Citat:
Ursprungligen postat av
Sodan78
Intressant men mitt inlägg för Kina var till nån som påpekade att Kina struntar i allt vad miljö heter. Så är det inte och om Greta kan påverka dem vet jag inte. Men det finns en möjlighet. Det tycker jag är bra.
Mkt riktigt som de flesta påpekar kan Svensk miljö inte påverka globalt. Vi har en liten befolkning och har redan gjort oerhört mkt.
Betyder det att Greta ska sågas för det jobb hon gör globalt också? Det tycker jag är dumt.
Värt att Notera är att Ola Wong inte förnekar människans påverkan på klimatet eller miljön.
Vi som bor här nere förstår att det är spel för gallerierna . Kina hade 2015 2.8 miljoner registrerade fabriker, föreställ dig så många fabriker, de har en befolkning på 1.3 miljarder som i stort skiter i och saknar förståelse för miljö frågor , Indien är dom hack i häll. Klart att de måste gör någon sorts uppvisning av att förbättra sina miljöutsläpp när de är världens största miljöbov , men att det är en fis i rymden råder ingen tvekan om.
Jag förstår vad du vill säga , de gör investeringar det stämmer men det gör ingen skillnad , lika lite skillnad som Sveriges utsläpp gör på världen.
Det är ett skämt att Greta och hennes organisation piskar upp en obefogad rädsla i västvärlden och missleder folket att tro att vi kan göra något åt det , låta svenska folk betala mer, tvinga företag att betala mer och förstöra svensk och europeisk konkurrenskraft medan 2.8 miljoner fabriker i Kina tar alla kontrakt och sprutar ut föroreningar .
Att höja skatten för svenskar och kostnad för att leva hjälper ingen, ingen förutom kinesiska affärsmän.
Här nere går vi med masker , här är vi oroliga för att andas , hur är det där hemma?.