Citat:
Ursprungligen postat av
Finansanalytikern
Undrar varför vissa folk får allt och vissa inget.
Varför behandlar gud inte alla likadant?
och ger alla människor lika förutsättningar?
Det är självklart att en människa som mår bra och har det bra, allt från genetiska egenskaper till rikedom och kärlek kommer att gilla gud.
Medan de som som saknar allt sådant kommer inte att göra det.
Jag tvivlar riktigt mycket på min religion och gud. Jag är kristen men jag kan inte acceptera detta faktum. Hur ska jag göra, för det tar kål på mig. Jag har en inre ondska och stor hat mot gud att jag hatar mig själv.
Varför ska det vara så, varför.
Men verkligheten är inte sådan att livet är en räkmacka för en enda människa. Om man betraktar människor på ett ytligt sätt, så kan det se ut så, men alla människor brottas med sina saker. Men helt klart har en del av oss det tuffare än andra och en del verkar ha det väldigt bra. Men min erfarenhet säger mig att livet kommer i fatt alla människor. När jag skriver detta kommer jag tänka på en man i 35 års åldern. Egen företagare med en fantastiskt vacker fru. Hans villa är den häftigaste jag varit inne i den trakt jag bor. Han levde livet fullt ut, häftiga bilar, resor, fyrhjuling, motorcykel, jetski. Men redan då såg jag baksidan han strulade bla med andra kvinnor. I dag är han skild, huset är sålt, företaget gått i konkurs och han varit sjukskriven i flera år. Extremfall javisst, men låt dig inte luras av ytan. Ta vara på ditt liv och gör det bästa av det. Sluta skyll på dina dåliga omständigheter utan gör något bra av dem.