2019-04-26, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Lika goda kolsupare är ingen argumentationsteknik, det är ett argumentationsfel.

Den jag citerade verkade vilja lämna över Greta till samhället, aka slavuppfödaren.
Citera
2019-04-26, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Han pissar på sina väljare när han uttalar sig så klantigt om klimatet, Greta osv. Kan han inte bara hålla låg profil, hålla tyst och sitta stilla i båten när det gäller dessa frågor? Fattar han inte hur mycket partiet förlorar på hans svar???

Det gör han verkligen inte. Tvärt om. Han är den enda partiledaren som vågar säga som det är. Och det vinner han på. Både på kort och lång sikt.
Citera
2019-04-26, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Den jag citerade verkade vilja lämna över Greta till samhället, aka slavuppfödaren.
Jag påtalade ditt argumentationsfel. Din åsikt om samhällets beskaffenhet är ot.
Citera
2019-04-26, 07:20
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodan78
Intressant men mitt inlägg för Kina var till nån som påpekade att Kina struntar i allt vad miljö heter. Så är det inte och om Greta kan påverka dem vet jag inte. Men det finns en möjlighet. Det tycker jag är bra.

Mkt riktigt som de flesta påpekar kan Svensk miljö inte påverka globalt. Vi har en liten befolkning och har redan gjort oerhört mkt.

Betyder det att Greta ska sågas för det jobb hon gör globalt också? Det tycker jag är dumt.

Värt att Notera är att Ola Wong inte förnekar människans påverkan på klimatet eller miljön.

Vi som bor här nere förstår att det är spel för gallerierna . Kina hade 2015 2.8 miljoner registrerade fabriker, föreställ dig så många fabriker, de har en befolkning på 1.3 miljarder som i stort skiter i och saknar förståelse för miljö frågor , Indien är dom hack i häll. Klart att de måste gör någon sorts uppvisning av att förbättra sina miljöutsläpp när de är världens största miljöbov , men att det är en fis i rymden råder ingen tvekan om.

Jag förstår vad du vill säga , de gör investeringar det stämmer men det gör ingen skillnad , lika lite skillnad som Sveriges utsläpp gör på världen.
Det är ett skämt att Greta och hennes organisation piskar upp en obefogad rädsla i västvärlden och missleder folket att tro att vi kan göra något åt det , låta svenska folk betala mer, tvinga företag att betala mer och förstöra svensk och europeisk konkurrenskraft medan 2.8 miljoner fabriker i Kina tar alla kontrakt och sprutar ut föroreningar .
Att höja skatten för svenskar och kostnad för att leva hjälper ingen, ingen förutom kinesiska affärsmän.

Här nere går vi med masker , här är vi oroliga för att andas , hur är det där hemma?.
Citera
2019-04-26, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Jag påtalade ditt argumentationsfel. Din åsikt om samhällets beskaffenhet är ot.

Så vi får bara diskutera huruvida det är rätt eller fel av Jimmie Åkesson att tycka att Greta ska gå i skolan, men vi får INTE ha någon åsikt om den svenska skolan?
Då går det ju INTE att argumentera i den här tråden.
Citera
2019-04-26, 07:26
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Vi som bor här nere förstår att det är spel för gallerierna . Kina hade 2015 2.8 miljoner registrerade fabriker, föreställ dig så många fabriker, de har en befolkning på 1.3 miljarder som i stort skiter i och saknar förståelse för miljö frågor , Indien är dom hack i häll. Klart att de måste gör någon sorts uppvisning av att förbättra sina miljöutsläpp när de är världens största miljöbov , men att det är en fis i rymden råder ingen tvekan om.

