXX - A.Kempe - L.Eriksson
XXX - M.Kruger - M.Kempe
Lander/Rasmussen

Spelare man väntar svar från:
M.Pettersson
Djoos
Bäckström
A.Johnsson
Järnkrok
Hagelin
Burakovsky

I bästa fall flyttas E.Lindholm ut på kanten, Hörnqvist, Bratt och O.Lindblom flyttas ner i hierarkin.
Citera
2019-04-27, 13:42
Medlem
BountyKillers avatar
Någon som kan uppdatera mig om hur Finlands trupp ser ut just nu? Om dom ens spikat några spelare ens? Tack på förhand
Citera
2019-04-27, 13:45
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Eller så måste Ryssland underprestera. Det har ju aldrig hänt...

Ryssland är lite våran motsats faktiskt. Tror inte deras forwards kan kompensera upp för deras backar. Brukar sällan va så när motståndarna har många NHL-spelare. Rysslands senaste guld kom 2014. Det året hade Sverige 4 NHL-spelare i truppen... Håller Ryssland någonstans kring brons/silver också. Börjar luta åt att det kan vara dags för USA nu. Målvakterna är väl ett litet frågetecken fortfarande.
Senast redigerad av Vanstertrollet 2019-04-27 kl. 13:48.
Citera
2019-04-27, 13:46
Medlem
Citat:
Jag tycker du skriver ner oss för mycket. Vi är redan en stark guldkandidat, strax bakom Ryssland, Kanada och USA.

Är man stark guldkandidat om man är fjärde favorit? Jag tycker nog min beskrivning stämmer med god outsiderchans men inte favorit med nuvarande uppställning. Jag tror och hoppas dock på några till. Bäckström hade varit grym för detta bygge.

Dock är jag i vanlig ordning inte såld på USA. Jag tycker dom får visa att dom verkligen verkligen vill vinna någon gång först, brukar ofta sakna glöden i deras lagbyggen.
Citera
2019-04-27, 13:48
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Jag tror absolut att vi vinner. 16 NHL-spelare och det lär komma ytterliggare ett par till. Bäckström t.ex. Nylander är viktig för offensiven. På målvaktssidan ser det bra ut (Lundqvist och Markström). Erfarna backar från VM, OS och NHL. Vi behövde förstärka offensiven vilket vi nu gjort iom Nylander. Men jag lovar det kommer minst 1-2 till mycket tunga offensiva förstärkningar.

Naturligtvis vinner Sverige sitt tredje raka VM-guld.
Jag tror att vi här i tråden måste inse att det är 2 veckor till vm ens börjar. Och att spelare alltid anländer till och med när det har börjat. Svårt att säga något definitivt nu.

Dessutom är det så att offensivt så har inte Sverige i närheten av vad Kanada eller ens USA har breddmässigt. När Arvidsson och Forsberg hellre vill spela golf och dricka öl, och Bäckström "känner sig mörbultad" och Zibanejad är skadad så försvinner 40% av Sveriges spelare som snittade över 0.75 poäng per match i NHL. Tackar 4 av Kanadas spelare nej i den poängklassen så motsvarar det 10% av deras spelare som gjorde över 0.75%
Citera
2019-04-27, 13:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Ryssland är lite våran motsats faktiskt. Tror inte deras forwards kan kompensera upp för deras backar. Brukar sällan va så när motståndarna har många NHL-spelare. Rysslands senaste guld kom 2014. Det året hade Sverige 4 NHL-spelare i truppen... Håller Ryssland någonstans kring brons/silver också. Börjar luta åt att det kan vara dags för USA nu. Målvakterna är väl ett litet frågetecken fortfarande.

Så dåliga backar har inte Ryssland dock. Nu har dom ju fått in några rätt bra som Orlov, Zajtsev och Sergatjov.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Är man stark guldkandidat om man är fjärde favorit? Jag tycker nog min beskrivning stämmer med god outsiderchans men inte favorit med nuvarande uppställning. Jag tror och hoppas dock på några till. Bäckström hade varit grym för detta bygge.

Dock är jag i vanlig ordning inte såld på USA. Jag tycker dom får visa att dom verkligen verkligen vill vinna någon gång först, brukar ofta sakna glöden i deras lagbyggen.

Det beror på omständigheterna. Fjärdefavorit i innebandy-VM = inte ens en guldkandidat. Fjärdefavorit i fotbolls-VM = en av dom absoluta huvudfavoriterna. Här rör det sig om ett Sverige som har ett lag som är väldigt jämnt med Ryssland, USA och vad jag väntar mig att Kanada kommer ha. Vi är precis aningen bakom, nästan lika starka. Outsider, det kallar jag sådana som Finland eller Tjeckien.
Citera
2019-04-27, 14:00
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Så dåliga backar har inte Ryssland dock. Nu har dom ju fått in några rätt bra som Orlov, Zajtsev och Sergatjov.

Inga backar som har sina styrkor i defensiven direkt. Anledningen till att Ryssland aldrig lyckas i best on best turneringar är ju att dom har för dåliga backar helt enkelt. Det här är förvisso ingen best on best turnering, men det är ändå många bra spelare med och då vinner sällan Ryssland. Deras guld kommer när lag som Sverige och Finland har majoriteten av spelarna från Europa medan USA och Kanada skickar en massa AHL och Collegespelare.
Citera
2019-04-27, 14:07
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Någon som kan uppdatera mig om hur Finlands trupp ser ut just nu? Om dom ens spikat några spelare ens? Tack på förhand

Enligt YLE är bara två spelare helt klara: anfallaren Juho Lammikko (FLA) och backen Henri Jokiharju (CHI). I övrigt är inga spelare spikade. Finland har fått nej av alla övriga NHL:spelare. Så även om ytterligare någon NHL:spelare anländer kommer det bli ett lag helt dominerat av spelare från Europa, sannolikt främst Liiga och KHL. Men vilka dessa spelare blir är alltså i dagsläget ej klart.
Citera
2019-04-27, 14:11
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Enligt YLE är bara två spelare helt klara: anfallaren Juho Lammikko (FLA) och backen Henri Jokiharju (CHI). I övrigt är inga spelare spikade. Finland har fått nej av alla övriga NHL:spelare. Så även om ytterligare någon NHL:spelare anländer kommer det bli ett lag helt dominerat av spelare från Europa, sannolikt främst Liiga och KHL. Men vilka dessa spelare blir är alltså i dagsläget ej klart.

Fan va tråkigt... nåja dom finländarna som är kvar i slutspelen (Teräväinen, Aho, Komarov, Filppula, Rask... vilka mer?) unnar jag hellre lyckat slutspel, så får bli va de blir med landslagstruppen. Såklart önskar jag så många NHL spelare som möjligt, men vill ej att dom ska åka ut ur NHL slutspelen bara för att förstärka landslaget.
Citera
2019-04-27, 14:12
Medlem
Neatlesss avatar
Jesper Bratt lär vara spelsugen som fan efter att ha missat slutet på säsongen pga skada. Han var på mot 50 poäng innan dess, såg riktigt bra ut. Dessutom är det hans debut i Tre Kronor. Tror han kan bli det här årets 'Nylander' och ösa in poäng och vara med i toppen av poängligan - ska bli kul att se honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in