2019-04-26, 22:21
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
W. Karlsson – Elias P. – Nylander
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ingen av de tre kan spela LW

Kan och kan. Karlsson – Söderberg – Nylander spelade ju ihop i första gruppspelsmatchen mot Ryssland i VM 2017. De producerade visserligen inga poäng i den 1-2 förlusten, så du har en poäng.

https://www.mrbet.se/sveriges-femmor-i-ishockey-vm
Citera
2019-04-26, 22:35
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Lägg ner skitsnacket istället, varför lägger du energi på att förminska?

Det är inte skitsnack om det är sant? Jag har alltid rätt vettu. Ska du inte grina över fotbollens utveckling som vanligt istället du?

Citat:
Ursprungligen postat av Score123
När man som finne försvarar en fortniteNÖRD, då har man lite att komma med.
Så jävla ägd Swanen blir gång på gång

Vissa får aldrig nog av att bli förnedrade gång på gång. Man skulle kunna tro att han är masochist och njuter av förnedringen Men ja det är svårt att låta bli när man får det serverat på silverfat också.
Citera
2019-04-26, 22:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jaså?

A.Johnsson - Bäckström - Nylander
Landeskog - E.Pettersson - Hörnqvist
O.Lindblom - E.Lindholm - Bratt

Osannolikt men inte helt omöjligt.

Med det materialet hade jag inte slösat Lindholm på en tredjekedja. Byt plats på honom och Nylander.

Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
När ansluter Sveriges bästa junior genom tiderna till truppen?

Peter Forsberg slutade spela för flera år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Tvivla bäst fan du vill, du räknar upp fakta. Sedan har Sverige 100 NHL spelare, drygt dubbelt upp gentemot Finland. Och eftersom du bevisligen inte ser på NHL (hockeyliga i USA,) så befinner sig i motsats till de flesta och främsta svenskarna, finska eliten ännu kvar i slutspel. Vidare tycker jag du kan starta en konspirationstråd och vidareutveckla dina tankar

Det är en viss fördel att vara en bättre hockeynation, ja. Vi har råd med fler nej tack, eller att spelare går långt.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
En bra grej med att inte få hem en massa NHL proffs kan ju vara att man istället satsar på unga och hungriga inhemska spelare.
Får man bara ihop ett lag så kan det fungera utmärkt också. Allt handlar inte om stora namn.

Även om jag får erkänna att jag är riktigt sugen på att se Kakko spela, om han lever upp till hajpen

Det är inte en bra grej. Det där dravlet körde Mårts med, hur bra gick det? Sen kom Grönborg och gick all in på NHL-spelare, och direkt tar vi två raka guld.

Sen är det klart att nivån på dom bästa finska spelarna i Europa är så pass hög att dom har en chans ändå, men utan NHL-spelare så vore det att överprestera om Finland ens tar sig till en semifinal. Men i en kort turnering kan mycket hända. Schweiz spelade ju final förra året.

Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Lägg ner skitsnacket istället, varför lägger du energi på att förminska?

Det är inte att förminska när man gör en rimlig analys. Kakko är en grym talang, men står Finlands hopp till honom så får ni svårt att ens ta ert sedvanliga brons.
Citera
2019-04-26, 22:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Precis. Allting är mentalt. Om man kan spela 2 dagar efter en match 7 sudden death så kan man spela efter 1 månads vila, eller 2 veckor, eller en vecka. Det handlar nästan uteslutande om motivationen vilket exempelvis den 34 åriga Ovechkin visar.

Inte enbart. Jag tror det oftare är klubbarna än spelarna som säger nej. Och det du skrivit i tråden visar på att du inte fattar hur svaga IIHF är. NHL äger spelarna, that's it.
Citera
2019-04-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Med det materialet hade jag inte slösat Lindholm på en tredjekedja. Byt plats på honom och Nylander.