Jag förstår vad du vill säga , de gör investeringar det stämmer men det gör ingen skillnad , lika lite skillnad som Sveriges utsläpp gör på världen.
Det är ett skämt att Greta och hennes organisation piskar upp en obefogad rädsla i västvärlden och missleder folket att tro att vi kan göra något åt det , låta svenska folk betala mer, tvinga företag att betala mer och förstöra svensk och europeisk konkurrenskraft medan 2.8 miljoner fabriker i Kina tar alla kontrakt och sprutar ut föroreningar .
Att höja skatten för svenskar och kostnad för att leva hjälper ingen, ingen förutom kinesiska affärsmän.

Här nere går vi med masker , här är vi oroliga för att andas , hur är det där hemma?.

Diskussion om Kinas ansvar i Godmorgon Världen senast. Kina släpper ut lika mycket CO2 som USA och Europa tillsammans.
Citera
2019-04-26, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supervarparn
Vilket fikarum menar du,jag är industriarbetare på ett mindre företag ca 700 arbetare o vi tar inte ungen på allvar utan vi hittar på råa skämt om henne o hennes familj.
Särskoleunge som ska lära oss om klimat,hämta inte din information i slaskpressen,bara vänsterpack som inte tänker själv gör så.

Dom flesta normala i detta land säger,ok låt henne hållas det går över.

Hon har väl dryga miljonen följare på insta å mellan 250 000 till 500 000 likes på sina inlägg. Samt tusentals kommentarer. Det säger väl en del om genonslagskraften iaf. (Även om inte alla är svenskar)
Citera
2019-04-26, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Hon har väl dryga miljonen följare på insta å mellan 250 000 till 500 000 likes på sina inlägg. Samt tusentals kommentarer. Det säger väl en del om genonslagskraften iaf. (Även om inte alla är svenskar)
Och följare går inte att köpa menar du?
Citera
2019-04-26, 07:33
Medlem
Modigt av Åkesson. Alla andra partiledare fjäskar för Greta när hon sitter och dricker kranvatten och hotar upp folk med typ "ni ska dö om 10 år". Jimmie vill ge henne en box i magen.
Citera
2019-04-26, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B

Håller med dig på i princip samtliga punkter. Men tycker ändå det finns en bättre chans för uppvaknade ju fler Gretor eller motsvarande vi har.

Jag bor också ”här nere”
Citera
2019-04-26, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
du ska ha klart för dig att vad kina säger och vad kina faktiskt gör är två vitt skilda saker... Kina har aldrig varit en stat som värderat människoliv högt. De skiter rätt stort i miljön och att folk dör av luftföroreningar bekommer inte partiet i någon större utsträckning. Det finns en miljard kineser som alla vill ha samma välstånd som vi i väst. Det gör att kinas mål är TILLVÄXT. Tillväxt kan enbart ske på bekostnad av miljön. Man måste vara fruktansvärt naiv om man tror att kina är en "miljöförebild".

https://kvartal.se/artiklar/jag-tvivlar-inte-pa-klimatkrisen-men-jag-tvivlar-pa-mediabilden/

Vem har påstått att de är en miljöförebild? Inte jag iaf. Men de har kommit längre än innan när de inte ens såg orsak-verkan.

Som sagt så tror jag det är bra att bry sig om utsläpp o klimatet globalt. Att beskatta Sverige mera eller göra mer i Sverige är enbart svenska politikers problem. Tråden handlar väl om Greta påpekar nåt verkligt problem eller om hon bara vill ge profiter till klimatindustrin.

Att skapa sense of urgency är change management teori. Ingen förändrar sig ”långsamt”
Senast redigerad av Sodan78 2019-04-26 kl. 07:50.
Citera
2019-04-26, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Om du tittar på intervjun så presenterar han sitt partis syn på klimatpolitiken, bland annat utvecklingsstöd till andra länder och utbyggnad av kärnkraften.
Utbyggnad av kärnkraft när kärnkraft blir dyrare och dyrare år för år medan alternativa energikällor blir bättre och billigare år för år är minst sagt lite hål i huvudet politik men SD är ju till stor del ett lobbyist styrt parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in