Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Jaså?
A.Johnsson - Bäckström - Nylander
Landeskog - E.Pettersson - Hörnqvist
O.Lindblom - E.Lindholm - Bratt
Osannolikt men inte helt omöjligt.
Med det materialet hade jag inte slösat Lindholm på en tredjekedja. Byt plats på honom och Nylander.
Citat:
Ursprungligen postat av
MitchRapp
När ansluter Sveriges bästa junior genom tiderna till truppen?
Peter Forsberg slutade spela för flera år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Tvivla bäst fan du vill, du räknar upp fakta. Sedan har Sverige 100 NHL spelare, drygt dubbelt upp gentemot Finland. Och eftersom du bevisligen inte ser på NHL (hockeyliga i USA,) så befinner sig i motsats till de flesta och främsta svenskarna, finska eliten ännu kvar i slutspel. Vidare tycker jag du kan starta en konspirationstråd och vidareutveckla dina tankar
Det är en viss fördel att vara en bättre hockeynation, ja. Vi har råd med fler nej tack, eller att spelare går långt.
Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
En bra grej med att inte få hem en massa NHL proffs kan ju vara att man istället satsar på unga och hungriga inhemska spelare.
Får man bara ihop ett lag så kan det fungera utmärkt också. Allt handlar inte om stora namn.
Även om jag får erkänna att jag är riktigt sugen på att se Kakko spela, om han lever upp till hajpen
Det är inte en bra grej. Det där dravlet körde Mårts med, hur bra gick det? Sen kom Grönborg och gick all in på NHL-spelare, och direkt tar vi två raka guld.
Sen är det klart att nivån på dom bästa finska spelarna i Europa är så pass hög att dom har en chans ändå, men utan NHL-spelare så vore det att överprestera om Finland ens tar sig till en semifinal. Men i en kort turnering kan mycket hända. Schweiz spelade ju final förra året.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gary-loomis
Lägg ner skitsnacket istället, varför lägger du energi på att förminska?
Det är inte att förminska när man gör en rimlig analys. Kakko är en grym talang, men står Finlands hopp till honom så får ni svårt att ens ta ert sedvanliga brons.