2019-04-27, 22:30
Bannlyst
för att Gud inte finns
Citera
2019-04-27, 22:31
Medlem
Miss.Aliens avatar
Det ska inte spela någon roll vilka förutsättningar vi har i detta liv, det ska inte styra vårat val till att välja gud. Om man väljer bort gud för att man inte är nöjd med "lotteriet", så är man inte att betrakta som kristen.

Ingen människa mår bra hela tiden. Alla fördelar som du ser på en människa, är också en nackdel. Allt beror på situationen. Alla utsätts för prövning.
Citera
2019-04-27, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miss.Alien
Det ska inte spela någon roll vilka förutsättningar vi har i detta liv, det ska inte styra vårat val till att välja gud. Om man väljer bort gud för att man inte är nöjd med "lotteriet", så är man inte att betrakta som kristen.

Ingen människa mår bra hela tiden. Alla fördelar som du ser på en människa, är också en nackdel. Allt beror på situationen. Alla utsätts för prövning.

Men man kan inte förneka att vissa har det enklare och denna "lotteriet" gör det enklare för dem att göra ett val.
Citera
2019-04-27, 22:37
Medlem
japanskbruds avatar
gud kan äta skit och dö.. jag har inget att va tacksam för
Citera
2019-04-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finansanalytikern
Men man kan inte förneka att vissa har det enklare och denna "lotteriet" gör det enklare för dem att göra ett val.

Fast de tycks i allmänhet inte välja Gud! Religion är betydligt mer utbredd i fattigare delar av världen än bland de rika!
Citera
2019-04-27, 22:43
Medlem
Miss.Aliens avatar
Citat:

Ja, fast nu pratar du om enklare förutsättningar för att klara livet här på jorden. Det går inte att sätta likhetstecken mellan det faktumet och förutsättningarna för att välja gud. En person som har "allt i livet" hamnar ofta längre bort från gud, eftersom denne inte anser att hen "behöver gud". Den situationen diskuteras även i bibeln, så läs lite där så kanske du kommer på bättre tankar
Citera
2019-04-27, 22:47
Medlem
savagemamiis avatar
Du skriver ”stor hat mot gud att jag hatar mig själv”
Därför ska du be. Du ska be han ta bort all ondska inom dig. Det låter som att djävulen börjar ta över dina tankar
Var stark i dina böner fortsätt be
Så fort du får negativa tankar ska du be
Är du riktigt troende kristen vet du att det funkar
Som nån annan skrev här, de som har ”allt” hamnar längre bort ifrån Gud. Han kommer ge dig det han vill du ska ha, i hans tid, om han vill, om han tycker det är bra för dig
Citera
2019-04-27, 22:47
Medlem
TonyBergmans avatar
Ja du, varför ger jultomten vissa barn mer julklappar än andra? Varför kommer påskharen med stora godisägg till vissa? Varför får inte alla mynt av tandfen när man tappat en tand?
Jo för att allt är påhittat av människan.
Svaret på dina funderingar är att du är löjlig som tror att det finns en "Gud" som ger andra mer än vissa. Det finns ingen gud och vissa har tur som får bättre förutsättningar, vissa sliter hårdare och skapar sina egna förutsättningar. Ingen har då någonsin fått något från nån Gud.
Citera
2019-04-27, 22:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Undrar varför vissa folk får allt och vissa inget.

Men är premissen att nån 'gud' liggar bakom detta verkligen legitim?
Citera
2019-04-27, 22:58
Medlem
Citat:
Undrar varför vissa folk får allt och vissa inget.

Varför behandlar gud inte alla likadant?
och ger alla människor lika förutsättningar?

Det är självklart att en människa som mår bra och har det bra, allt från genetiska egenskaper till rikedom och kärlek kommer att gilla gud.

Medan de som som saknar allt sådant kommer inte att göra det.

Jag tvivlar riktigt mycket på min religion och gud. Jag är kristen men jag kan inte acceptera detta faktum. Hur ska jag göra, för det tar kål på mig. Jag har en inre ondska och stor hat mot gud att jag hatar mig själv.

Varför ska det vara så, varför.

Gud har lagt ner gåvor i alla människor, gäller bara att man hittar sin gåva. Sen handlar det nog mer om att ondska finns i världen som hindrar oss från att nå vår fulla potential än att Gud behandlar oss olika.

För egen del kan jag tvärtemot känna mig närmare Gud i perioder då jag inte mår bra.

Om du har tagit emot Jesus i ditt liv borde du inte känna hat mot Gud och dig själv.
Citera
2019-04-27, 23:06
Medlem
Du tror väl att du kommer att leva en evighet i någon slags himmelrike efter döden? Då förstår jag inte hur du kan lägga en sådan vikt vid livets innehåll. I förhållande till en evighet är en människas livstid en fullständigt obetydlig kort tid.
Citera
2019-04-27, 23:09
Medlem
Mogrens avatar
Han har helt enkelt kommit på tricket att härska genom att söndra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in