Citat:
Ursprungligen postat av
motarbetar
Vilka bedriver våld när de visar sig på stan, AFA eller NMR?
Det handlar ju inte bara om våld på stan. Jihadister ägnar sig knappt alls åt den typen av våld som den autonoma vänstern gör, men utgör förstås ett större hot. I NCT:s senaste rapport tycker jag det framgår att underrättelsemyndigheterna just nu ser extremhögern som ett större hot, utifrån ett terrorperspektiv.
https://www.sakerhetspolisen.se/download/18.43eb507e1617a765e5d1f6/1519986833607/NCT-helarsbedomning-2018.pdf
Att individer inom extremhögern ska genomföra terrorattentat bedöms som ”inte omöjligt”, medan det från den autonoma vänsterns sida bedöms som ”osannolikt”. (På mobil och svårt att kopiera citat från pdf.)
Citat:
Ursprungligen postat av
motarbetar
AFA:s existens går ut på att terrorisera sina antagonister. Du var ju en utav de som för 1 år sedan på fullt allvar trodde denna J*nas var en lajvande rollspelskille och tog hans parti fullt ut.
Att han håller på med lajvrollspel tror jag fortfarande, vad nu det spelar för roll. Tagit ”hans parti” har jag däremot inte gjort. Inte åklagarens heller för den delen, tycker man kan diskutera utan att ta parti för eller mot något.
Citat:
Ursprungligen postat av
motarbetar
Här har du hans egna ord på att han varit aktiv i den autonoma miljön sen tonåren.
Hur grundlurad känner du dig nu?
Vilket kan betyda lite vad som helst. Antagligen är han mer insyltad idag än samma dag som han ansåg sig vara en del av den. Det är heller inte så att man genom att vara en del av en löst beskriven miljö diskvalificerar sig från tjänst inom försvarsmakten.