2019-04-26, 09:39
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Vi som bor här nere förstår att det är spel för gallerierna . Kina hade 2015 2.8 miljoner registrerade fabriker, föreställ dig så många fabriker, de har en befolkning på 1.3 miljarder som i stort skiter i och saknar förståelse för miljö frågor , Indien är dom hack i häll. Klart att de måste gör någon sorts uppvisning av att förbättra sina miljöutsläpp när de är världens största miljöbov , men att det är en fis i rymden råder ingen tvekan om.

Jag förstår vad du vill säga , de gör investeringar det stämmer men det gör ingen skillnad , lika lite skillnad som Sveriges utsläpp gör på världen.
Det är ett skämt att Greta och hennes organisation piskar upp en obefogad rädsla i västvärlden och missleder folket att tro att vi kan göra något åt det , låta svenska folk betala mer, tvinga företag att betala mer och förstöra svensk och europeisk konkurrenskraft medan 2.8 miljoner fabriker i Kina tar alla kontrakt och sprutar ut föroreningar .
Att höja skatten för svenskar och kostnad för att leva hjälper ingen, ingen förutom kinesiska affärsmän.

Här nere går vi med masker , här är vi oroliga för att andas , hur är det där hemma?.

Dubbelmoralens rätta ansikte, huvudsaken vi kan köpa billiga produkter från Kina. Skit i miljön. Trump gick ur Parisavtalet då kina helt plötsligt blev ett U-land o kan bygga hur många kolkraftverk de vill, o leverera billiga produkter hit.
Citera
2019-04-26, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det finns en känd saga om Kejsarens nya kläder som säger mycket om oss svenskar i nutid. Några bluffmakare gör kläder av ingenting som de säljer dyrt till kejsaren. Han är en fegis och sucker för smicker, så han låtsas som han ser kläderna. Och ingen vågar göra bort sig och säga emot kejsaren. Utom ett litet barn, som ropar att han är naken. Och då släpper förtrollningen, och alla vuxna vågar se sanningen som den är. Kejsaren är naken.

Är det Greta som avslöjat att kejsaren är naken när vi inte kan ta hand om vår miljö, eller är det Jimmie Åkesson när han kallar Greta för barn och att hon inte tillför någonting?

Greta gör inget fel, all cred till henne. Men faktum för mig är att Greta är ett barn, hon kan ingenting särskilt om miljön, och ändå behandlar vuxna henne i media som Jesus. Media verkar behöva och tro på Greta mer än Jimmie, partiledare för det näst största partiet.

Den som gör fel är hennes föräldrar som med vetskapen om hennes tidigare problem i livet och en diagnos (asperg?) så ska hon inte utsättas för denna mediala upphetsning och heller inte ha en PR byrå bakom det hela.

Det känns sååå fel i min värld.
(ja, jag är morsa och skulle aldrig låta ett av mina barn sitta så här och utsättas för detta speciellt inte med en diagnos) (mina barn har varit rädda för krig under sin uppväxt men jag lät dom inte sitta ute på publik plats med plakat utan pratade med dom om det och gav fakta efter den nivå som behövdes)

Jag har inget emot Greta men det underblåser hennes klimaträdsla och kan till och med få henne att bli sämre.
Allt detta för att folk tror att vi gör mera skada till planetens väder och temperatur trots att jorden inte är statisk utan en "levande manick" som vi kanske inte påverkar et dyft mera än att vi skräpar ned med bland annat plast i haven och sopor i dikena.
Citera
2019-04-26, 09:45
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Vilken fakta har hon kommit med? Hon har sagt att vi skall ha panik. det är en uppmaning att känna något; det är inte fakta om något. Några har frågat henne om specifika saker men hon har aldrig svarat. Hon svarar inte på hur hon ser på kärnkraften t.ex. Hela hennes syfte (Snarare syftet med henne) är just det att hon aldrig behöver svara utan bara känna för man får ju inte kritisera ett barn tydligen.

