2019-04-26, 12:52
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Uppdatering:

Lundqvist, Markström, Joel/Adam

Ekman Larsson - A.Larsson
XXX - E.Gustavsson
Hägg - XXX
E.Gustafsson/Bertilsson/Holm

XXX - E.Lindholm - Hörnqvist
O.Lindblom - E.Pettersson - Bratt
XXX - A.Kempe - L.Eriksson
XXX - M.Kruger - M.Kempe
Lander/Rasmussen

Spelare man väntar svar från:
Ekholm
M.Pettersson
Djoos
Bäckström
Arvidsson
W.Karlsson
Nylander
A.Johnsson
Järnkrok
Hagelin
Burakovsky

I bästa fall flyttas E.Lindholm ut på kanten och Bratt och O.Lindblom flyttas ner i en 3:e kedja.

Hur är det med Backlund, är han aktuell? Som kapten för fjolårets guldlag borde han väl vara en av de första som Grönborg ställde frågan till? Han har dessutom producerat i ligan med 21+26=47 så formen är det inget fel på - skada?
Citera
2019-04-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Hur är det med Backlund, är han aktuell? Som kapten för fjolårets guldlag borde han väl vara en av de första som Grönborg ställde frågan till? Han har dessutom producerat i ligan med 21+26=47 så formen är det inget fel på - skada?

Han har sagt nej och hade så klart varit given vid ett ja.
Citera
2019-04-26, 13:02
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Nej man "tillhör" inte en NHL-klubb, man tillhör en NHL-klubb. Medveten att spelarna har kontrakt?

Nej man ska inte tillhöra svenska landslaget i hockey.

Jämförelsen med fotboll är skev. VM i hockey håller för låg status, men OS/World Cup är det extremt få som säger nej till. Det är inte fel på ishockeyspelare utan på Vm:s låga status och det tuffa spelschemat i NHL. Sedan är VM i fotboll internationella dagar och spelarna ska släppa de, så är det inte i ishockey.

För inte har du några exempel när klubbarna stoppa spelare från OS 2006, 2010, 2014 eller Worl Cup 2018? Nej just det. Det är din okunskap som är problemet.

Medveten om att spelarna har kontrakt med fotbollsklubbarna också? Herregud.

Vm:s status är i princip helt ihopkopplad med hur många av de bästa spelarna som är med eller inte. Det är inte en statisk produkt precis som att fotbollsvm inte hade haft samma status om toppklubbarna hade sagt att de vägrar släppa sina 3 bästa spelare från varje lag.

Va? Internationella dagar?

Det stoppade ju för fan hela OS 2018?! Såg du inte skillnaden på hur turneringens status då jämfört med de åren du tog upp?
Senast redigerad av sebastian_ 2019-04-26 kl. 13:12.
Citera
2019-04-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Medveten om att spelarna har kontrakt med fotbollsklubbarna också? Herregud.

Va? Internationella dagar?

Ta reda på vad fråga två är, FIFA-dagar, så förstår du sedan varför din fråga 1 är idiotisk.

Citat:
Vm:s status är i princip helt ihopkopplad med hur många av de bästa spelarna som är med eller inte. Det är inte en statisk produkt precis som att fotbollsvm inte hade haft samma status om toppklubbarna hade sagt att de vägrar släppa sina 3 bästa spelare från varje lag.

Problem med VM är att det spelas varje år och pågår under säsongen men jag förstår att du vill skylla allt på NHL-klubbarna.

Du kan inte jämföra VM/EM i fotboll mot VM i hockey. Det finns massa anledningar till det.

Citat:
Det stoppade ju för fan hela OS 2018?! Såg du inte skillnaden på hur turneringens status då jämfört med de åren du tog upp?

Jaha och? World Cup uppkom ju.
Citera
2019-04-26, 13:17
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Elias Lindholm tackar ja. Filip Forsberg tackar nej.

Synd att både Forsberg och Arvidsson tackar nej, de hade behövts för att vi ska kunna kriga om guldet tror jag. Forwardsuppsättningen känns lite mittemellan.

Viktigt att Bäckström tackar ja nu.
Citera
2019-04-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Synd att både Forsberg och Arvidsson tackar nej, de hade behövts för att vi ska kunna kriga om guldet tror jag. Forwardsuppsättningen känns lite mittemellan.

Synd att Foppa och Arvidsson sade nej ja, men vi står inte och faller på deras nej. Lindholm, Pettersson och Hörnqvist har sagt ja, vi väntar besked från Bäckström, William Karlsson, Nylander, Johnsson m. m. Sedan kan Landeskog, Söderberg m. m. åka ut i runda 2. Det kan fortfarande komma in ca 9 forwards av riktigt hög kvalité. Vi ska inte avfärda guld ännu och kan fortfarande hända mycket bland forwards.
Citera
2019-04-26, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Jag säger ju att han är bättre än många som är uttagna, i en tredje- eller fjärdekedja. Men som det ser ut nu är det första-/andraekdjan som ska fyllas ut då det saknas spets framåt. Du säger själv att Järnkrok inte är någon poänggörande och då ska han inte spela i toppkedjorna där platserna finns.

Sedan har jag sett Preds i 20-25 matcher i år och Järnkrok har inte alls varit så bra som han var förra säsongen. Det stämmer visserligen överens med nästintill hela deras lag.

Finns det inga platser i 3-4:e kedjan alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Försäsongen börjar i mitten av september, så 4 månaders ledighet även om de spelar VM.

Nej för fan! De tränar under sommaren men har egen träning. Naivt att tro att de vilar 4 månader. Upp med kunskapsnivån för fan.

Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Okej. Då ger jag mig. Trodde det va betydligt kortare. Bara i Sverige man börjar så otroligt tidigt?

Ja, stämmer det att spelarna har 4 månader helt ledigt från hockey och flertalet styrke/konditions pass TROTS ett VM så får jag ta tillbaka mitt uttalande.

Dock ska man ändå inte uttrycka sånt hat för att en spelare väljer att tacka nej.

Nej det stämmer inte att de har 4 månaders vila.

Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Spelarnas riktiga semestern bör väl oavsett vara i juni/juli då april/maj är reserverat för eventuellt SC-deltagande. Ett VM påverkar i så fall inte den riktiga semester, men jag vet inte hur det fungerar. Tycker hur som helst att bristen på tid är ett konstigt argument då VM är en kort turnering och det är lång tid mellan säsongerna.

Jag tror att de flesta vill spela VM, men ofta är det väl småskador, kontraktsituationer eller annan anledning som gör att klubben säger nej.

Ett tidigare uttåg betyder tidigare semester men tidigare att den egna träningen drar igång. Sedan är de sällan hemma under säsongen och har egen träning på sommaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Hoppas mer på Johnsson då. Nylander har varit rakt igenom usel!

Om man har ett PPG i slutet på säsongen på över 0.5 är man inte usel men okej.
Citera
2019-04-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Men om han saknar kontrakt och dessutom gjort en svag säsong (i förhållande till sin höga lön) kan ju ett lyckat VM hjälpa honom att få ett bra kontrakt till nästa säsong. Eller låter det osannolikt att han vågar ta risken att råka ut för skador?

Det finns spelare som tar den risken.

Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Dock brukar inte NHL spelare hamna som 13e forward o 7e back va?

Bland lagen som är kvar är dessa svenskar kvar som ev. skulle kunna vara aktuella:
Steen
Janmark

Tycker därför inte man borde hålla alldeles för många platser öppna till efter 2a rundan.

Nej ovanligt med all rätt.

Janmark är skada, Steen lär inte vara intresserad.

Efter runda 2 bör 4 platser hållas öppna och 6 backar + 12 forwards anmälas.

Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Ovechkin, Kuznetsov och Orlov klara för Ryssland.

Ser ut att få riktigt bra lag. Inte bra för oss att Washington åkte ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Men jag vill ha honom på en kant. Han har producerat bättre sen han började spela ytterforward. Bäckström vore drömmen, men kommer inte han så vill jag nog hellre peta upp EP i förstakejdan och hitta någon annan som kan spela center i en andrakedja.

Har gärna också Elias Lindholm på en kant men han får gå in som center om det blir brist på sådana. Finns inte många andra alternativ. William Karlsson och William Nylander högst. Carl Söderberg om de åker ur. Annars håller ingen som center i toppkedja. Tänker tex på Adrian Kempe.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Att sätta Lindholm som center i en tredjekejda går FETBORT. Så bra YF får vi inte. Aldrig i livet.

Jaså?

A.Johnsson - Bäckström - Nylander
Landeskog - E.Pettersson - Hörnqvist
O.Lindblom - E.Lindholm - Bratt

Osannolikt men inte helt omöjligt.
Citera
2019-04-26, 13:59
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Synd att Foppa och Arvidsson sade nej ja, men vi står inte och faller på deras nej. Lindholm, Pettersson och Hörnqvist har sagt ja, vi väntar besked från Bäckström, William Karlsson, Nylander, Johnsson m. m. Sedan kan Landeskog, Söderberg m. m. åka ut i runda 2. Det kan fortfarande komma in ca 9 forwards av riktigt hög kvalité. Vi ska inte avfärda guld ännu och kan fortfarande hända mycket bland forwards.

William Nylander behöver genomgå en snabb renässans för att tillföra något. Men vem vet, han kanske vaknar till i Tre Kronor. Om han nu tackar ja. Känns inte som att Patric Hörnqvist riktigt tillhör det där toppskicket längre, trots 18 mål i grundserien. Men han är grym på att screena målvakten.

Är väl egentligen bara Elias Pettersson och Elias Lindholm som man höjer lite på ögonbrynen för. Visst, Marcus Krüger är bra i PK, men tror fortfarande vi bör nog få in 2–3 spetsspelare på forwardssidan för att det ska räcka riktigt långt. Nicklas Bäckström och Gabriel Landeskog* i topp på min önskelista. William Karlsson, Andreas Johnsson och Carl Söderberg* skulle också tillföra mycket.

F.ö. skulle backsidan se mycket bra ut om Mattias Ekholm kommer.

* = Om Colorado åker ur
Citera
2019-04-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
William Nylander behöver genomgå en snabb renässans för att tillföra något. Men vem vet, han kanske vaknar till i Tre Kronor. Om han nu tackar ja.

William Nylander avslutade säsongen mycket bra. Han är en spetsspelare. I övrigt håller jag med dig.
Citera
2019-04-26, 14:18
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
William Nylander avslutade säsongen mycket bra. Han är en spetsspelare. I övrigt håller jag med dig.

Nu gillar jag Nylander, men tycker han på sin höjd var bra i nån enstaka match mot Boston. Insatsen i sista matchen var långt ifrån bra, men det var han iofs inte ensam om.

Hoppas ändå att han tackar ja. Kanske kan det bli lite som när Filip Forsberg kom från en tung höstsäsong i Nashville och gjorde succé i JVM. När Nylander spelar efter kapacitet är han en stor tillgång för vilket lag som helst.

Nån som hört något om Mattias Ekholm / Andreas Johnsson / William Karlsson?
Citera
2019-04-26, 14:20
Medlem
Citat:

Kan du förtydliga avslutade säsongen mycket bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in