2019-04-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Om man vill vara en framgångsrik partiledare bör man bör man faktiskt i bland anpassa sig och inte gå emot strömmen. Hur jävla jobbigt det ibland kan vara!

Vara oärlig, för att befolkningen behagar att leva i en fiktiv liten säker bubbla som inte speglar verkligheten?
Citera
2019-04-25, 21:19
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag tror inte Åkesson gjorde någon miss när han sa sanningen. Jag och många med mig hade bara gäspat om han sagt "miljöhotet är vårt största hot, Greta är en hjälte" eller som alla politiker redan säger. Jimmie sticker ständigt ut som en sanningssägare. Han är den enda som gjort det, men nu kommer KD och kopierar det. Bra.

Åkesson säger inte sanningen. Han säger sitt budskap vilket är ägnat att gynna SD. SD har ingen klimatpolitik och det är katastrof för deras röstsiffror om klimatfrågan blir för viktig. Enkel politisk strategi. Fortsatt hålla fokus på invandring, annars faller SD-huset.
Citera
2019-04-25, 21:21
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Fantastiskt att du erkänner att du hellre röstar på Greta än på Jimmie. Vi har verkligen problem i Sverige.

Jag tror inte Åkesson tänker lika mycket Airtime som du. All airtime som Greta fått, sannolikt mer än statsministern, vad har den tillfört? Man måste ha rätt airtime. Att vara klimathysterisk är fel airtime.

Du är duktig på att läsa in påståenden som inte stämmer. Är du också duktig på att läsa i te sump?
Citera
2019-04-25, 21:24
Medlem
pinger99s avatar
"Greta Thunberg" är ett varumärke och en PR-kampanj, och har ingen effekt på miljön eller klimatet.
(i den mån den har effekt på miljön och klimatet är det inte på något positivit sätt, med allt resande kors och tvärs över Europa... Jag utgår ifrån att inget flyg används)

Jimmie har rätt i det han säger.
Citera
2019-04-25, 21:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Men läs artikeln istället din dumma fan!

Det är inte Åkesson som håller på och vill snacka om Greta, det är för fan media som inte kan sluta snacka om henne!

Då får Jimmie helt enkelt ta och lära sig lite taktisk mediahantering och kvickt snoppa av dem direkt när utompolitiska frågor kommer.

Frågan "Vad tycker du om Greta?" kan enkelt neutraliseras med svaret "Ingen aning, jag fokuserar på politik snarare än medias roll i politikfrågor.", and that's That. Next question?

Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
De vill ha en soundbite från Åkesson och försöka få något ut av det.

och han föll för det och får nu äta lite skit ett par dagar på grund av det. En lärdom rikare dock. För varje felsteg man gör inför media så lär man sig och blir bättre.
Citera
2019-04-25, 21:30
Medlem
Och vad ska en tonåring göra för miljön när ingen annan bryr sej.
Vi vet ju att det bara handlar om PENGAR.
Citera
2019-04-25, 21:31
Medlem
Politiker säger att barn borde gå i skolan, århundradets händelse.
Citera
2019-04-25, 21:36
Medlem
haruvettiskallens avatar
Om Jimmie svarar ärligt på en fråga, är HAN den onde bara för att du inte gillar svaret?
Citera
2019-04-25, 21:42
Medlem
Citat:
Det finns en känd saga om Kejsarens nya kläder som säger mycket om oss svenskar i nutid. Några bluffmakare gör kläder av ingenting som de säljer dyrt till kejsaren. Han är en fegis och sucker för smicker, så han låtsas som han ser kläderna. Och ingen vågar göra bort sig och säga emot kejsaren. Utom ett litet barn, som ropar att han är naken. Och då släpper förtrollningen, och alla vuxna vågar se sanningen som den är. Kejsaren är naken.

Är det Greta som avslöjat att kejsaren är naken när vi inte kan ta hand om vår miljö, eller är det Jimmie Åkesson när han kallar Greta för barn och att hon inte tillför någonting?

Greta gör inget fel, all cred till henne. Men faktum för mig är att Greta är ett barn, hon kan ingenting särskilt om miljön, och ändå behandlar vuxna henne i media som Jesus. Media verkar behöva och tro på Greta mer än Jimmie, partiledare för det näst största partiet.

nja det är nog snarare så att det är jimmie som säger att "kejsaren" är naken

men ibland är tala silver och tiga är guld
Citera
2019-04-25, 21:44
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Miljöarbete och tillväxtpolitik är fullständigt oförenligt med varandra. And go alla miljökämpar som tror de gör en skilllnad.
Citera
2019-04-25, 21:44
Medlem
Brukar inte hålla med om Åkesson på det mesta men han har rätt. Att hon sitter och pratar om klimatet påverkar inte ETT SKIT. Att Sverige minskar utsläppen påverkar inte resten av världen.

Tror starkt på att det är föräldrarna som styr henne.
Citera
2019-04-25, 21:51
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Miljöarbete och tillväxtpolitik är fullständigt oförenligt med varandra. And go alla miljökämpar som tror de gör en skilllnad.

Det är skillnad på miljöarbete som rör "ta bort gifter i vår närmiljö och livsmedel" och miljöarbete som rör "vi vill minska koldioxid genom att höja skatter".
Det senare exemplet har helt tagit över hela miljöpolitik diskursen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in