Citat:
Ja! Grönborg fattar hur det funkar "over there" och jobbar därför aktivt med att underlätta för spelarna att komma genom att lösa grejer vid sidan av så som att familjerna ska kunna följa med och så. Dessutom håller kan dialog med dom under säsongen. Det är en överlägsen strategi. Hoppas Garpen fortsätter på samma sätt sedan.
Citat:
Gaudreu chokade i slutspelet men annars så är det en jätte förstärkning. Tänk om dom får Matthews med 
Vi ställer princip upp med ett Liiga-allstar lag, så mina förväntningar är låga. Jag tror att vi tar oss till kvartsfinal, och där så hoppas jag att vi gör en respektabel insats bara.
Vad är era förväntningar på det Svenska laget?

Vi ställer princip upp med ett Liiga-allstar lag, så mina förväntningar är låga. Jag tror att vi tar oss till kvartsfinal, och där så hoppas jag att vi gör en respektabel insats bara.
Vad är era förväntningar på det Svenska laget?
Johnny hockey tror jag kommer glänsa i VM. Han lär vara revanschsugen.
Det är långt från självklart att Finland blir topp 4 i sin grupp. Slovakien har fått hem nästan alla sina NHL-spelare. Visst, dom är inte så många och det är väl bara Tatar som är stjärna, men skulle Boston åka ur så får dom nog ett kanonlag. Och även utan är det inte alls omöjligt att dom gör bra ifrån sig med hemmapubliken i ryggen.
Tyskland har fått loss Draislaitl. 50 mål och över 100p den här säsongen, det blir något att bita i. Åker Avs eller Islanders ut så får dom dessutom en kanonmålvakt i Grubauer eller Greiss.
Danmark är också svåra att tas med, även om det verkar som Frederik Andersen uteblir.
Det som kan bli till er fördel är om dom här tar poäng av varandra dock.
USA och Kanada är i en klass för sig. Det lär bli dom som toppar gruppen.
Citat:
Jag tycker du skriver ner oss för mycket. Vi är redan en stark guldkandidat, strax bakom Ryssland, Kanada och USA.
Citat:
Jag tror absolut att vi vinner. 16 NHL-spelare och det lär komma ytterliggare ett par till. Bäckström t.ex. Nylander är viktig för offensiven. På målvaktssidan ser det bra ut (Lundqvist och Markström). Erfarna backar från VM, OS och NHL. Vi behövde förstärka offensiven vilket vi nu gjort iom Nylander. Men jag lovar det kommer minst 1-2 till mycket tunga offensiva förstärkningar.
Naturligtvis vinner Sverige sitt tredje raka VM-guld.
Naturligtvis vinner Sverige sitt tredje raka VM-guld.
Och här kommer killen som är tvärtom, total hybris. Vi är inte huvudfavorit. Däremot är vi inte långt bakom. Vi har en bra chans på guld, men långt från givet. Ska man dra till med runt 15% chans kanske?
Citat:
Eller så måste Ryssland underprestera. Det har ju aldrig hänt...