2019-04-27, 23:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JessieSofia
Gud har lagt ner gåvor i alla människor, gäller bara att man hittar sin gåva. Sen handlar det nog mer om att ondska finns i världen som hindrar oss från att nå vår fulla potential än att Gud behandlar oss olika.
[/quote]

Aaah, predestinations-teologi med ett inslag av psudo-fri-vilja etik.

Tala för dig själv istället att referera till "oss".
Citera
2019-04-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finansanalytikern
Jag har en inre ondska och stor hat mot gud att jag hatar mig själv.

Om du jobbar som finansanalytiker så kanske du borde byta jobb. Det finns många inom reklam och finansbranschen som börjar förakta sig själva efter ett tag. Skaffa ett arbete som känns meningsfullt istället....
Citera
2019-04-27, 23:23
Medlem
TwoThousands avatar
Han ser in i hjärtat vad som gömmer sig där.

Gud gillar VERKLIGEN inte fula människor.

Förlåt för mördade alla tidigare skribenter med deras lögner i tråden..
Citera
2019-04-27, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Om du jobbar som finansanalytiker så kanske du borde byta jobb. Det finns många inom reklam och finansbranschen som börjar förakta sig själva efter ett tag. Skaffa ett arbete som känns meningsfullt istället....

Arbete har inget med detta ämne att göra
Citera
2019-04-27, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Du skriver ”stor hat mot gud att jag hatar mig själv”
Därför ska du be. Du ska be han ta bort all ondska inom dig. Det låter som att djävulen börjar ta över dina tankar
Var stark i dina böner fortsätt be
Så fort du får negativa tankar ska du be
Är du riktigt troende kristen vet du att det funkar
Som nån annan skrev här, de som har ”allt” hamnar längre bort ifrån Gud. Han kommer ge dig det han vill du ska ha, i hans tid, om han vill, om han tycker det är bra för dig

Jag känner av det du skriver. Och jag vet att jag missar hela bilden. Men just nu så känner jag så och jag vet att det är fel, men ändå så känner jag av hat. Det är som satan har planterat hat i mitt hjärta och nu är ondskan här. Jag vill inte acceptera sanningen liksom
Citera
2019-04-27, 23:36
Medlem
Citat:
Undrar varför vissa folk får allt och vissa inget.

Varför behandlar gud inte alla likadant?
och ger alla människor lika förutsättningar?

Det är självklart att en människa som mår bra och har det bra, allt från genetiska egenskaper till rikedom och kärlek kommer att gilla gud.

Medan de som som saknar allt sådant kommer inte att göra det.

Jag tvivlar riktigt mycket på min religion och gud. Jag är kristen men jag kan inte acceptera detta faktum. Hur ska jag göra, för det tar kål på mig. Jag har en inre ondska och stor hat mot gud att jag hatar mig själv.

Varför ska det vara så, varför.
Men verkligheten är inte sådan att livet är en räkmacka för en enda människa. Om man betraktar människor på ett ytligt sätt, så kan det se ut så, men alla människor brottas med sina saker. Men helt klart har en del av oss det tuffare än andra och en del verkar ha det väldigt bra. Men min erfarenhet säger mig att livet kommer i fatt alla människor. När jag skriver detta kommer jag tänka på en man i 35 års åldern. Egen företagare med en fantastiskt vacker fru. Hans villa är den häftigaste jag varit inne i den trakt jag bor. Han levde livet fullt ut, häftiga bilar, resor, fyrhjuling, motorcykel, jetski. Men redan då såg jag baksidan han strulade bla med andra kvinnor. I dag är han skild, huset är sålt, företaget gått i konkurs och han varit sjukskriven i flera år. Extremfall javisst, men låt dig inte luras av ytan. Ta vara på ditt liv och gör det bästa av det. Sluta skyll på dina dåliga omständigheter utan gör något bra av dem.
Citera
2019-04-27, 23:55
Medlem
FalconAlkoholfris avatar
Citat:
Jag har en inre ondska och stor hat mot gud att jag hatar mig själv.

Gud ger dig det liv du har förtjänat. Har du en inre ondska, så förtjänar du lidande eller hur.
Citera
2019-04-28, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FalconAlkoholfri
Gud ger dig det liv du har förtjänat. Har du en inre ondska, så förtjänar du lidande eller hur.

Men det förutsätter att jag har levt tidigare.
Citera
2019-04-28, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelsson
Men verkligheten är inte sådan att livet är en räkmacka för en enda människa. Om man betraktar människor på ett ytligt sätt, så kan det se ut så, men alla människor brottas med sina saker. Men helt klart har en del av oss det tuffare än andra och en del verkar ha det väldigt bra. Men min erfarenhet säger mig att livet kommer i fatt alla människor. När jag skriver detta kommer jag tänka på en man i 35 års åldern. Egen företagare med en fantastiskt vacker fru. Hans villa är den häftigaste jag varit inne i den trakt jag bor. Han levde livet fullt ut, häftiga bilar, resor, fyrhjuling, motorcykel, jetski. Men redan då såg jag baksidan han strulade bla med andra kvinnor. I dag är han skild, huset är sålt, företaget gått i konkurs och han varit sjukskriven i flera år. Extremfall javisst, men låt dig inte luras av ytan. Ta vara på ditt liv och gör det bästa av det. Sluta skyll på dina dåliga omständigheter utan gör något bra av dem.

Du har rätt. Men ändå så tycker jag inte synd om den mannen du pratar om. Han hade val. Men vissa har inte den valen.
Citera
2019-04-28, 00:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag känner av det du skriver. Och jag vet att jag missar hela bilden. Men just nu så känner jag så och jag vet att det är fel, men ändå så känner jag av hat. Det är som satan har planterat hat i mitt hjärta och nu är ondskan här. Jag vill inte acceptera sanningen liksom

Antingen trollar du, eller så är du komplett sinnessjuk. Så du tror alltså att "satan" på nåt sätt har kommit fram til att det skulle löna sig för honom att plantera hat hos en KOMPLETT loser som dig? Borde han kanske inte ha valt någon med lite mer intelligens? Om religion ligger på den här nivån blir man fan skrämd. Jag hoppas verkligen att du trollar.
Senast redigerad av kugutt 2019-04-28 kl. 00:27.
Citera
2019-04-28, 00:29
Medlem
Citat:
Men vissa har inte den valen.

Det beror ju på människor och inte på Gud. Det är människorna som skapar de samhällen vi har. Jesus tyckte vi skulle dela med sig av det vi har.
Citera
2019-04-28, 01:32
Bannlyst
Kan man stänga denna tråden. Jag tar tillbaka allt. Jag tror på gud.

Jag har fel och gud har rätt, ävensom jag inte inser det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in