Bra fråga. Här har du en artikel: https://faktabaari.fi/greta-thunberg-has-done-her-science-homework/

Och det förefaller att du inte ens sett något av hennes tal. Att påstå att hon enbart vill "framkalla panik" stämmer inte, även om det är ett tema i talen. https://youtu.be/IgLFuyD1Y44?t=34

Ledare får man kritisera om de uppenbarligen undviker ämnen. Att påstå att G-girl gör det medvetet låter som överdrifter. Hon är ändå en privatperson i slutändan. Att börja prata om vilka politiker och förändringar hon vill införa blir ju bara pannkaka då det är det vi måste lista ut eftersom "det är panik".
Senast redigerad av MDrive 2019-04-26 kl. 09:47.
Citera
2019-04-26, 09:49
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Godhets-kvinnorna på TV kan man gott undvika. De är en katastrof för landet.

Hon Linda verkade ju helt rubbad, Malou ifrågasätter henne faktiskt. Kvinnan till vänster är nog lite smyg-SD och hon till höger bara godhetssignalerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte förvånad över att Herr Jag vet inte öppnar truten. Mycket skit den fjanten kommer med. Greta vet nog mycket mer om klimatet än vad han och hans ruttna parti någonsin kommer inse. Avgå Åkesson innan du skämmer ut hela Sverige.

Hur menar du skall en partiledare avgå för att du, som är en politisk motståndare, tycker det? Du förstår väl att det är Sverigedemokrater som avgör det? Eller tror du Sverigedemokrater kan få Löfven att avgå?

Jag kan garantera dig att Greta-organisationen skämmer ut Sverige, du måste läsa utländsk press för att veta något om det; ved svensk press skriver påverkar inte utlandets bild av Sverige.

Generellt verkar du riktigt korkad och SD är glad att sådana som du finns för du ger SD nya röster varje dag.
Citera
2019-04-26, 09:51
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Det må inte vara en klimattråd, men då JÅ och du tar upp klimatet får man faktiskt lov att reagera. Har dessutom fått tillstånd av mod att rätta eventuella fel jag ser så länge jag refererar till rätt tråd, vilket jag gjort. (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Med det sagt så har ju SD bokstavligt talat fel om klimatet, då de inte verkar acceptera vetenskapen bakom den. Att då som du gör, dels ignorerar faktan bakom, försöka strypa debatten genom att säga "det här är ingen klimattråd", och i nästa andetag påstå att "de gör mest nytta av dina skattepengar" rimmar lite illa om du frågar mig.

Hur kan de "göra mest nytta av mina skattepengar" om de inte ens förstår sig på klimatvetenskap? Det framstår ju som rena barnrumpefasonerna.
Notera att "SD förstår sig inte på klimatvetenskap" bara är en politisk åsikt som du har. Den är lika mycket eller lite värd som min.

Vart 4:e år får vi rösta, och utfallet av det valet avgör vår klimatpolitik. Att då som du döma ut en part på lösa boliner som ovetenskapliga skulle jag nog kalla odemokratiskt. Men det är typiskt Vänster. Själv är jag höger och önskar din variant av klimatpolitik fullständig framgång i val. Må bäste man vinna. Inte den med högst röst. Eller ännu värre den som spelar falskspel med ett oskyldigt barn.
Citera
2019-04-26, 09:52
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Dubbelmoralens rätta ansikte, huvudsaken vi kan köpa billiga produkter från Kina. Skit i miljön. Trump gick ur Parisavtalet då kina helt plötsligt blev ett U-land o kan bygga hur många kolkraftverk de vill, o leverera billiga produkter hit.

Ja klimatavtalet som Greta hyllar säger att Kina kan öka sina utsläpp hur mycket de vill till 2030. Det är därför de planerar 500 nya kolkraftverk. De bygger också kolkraftverk i andra länder för att kunna exportera kol dit. Parisavtalet är en katastrof.
Citera
2019-04-26, 09:55
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peachfuzz
De kanske har policy att bara gå för det som är rätt och bra för sverige istället för att rapa upp samma jävla bs som de andra politikerna gör och som också förstör landet för varje minut som går.

