2019-04-26, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Värnpliktig eller yrkesmilitär? Hur fan kan man få bli soldat om man är aktiv AFAit?
Min tolkning är yrkesmilitär, dock inte hundra procent säker.
Citera
2019-04-26, 16:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Värnpliktig eller yrkesmilitär? Hur fan kan man få bli soldat om man är aktiv AFAit?

Nu vet jag inte om JL är med i AFA, men det är inte organisationstillhörighet som gör att man riskerar att bomma en säkerhetsprövning.
Citera
2019-04-26, 17:06
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
jkimage.php.jpg

23517616_10156708405088906_8380032944787378214_n.j pg

Är detta samma person? Ena bilden är ifrån 2014 i Jönköping vid en demonstration mot Svenskarnas Parti och den andra är ifrån facebook. Jag kanske är helt ute och cyklar. Men i så fall är detta personen som är misstänkt?

Liknar mannen som syns på bild no 3 här
https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2010/02/iskall-overraskning/
Citera
2019-04-26, 17:19
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simulant
Åkte dit och åkte dit...

Saxat från betalartikel: https://nyheteridag.se/plus/vapen-och-vansterextremism-del-1-vad-som-hande-i-jonkoping/

Man kan ju fråga sig vad fan åklagaren sysslade med egentligen.

Ursäkta, var säker på att det gick åtal och fällande dom. Blir inte direkt förvånad att vårt rättssystem lät han glida mellan fingrarna.
Citera
2019-04-26, 17:23
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Jag ser att R0bert Spj3rn, som är inkallad som vittne är soldat och AFAit. Bor i Uppsala för att plugga, men verkar komma från Jönköping.

Det är nog troligt att de mest aktiva AFA:iter vet vad denne J*nas har sysslat med, för han har säkert fått hjälp på traven med att lyckas skaffa sig dessa vapen. Jönköping är ett gammalt rödingfäste dessutom.

Frågan är hur mycket grus i maskineriet detta kommer orsaka den autonoma rörelsen.
Senast redigerad av motarbetar 2019-04-26 kl. 17:45.
Citera
2019-04-26, 17:30
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
En nyttig påminnelse om att det finns ett antal bolsjeviker i Sverige som är beredda att mörda sitt eget folk för att den globala storfinansen ska kunna fortsätta förvandla Sverige till en mångkulturell dysfunktionell steriliserad marknad där det ej längre existerar en särpräglad kultur och ett svenskt folk. Målet för dessa kommunister och målet för den transnationella kapitalismen är detsamma: en proletariserad slavbefolkning berövad all kultur, berövad all form av djupare identitet och högre mening. Avhumaniserade produkter utan annat hopp än netflix och bolsjevikernas paradis.

Det är ironiskt att det inte finns någon utomparlamentarisk grupp som skadat svenska arbetare så svårt som dessa jävla kommunistiska idioter. En ljuspunkt är dock att detta avfall till människa kommer tillbringa ett par år på anstalt tillsammans med negrer och araber som hatar vita kommunister. Mitt tips är att det blir isolering för denna förrädare.
Citera
2019-04-26, 17:31
Medlem
"I brevet till vännen beskriver han att han vet vad målet är och att han vill träffas för att diskutera revolution, och vad som måste göras."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=7205982
Citera
2019-04-26, 17:31
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Tro mig, försvarsmakten tar in allt pack som finns, framför allt sådana som inte ska hålla i ett vapen. Har många nära vänner som jobbar där och har hört mycket historier, och det ska sägas att det är ingen normal arbetsplats längre.

Är väl en del Aktivister och medlemmar i Nordiska moståndsrörelsen som fått kicken när de varit anställda på försvarsmakten. Hur kan denna J*nas med gelikar få ha kvar sin anställning där är bisarrt.
Citera
2019-04-26, 17:36
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu vet jag inte om JL är med i AFA, men det är inte organisationstillhörighet som gör att man riskerar att bomma en säkerhetsprövning.

Fast medlemmar i Nordiska motståndsrörelsen har mig veterligen rykt just på grund utav deras organisationstillhörighet. Hur kan dessa individer slinka igenom menar du? Vad krävs för att bomma förutom ett kriminellt förflutet?
Citera
2019-04-26, 17:45
Medlem
Försvarsmakten är oförstående till hur han har fått behålla sin anställning:

Citat:
Men mannen har varit misstänkt för politisk brottslighet tidigare. För fem år sedan blev han misstänkt för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd i samband med den motdemonstration som arrangerades mot nazistiska Svenskarnas parti i Jönköping, men den utredningen lades ner.

Hur kommer det sig att han kunde jobba kvar hos er?

– Jag kan inte svara på det. Det görs ju säkerhetsprövningar av all personal inom Försvarsmakten, men jag har inte koll på varför varningsklockorna inte ringde i det här ärendet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/atalad-for-vapengomma-ar-anstalld-av-forsvarsmakten
Citera
2019-04-26, 17:55
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Han har beskrivit sig själv i ett brev, som polisen har beslagtagit, som "kommunist sedan 8-årsålder och att han arbetat aktivt autonomt sedan 15 år tillbaka". I brevet till vännen beskriver han att han vet vad målet är och att han vill träffas för att diskutera revolution, och vad som måste göras.

Man fråga sig om man inte ska göra en husrannsakan hemma hos J*nas föräldrar när man ändå är igång. 8 år gammal och redan fullblodskommunist känns inte särskilt normalt. Är det Maos lilla röda som lästes när det skulle nattas må tro?

Citat:
diskutera revolution, och vad som måste göras.

Vad specifikt är det som måste göras tror Flashback? Undra om det framkommit.
Citera
2019-04-26, 17:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Fast medlemmar i Nordiska motståndsrörelsen har mig veterligen rykt just på grund utav deras organisationstillhörighet. Hur kan dessa individer slinka igenom menar du? Vad krävs för att bomma förutom ett kriminellt förflutet?

Medlemmar i NMR har antagligen rykt på grund av sitt engagemang för nazismen, vilket anses utgöra ett hot mot individer, demokratin och statsskicket.

Nu tycker jag inte man kan jämföra ”AFA” med NMR på det viset, men det är klart att JL inget har i försvaret att göra. Uppenbarligen har han flugit under radarn. En möjlig orsak kan vara att när han började arbeta åt försvaret så var han inte särskilt engagerad politiskt. Vet ej hur det ser ut med uppföljande säkerhetsgranskningar på en person som redan är inne i systemet så att säga, och som återkommande har visstidsanställningar på försvarsmakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in