2019-04-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Mjo visst, men när det bara är Finland som verkar ha det här problemet så ser det mer ut som en oroväckande trend. Tidigare år har Marjamäki beskyllts för bristen på NHL-närvaro och nu är det utgående kontrakt och skador. Vi får väl se framöver om de lyckas få ihop mer konkurrenskraftiga lag, men jag tvivlar starkt.
Man märker ju att du inte har någon koll alls, förra året så hade vi ett av dom bästa VM lagen vi har haft på länge?
Citera
2019-04-26, 19:59
Medlem
Borde väl finnas några hyggliga finska KHL-spelare? Inte lika bra som NHL, men bättre än Elitserien och SM-liiga.
Citera
2019-04-26, 20:18
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det handlar nog om 1-2 pass nästan varje dag där varje pass är mellan 40-90 min. Det är mycket vanligt gym på sommaren. Även lite skridskoåkning, träning av skott osv.

Som sagt, spelarna har mycket egen tid på sommaren men har ändå 10-15 timmar träning i veckan. Sedan spelar det ingen större roll om de drar till gymmet vid kl. 14 eller 20.
Så om man går till gymmet på sin lediga tid är man inte ledig då?
Citera
2019-04-26, 20:31
Medlem
Stefan4s avatar
Om Avalanche slås ut i andra rundan behöver man inte oroa sig för forwardssidan åtminstone - förutsatt att alla tillgängliga spelare tackar ja förstås. Och skulle Sharks slås ut är ju Nyquist inget dåligt alternativ.

Landeskog / Nyquist – Bäckström – Lindholm
W. Karlsson – Elias P. – Nylander
Bratt – Söderberg – Hörnqvist
Citera
2019-04-26, 20:31
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
En bra grej med att inte få hem en massa NHL proffs kan ju vara att man istället satsar på unga och hungriga inhemska spelare.
Får man bara ihop ett lag så kan det fungera utmärkt också. Allt handlar inte om stora namn.

Även om jag får erkänna att jag är riktigt sugen på att se Kakko spela, om han lever upp till hajpen

Tveksamt om Kakko har något att hämta i ett Senior-VM i dagsläget. Han var i princip osynlig mot ett Sverige till majoriteten bestående av SHL-spelare under dubbelmötet. Han är inte lika långt framme i utvecklingen som t.ex. Laine var när han gjorde 12 poäng på 10 matcher i VM som 18-åring. Sen dess har det iofs inte hänt ett skit med Laines utveckling
Citera
2019-04-26, 20:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Om Avalanche slås ut i andra rundan behöver man inte oroa sig för forwardssidan åtminstone - förutsatt att alla tillgängliga spelare tackar ja förstås.
Har för mig att Söderberg blev farsa rätt så nyligen. Så möjligt att han vill umgås lite med familjen. Men det är ju bara spekulationer från min sida
Landeskog brukar väl ställa upp om han är hel
Citera
2019-04-26, 21:00
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Tveksamt om Kakko har något att hämta i ett Senior-VM i dagsläget. Han var i princip osynlig mot ett Sverige till majoriteten bestående av SHL-spelare under dubbelmötet. Han är inte lika långt framme i utvecklingen som t.ex. Laine var när han gjorde 12 poäng på 10 matcher i VM som 18-åring. Sen dess har det iofs inte hänt ett skit med Laines utveckling

Hur många NHL rekord har Laine nu igen? Jag glömmer så lätt..
Citera
2019-04-26, 21:04
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Borde väl finnas några hyggliga finska KHL-spelare? Inte lika bra som NHL, men bättre än Elitserien och SM-liiga.

Vesalainen är klart vassast, han är egentligen bunden av Jets men absolut borde han kunna tacka ja. Hoppas verkligen det, Tolvanen borde ju kunna göra ett OS-liknande framträdande också hoppas man men inte hört ett ljud och finsk press varken spekulerar eller kastar skit på dem som av olika orsaker tackar nej
Citera
2019-04-26, 21:15
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Inte lika många som han har på Fortnite antagligen
Citera
2019-04-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

Ja det gör det så klart. Sakari Manninen, Teemu Hartikainen, Miro Aaltonen osv, men knappast några spetsspelare för VM.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
W. Karlsson – Elias P. – Nylander

Ingen av de tre kan spela LW

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

1. Mest mållösa matcher på rad
Citera
2019-04-26, 22:02
Medlem
Citat:

Lägg ner skitsnacket istället, varför lägger du energi på att förminska?
Citera
2019-04-26, 22:16
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Inte lika många som han har på Fortnite antagligen

När man som finne försvarar en fortniteNÖRD, då har man lite att komma med.
Så jävla ägd Swanen blir gång på gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in