Bara en tanke dock...

Ja men även rent taktiskt förstår jag inte hur 7-partierna tänker. De måste ju inse att genom att alltid tycka det samma om allt (Typ vad media vill att de skall tycka) så slåss de ju om exakt samma väljare. Och den gruppen kryper hela tiden så några av dessa sju kommer förlora på denna MSM-politik.
Citera
2019-04-26, 09:56
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Notera att "SD förstår sig inte på klimatvetenskap" bara är en politisk åsikt som du har. Den är lika mycket eller lite värd som min.

Vart 4:e år får vi rösta, och utfallet av det valet avgör vår klimatpolitik. Att då som du döma ut en part på lösa boliner som ovetenskapliga skulle jag nog kalla odemokratiskt. Men det är typiskt Vänster. Själv är jag höger och önskar din variant av klimatpolitik fullständig framgång i val. Må bäste man vinna. Inte den med högst röst. Eller ännu värre den som spelar falskspel med ett oskyldigt barn.
Ok, argt och förolämpande inlägg. Vad oväntat här på Flashback.

Vetenskap kan inte vara politisk, det fattar för tusan vem som helst. Är vaccin "höger eller vänster"? Är det vänster att vilja ha soptippar en viss bit bort från befolkning? Är det höger att vilja ha mitträcke på motorvägar?
Citera
2019-04-26, 10:02
Medlem
UlphSvensons avatar
När man är 16 kan man antingen försöka rädda världen och få träffa massa världsledare eller gå med i ett nazistparti som fortfarande heilar öppet. Äh, samma lika.
Citera
2019-04-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Det må inte vara en klimattråd, men då JÅ och du tar upp klimatet får man faktiskt lov att reagera. Har dessutom fått tillstånd av mod att rätta eventuella fel jag ser så länge jag refererar till rätt tråd, vilket jag gjort. (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Med det sagt så har ju SD bokstavligt talat fel om klimatet, då de inte verkar acceptera vetenskapen bakom den. Att då som du gör, dels ignorerar faktan bakom, försöka strypa debatten genom att säga "det här är ingen klimattråd", och i nästa andetag påstå att "de gör mest nytta av dina skattepengar" rimmar lite illa om du frågar mig.

Hur kan de "göra mest nytta av mina skattepengar" om de inte ens förstår sig på klimatvetenskap? Det framstår ju som rena barnrumpefasonerna.

Problemet är överbefolkning, ju mer människor på jorden ju mer klimatpåverkan. Att folk i u-länder och Kina skaffar barn i drivor kommer bli jordens undergång.

På grund av PK-idioti så får överbefolkning i u-länder inte nämnas, istället hetsar vänstern mot vita svenskar som skaffar 1-2 barn och har jätteliten klimatpåverkan.

Så fort en klimathetsare från vänstern öppnar munnen så nämn överbefolkning i tredje världen så blir de tysta, då är deras bluff avslöjad. Icke-vita ska få förstöra klimatet hur mycket som helst, allt annat är "rasistiskt", så tänker dessa svagbegåvade dårar.
Citera
2019-04-26, 10:05
Medlem
Åkesson har helt rätt. Greta är ett okunnigt barn och behöver sin skolgång. Ett exempel från professor Greta: "Sverige har extremt höga utsläpp av koldioxid" Sanningen är att Sverige har extremt låga utsläpp av koldioxid jämfört med andra i-länder. Det visar tydligt på hur flickan inte har koll på någonting.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Miljo/Utslapp-internationellt/Koldioxid-per-capita/
Citera
2019-04-26, 10:12
Medlem
Citat:

Tycker det är ganska tydligt att Greta är etablissemangets flagga för att dra röster i de väl som verkligen spelar roll, EU-valet. Rätt smart faktiskt.
Detta är ett typexempel på hur man mejlar in signalpolitik. Propaganda i sitt renaste slag med andra ord.

varje gång jag ser eller hör om henne så tänker jag bara röstfiske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in