2019-04-06, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu gillar jag OEL också något extremt, men i jämförelse med backar som Karlsson, Hedman, Ekholm, Klingberg, Lindholm osv så är det inte så stor skillnad faktiskt.

Det är hans ledaregenskaper. När han nu för första gången var lagkapten i Arizona var de extremt nära att gå till slutspel. Annars skiljer det inte så mycket. Sverige kommer att få 6 kanonbackar i år igen.
Citera
2019-04-06, 17:35
Medlem
Målvaktssidan lär bli Markström, Nilsson + någon av Reideborn och Lassinantti.
Henke är nog nöjd med sin landslagskarriär och Ullmark är nog bara aktuell om någon av Markström och Nilsson tackar nej. Som tredjemålvakt har de alltid en målvakt från Europa. Blir Lehner utslagen tackar han nog nej då hans kontrakt går ut.
.
Sverige kommer som vanligt få en mycket bra backsida.

OEL, Lindholm, Klefbom, Larsson, Dahlin, Gustafsson (Chicago) och Brodin är ju 7 kanonbackar från lag som missar slutspelet. Sen är det inte otänkbart att någon av Klingberg och Ekholm också är tillgänglig när VM väl drar igång. Edlers kontrakt går ut och lär inte spela VM.
Ingen spelare från Europa bör vara aktuell här om det inte blir mängder med nej tack. I så fall ligger väl Erik Gustafsson(Luleå) och Wikstrand närmast.

Forwardssidan är betydligt tunnare

Av de utslagna lagens spelare skulle Rakell, Zibanejad och Elias Pettersson få enormt viktiga roller offensivt. Utöver dem är det mest stabila tvåvägsforwards som är tillgängliga.
Silfverberg, Kempe & Jesper Fast skulle vara bra i "middle 6". Wennberg, Bratt, Eriksson Ek, Lias Andersson, Johan Larsson, Åberg och Rask är säkert också aktuella.
Krüger, Lindberg, Pääjärvi har alla utgående kontrakt och känns tveksamma.

Landeskog, Janmark, Nylander, Johnson, William Karlsson, Hörnqvist och Nashvillesvenskarna skulle vara kanonförstärkningar om/när de blir utslagna.

Om Sverige skulle få svårt att locka till sig starka offensiva namn hade jag gärna tagit en chansning på Victor Olofsson. Sverige saknar riktiga måltjuvar.
Citera
2019-04-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenProud
Det är hans ledaregenskaper. När han nu för första gången var lagkapten i Arizona var de extremt nära att gå till slutspel. Annars skiljer det inte så mycket. Sverige kommer att få 6 kanonbackar i år igen.

Gillar också honom som ledare. Lugn och behöver inte det där att höja rösten då det aldrig går så långt.

Men Arizona har börjat gå bättre också för att man fått in Hjalmarsson. Väldigt underskattad och det är sådana där spelare de behöver för att minska skadan.
Citera
2019-04-06, 22:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Gillar också honom som ledare. Lugn och behöver inte det där att höja rösten då det aldrig går så långt.

Men Arizona har börjat gå bättre också för att man fått in Hjalmarsson. Väldigt underskattad och det är sådana där spelare de behöver för att minska skadan.

Hjalmarsson vill jag verkligen ha till VM om vi kan få honom. Vi har enormt många backar att tillgå med offensiva styrkor, men Hjalmarsson och Larsson är dom klart bästa backarna som är realistiska när det gäller spelet i egen zon. Dessa två och fyra till så har vi riktigt bra backar oavsett vad dom andra fyra blir.
Citera
2019-04-06, 22:55
Medlem
VM-läget enligt Jonatan Lindquist på Viasat:
JA
Jacob Markström
Erik Gustafsson
Rasmus Dahlin
Adrian Kempe
Elias Pettersson

NEJ
Hampus Lindholm
Rickard Rakell
Jakob Silfverberg
Oskar Klefbom

KANSKE
Adam Larsson
Oliver Ekman-Larsson
Citera
2019-04-06, 23:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
JA
Jacob Markström
Erik Gustafsson
Rasmus Dahlin
Adrian Kempe
Elias Pettersson

NEJ
Hampus Lindholm
Rickard Rakell
Jakob Silfverberg
Oskar Klefbom

KANSKE
Adam Larsson
Oliver Ekman-Larsson

Låter tveksamt. Både Rakell och Silfverberg lät sugna i intervjuer för ett par veckor sedan, så förvånande om dom redan ska ha sagt nej. Larsson har tydligt deklarerat att han vill spela vad jag vet.
Citera
2019-04-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
JA
Jacob Markström
Erik Gustafsson
Rasmus Dahlin
Adrian Kempe
Elias Pettersson

NEJ
Hampus Lindholm
Rickard Rakell
Jakob Silfverberg
Oskar Klefbom

KANSKE
Adam Larsson
Oliver Ekman-Larsson

Synd med Anaheim svenskarna, men haft på känn att det iaf blir nej från Silfverberg, Viktigt att OEL och Adam kommer, Tror vi får räkna med att ca hälften av spelarna kommer säga nej ändå.
Citera
2019-04-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Låter tveksamt. Både Rakell och Silfverberg lät sugna i intervjuer för ett par veckor sedan, så förvånande om dom redan ska ha sagt nej. Larsson har tydligt deklarerat att han vill spela vad jag vet.

Medietränade
Citera
2019-04-06, 23:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Medietränade

På det jag läste verkade det som mer än bara mediatränade svar. Men men, vi får väl se. Jag kanske bara önsketänker. Forwardssidan är ju vår akilleshäl så då svider det rejält om Rakell och Silfverberg tackar nej. Dom är ju stoff för en första- eller andralina så det skriker om det.
Citera
2019-04-07, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
På det jag läste verkade det som mer än bara mediatränade svar. Men men, vi får väl se. Jag kanske bara önsketänker. Forwardssidan är ju vår akilleshäl så då svider det rejält om Rakell och Silfverberg tackar nej. Dom är ju stoff för en första- eller andralina så det skriker om det.

Rakell och Janmark sade i dokumentären om hockey-guldet förra året att de aldrig sviker Grönborg om han frågar dem i år igen.
Citera
2019-04-07, 11:47
Bannlyst
Alexander Edler såg bra ut igår. Hoppas Jonas Brodin kommer. Har hög lägsta nivå.

Tror OEL, Edler, Brodin, Dahlin, Gustavsson och Larsson kommer vara de 6 backar som kommer att få förtroendet.
Citera
2019-04-07, 13:53
Medlem
Castlevanias avatar
Det lutar starkt åt att Elias Pettersson kommer till VM. Mycket goda nyheter.

Intressant att se vilka experter som ansluter till SVT:s team. Inget som de gått ut med ännu såvitt jag vet. Calle Johansson som en av experterna är en gissning från mig iaf.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GGxRE6/uppgifter-ska-ha-meddelat-tre-kronor
Senast redigerad av Castlevania 2019-04-07 kl. 13:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in