Nu är ju det hela en hypotetisk fråga än så länge, men jag vill inte se Bäckström, Pettersson och Nylander som centrar tillsammans. Det blir 3 centrar som man vill alla ska gå offensivt och det finns inte utrymme för det.

Med din uppställning hamnar Elias Lindholm i offensiv zon och Nylander i defensiv zon mycket, men min hamnar Nylander i offensiv zon ofta och Elias Lindholm i defensiv zon mera.
Citera
2019-04-26, 22:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Nu är ju det hela en hypotetisk fråga än så länge, men jag vill inte se Bäckström, Pettersson och Nylander som centrar tillsammans. Det blir 3 centrar som man vill alla ska gå offensivt och det finns inte utrymme för det.

Till skillnad mot Lindholm...?

Citera
2019-04-26, 23:03
Medlem
Citat:
Till skillnad mot Lindholm...?

Lindholm är en utmärkt defensiv spelare. Jag har aldrig sagt att även han ska gå offensivt. Det behövs inte med så många andra bra spelare.
Citera
2019-04-26, 23:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Lindholm är en utmärkt defensiv spelare. Jag har aldrig sagt att även han ska gå offensivt. Det behövs inte med så många andra bra spelare.

Lindholm är en av våra bästa offensiva spelare, och vi behöver ha bättre spelare än dom du listade om vi ska kunna slösa bort honom i en halvdefensiv roll i en tredjeformation.
Citera
2019-04-26, 23:13
Medlem
Citat:
Lindholm är en av våra bästa offensiva spelare, och vi behöver ha bättre spelare än dom du listade om vi ska kunna slösa bort honom i en halvdefensiv roll i en tredjeformation.

Då är vi av olika åsikter i denna frågan. Jag brukar annars hålla med dej i det mesta.

Min åsikt är att finns Bäckström, Pettersson, Landeskog, Nylander, Johnsson och Hörnqvist så kan alla dessa 6 bilda 2 toppkejdor som går offensivt och sedan kan Elias Lindholm centra en 3:e kedja som är lite tvåvägs. Jag väljer det alternativet framför att ha en vilsen Nylander som 3:e center eller Kempe som 3:e center. Skulle dock Söderberg komma också skulle man kunna ha han som 3:e center, Elias Lindholm ut på en kant i en toppkedja och ner med Hörnqvist i en 3:e kedja.
Citera
2019-04-26, 23:15
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Då är vi av olika åsikter i denna frågan. Jag brukar annars hålla med dej i det mesta.

Min åsikt är att finns Bäckström, Pettersson, Landeskog, Nylander, Johnsson och Hörnqvist så kan alla dessa 6 bilda 2 toppkejdor som går offensivt och sedan kan Elias Lindholm centra en 3:e kedja som är lite tvåvägs. Jag väljer det alternativet framför att ha en vilsen Nylander som 3:e center eller Kempe som 3:e center. Skulle dock Söderberg komma också skulle man kunna ha han som 3:e center, Elias Lindholm ut på en kant i en toppkedja och ner med Hörnqvist i en 3:e kedja.

Hörnqvist är inte så produktiv nuförtiden, så jag ser hellre det där sista i så fall, ja.
Citera
2019-04-26, 23:23
Medlem
Finland kan gå till final som Tyskland och Schweiz gjorde 2018.
Finland har dock ett tufft spelschema men det blir nog ganska lätt topp 4 i gruppen. Storbritannien åker ut, och Österrike. Italien klarar sig i AVM.
Norge och Danmark missar slutspel.
Ryssland vinner troligen, eller Sverige/Finland
(Bra att finalen inte kan avgöras på straffar, för då vinner oftast sverige)
(Finland vann senast i Slovakien, med samma tränare Jalonen)
Citera
2019-04-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Finland har dock ett tufft spelschema men det blir nog ganska lätt topp 4 i gruppen

Ryssland vinner troligen, eller Sverige/Finland

Dröm vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in