2019-04-27, 07:20
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Absolut.

Det är sant, jag tänker mer på erfarenheten oavsett om man får spela i VM eller ej. Att träna med de bästa (minst 15 NHL-spelare) och vara bakom Lunkan och Markström kan ju vara en bra erfarenhet.

Jo, det ligger nog mycket i det du säger. Men då borde nog Rikard Grönborg istället satsa på någon riktigt ung kille, typ i sådär 20-års åldern? Att få träna med Lundqvist och Markström borde vara en dröm för en målvakt i den åldern.
Citera
2019-04-27, 07:33
Medlem
Klart nu att Mattias Ekholm kommer.

Vad saknas nu för att detta ska bli bra?
Citera
2019-04-27, 07:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz

Trevligt. Kompetent och erfaren back som gör många poäng. Över 0.5 poäng per match i NHL senaste säsongen och det blir hans femte VM.

Vet inte. Tråkigt att Zinabanejad, Rakell och Forsberg inte kommer att spela. Bäckström kommer eventuellt, men vi får se. Bäckström vore en kraftig offensiv förstärkning.

Naturligtvis vinner Sverige VM.
Citera
2019-04-27, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Man kan enbart vara en enögd finne om man just nu håller Ryssland, Sverige och Finland som favoriter. Det finns ingen som helst anledning att nämna Finland som favoriter just nu.

Sedan är det inte självklart att Finland kommer bli topp 4 i gruppen. Ni kan nog få slåss med Tyskland, Danmark och Slovakien om plats 3-6.

Som vanligt alltid uppblåsta inför.
Uppblåsta?? Nej...jag sa inte att Finland är favoriter. Men jag tror att Finland kan vinna. Man ska ju tro på sitt favoritlag. Om du tar så illa upp behöver du inte ens svara på mina kommentarer. Skrällar kan hända i VM, Leicester vann PL också
Citera
2019-04-27, 08:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Håller med om det mesta. Dock hör det till ovanligheterna att det är locket på ang spelaruttagningar bara ett par veckor innan VM börjar.

Nej, Det är inte så konstigt. Du får tänka på att VM börjar sent i år. Trupperna brukar bli officiella någon dag före turneringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Skiter väl alla i, det enda som betyder något är slutspel. Var bor du? I Flen,?

Du var inte så nykter när du kom hem igår va? Visst är det slutspelet som räknas, men för att bedöma om en spelare är värd att ta med är 6 slutspelsmatcher ett väldigt litet underlag.
Citera
2019-04-27, 08:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
På YLE skriver de ut namnen på de kanadensare som tackat ja. Huruvida informationen stämmer eller ej vet jag dock dessvärre ej.

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/04/26/stor-genomgang-av-vm-trupperna-rysslands-och-usas-landslag-lockar-nhl-spelare

Det lär komma en del stjärnor som spetsar till den där truppen.

Citat:
Ursprungligen postat av skylten92
John Tavares och Mark Stone kommer spela för Kanada enligt TSN. Inga dåliga tillägg, bara de två gör Kanada till en av favoriterna (som de brukar vara ifs...).

T ex som dessa.
Citera
2019-04-27, 08:33
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ja vad tycker du som förefaller kunnigare än jag om detta? Det här var inte så stjärnspäckat som jag befarade.

Blir ju lite bättre nu med Tavares, Stone och Murray, men fortfarande inte lika heta som de sett ut senaste åren. Men, typ bara halva laget uttaget.
Citera
2019-04-27, 08:37
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz

Härligt! Inget att klaga på när det gäller backar och målvakter nu. Saknar 2-3 forwards av hög klass för att det ska bli riktigt bra.
Citera
2019-04-27, 08:42
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Härligt! Inget att klaga på när det gäller backar och målvakter nu. Saknar 2-3 forwards av hög klass för att det ska bli riktigt bra.

Vi vill ha en bra back till också. Nu har vi 5. Hoppas Pettersson i Pens säger ja.
Citera
2019-04-27, 08:54
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vi vill ha en bra back till också. Nu har vi 5. Hoppas Pettersson i Pens säger ja.

Ja, han är väl den man hoppas på som sjätte back. Borde komma besked när som helst.

Drömmen är ju sen att Dallas ryker och Klingberg tackar ja.
Citera
2019-04-27, 09:04
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Jo, det ligger nog mycket i det du säger. Men då borde nog Rikard Grönborg istället satsa på någon riktigt ung kille, typ i sådär 20-års åldern? Att få träna med Lundkvist och Markström borde vara en dröm för en målvakt i den åldern.

Filip Gustavsson borde dom ta med för att se och lära

Mvh
Citera
2019-04-27, 09:11
Medlem
Jarvsofakss avatar
William Nylander klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto