2019-04-26, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodan78
Vem har påstått att de är en miljöförebild? Inte jag iaf. Men de har kommit längre än innan när de inte ens såg orsak-verkan.

Som sagt så tror jag det är bra att bry sig om utsläpp o klimatet globalt. Att beskatta Sverige mera eller göra mer i Sverige är enbart svenska politikers problem. Tråden handlar väl om Greta påpekar nåt verkligt problem eller om hon bara vill ge profiter till klimatindustrin.

Att skapa sense of urgency är change management teori. Ingen förändrar sig ”långsamt”

Åkesson har helt rätt. Klimatgreta ska vara i skolan istället för att för att piska upp hysteri. När 85 % av unga kvinnor i Sverige har ångest över klimatet så är det som Klimatgretas mamma håller under armarna något sjukt och samhällsskadligt.

Jag kritiserar inte ett barn med diagnos. Jag kritiserar barnets penningkåta mamma.
Citera
2019-04-26, 08:35
Medlem
Avva66s avatar
Ja, hon är ett barn och borde gå i skolan. Jag förstår inte vad som skulle vara fel med det uttalandet.
Citera
2019-04-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Greta är ett "Poster Child" och att Jimmie ens bryr sig om att kommentera hennes enkilda fall säger mer om honom än om henne. Jimmy needs to focus on what's important, not on what's popular. Such nonsense is for media, not politicians...

Vill Jimmie fortsätta på detta spår så kan han söka jobb på Hänt i Veckan istället snarare än att ha en position som belastar skattekassan.
Åkesson säger det som alla egentligen tycker men inte vågar säga. Flickebarnets mamma ser en karriär för sin dotter som annars inte ens skulle få jobb i disken på Mcdonalds
Citera
2019-04-26, 08:56
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Vi som bor här nere förstår att det är spel för gallerierna . Kina hade 2015 2.8 miljoner registrerade fabriker, föreställ dig så många fabriker, de har en befolkning på 1.3 miljarder som i stort skiter i och saknar förståelse för miljö frågor , Indien är dom hack i häll. Klart att de måste gör någon sorts uppvisning av att förbättra sina miljöutsläpp när de är världens största miljöbov , men att det är en fis i rymden råder ingen tvekan om.

Jag förstår vad du vill säga , de gör investeringar det stämmer men det gör ingen skillnad , lika lite skillnad som Sveriges utsläpp gör på världen.
Det är ett skämt att Greta och hennes organisation piskar upp en obefogad rädsla i västvärlden och missleder folket att tro att vi kan göra något åt det , låta svenska folk betala mer, tvinga företag att betala mer och förstöra svensk och europeisk konkurrenskraft medan 2.8 miljoner fabriker i Kina tar alla kontrakt och sprutar ut föroreningar .
Att höja skatten för svenskar och kostnad för att leva hjälper ingen, ingen förutom kinesiska affärsmän.

Här nere går vi med masker , här är vi oroliga för att andas , hur är det där hemma?.
Jag har ett par frågor till er som påpekar hur stort Kina är.
Om klimatproblemen stämmer, dvs. att vi får en så varm framtid att det blir katastrof på katastrof, vad är planen med Kina? Ska man bara ignorera dem?
Och om Kina nu är så omöjligt stort och omöjligt att påverka, menar ni att man ska ge upp kampen helt och hållet och bara.... dö?
Citera
2019-04-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrikaberta
Jimmy borde bli invandrare, menar du?

Utvandrare snarare.
Citera
2019-04-26, 08:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Åkesson säger inte sanningen. Han säger sitt budskap vilket är ägnat att gynna SD. SD har ingen klimatpolitik och det är katastrof för deras röstsiffror om klimatfrågan blir för viktig. Enkel politisk strategi. Fortsatt hålla fokus på invandring, annars faller SD-huset.
Nu är du inte påläst. SD har visst en klimatpolitik, som skiljer sig radikalt från t.ex MP V och S. Vilket är bra, vi som röstar gillar olika. Tack SD för att ni vågar sticka ut, det behövs för demokratin.
Citera
2019-04-26, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är en riktig iakttagelse. Om hon är oväsentlig så behöver inte en partiledare nämna henne.

Jag såg inte intervjun så jag vet inte hur den gick, någon som vet kan väl skriva varför Jimmie ombads kommentera Jesus, förlåt Greta.

Det som ger Jimmie cred i detta fallet är att det han säger är sant för många av oss, men det är förbjudet att säga. Men Jimmie vågar säga det ingen annan vågar. Jag tror det är +10000 röster här men jag kan ha fel.

När någon gjort en resa som Greta så slutar det f.ö. alltid med en krasch och en mot-effekt. Ingen ska få växa upp till himlen. Kanske öppnade Jimmie ventilen för detta med sitt uttalande.

Malou frågade vad han tyckte om Greta och Jimmy svarade Malou häxan gav sig inte ville inte släppa ämnet det märktes att Jimmy inte ville prata om det. Efteråt satt Malou i en panel där några ruggugglor kommenterade hur sjuk de tyckte att Jymmy såg ut det var absolut helt fruktansvärt
Citera
2019-04-26, 09:09
Medlem
Greta är en konstruktion av sin egen vänsterextrema kändismamma.

Vänstern har hakat på utan att förstå att de untyttjar ett barn.

Det sista någon seriös debatt behöver är just barn som inte vet ett skvatt om världen eller människor och kulturer.

Så vänstern är det stora problemet för miljön där de kidnappat frågan och gjort den vänaterbliven och lögnaktig.

Förstår man inte att frågor som miljön måste vara inkluderande, inte vänsterextrema, borde man inte ha rösträtt i landet.

En sjukdom har slagit rot som vi måste bota.
Citera
2019-04-26, 09:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Det behövs inte ett enskilt parti som sätter sig på tvären i varje klimatfråga när debatten över huruvida det är ett problem är över sedan länge. Att de ändå väljer att förneka (likt alla andra som är höger i världen verkar det som) är ett problem, eftersom världen behöver göra förändringar snabbt nu.
Jag märker även att du undvikit att citera mig genom hela tråden, trots att jag varit väldigt aktiv. Är du möjligtvis rädd att inte få rätt? Är man bara trevlig med mig så ger jag hemskt gärna fakta och länkar så man lär sig. Oftast på Flashback går det ju inte till så ( :P ), men vem vet, kanske är du annorlunda?
Det här är inte en klimat-tråd, jag är inte heller intresserad av klimat-frågan. Mitt när-klimat är utmärkt, och att det finns partier som MP som på allvar tror att Sveriges ytter-temperatur skulle sänkas om man röstar på dem är skatt-framkallande och har egna (parodiska) trådar.

Däremot håller jag inte med dig att inte SD behövs. SD är tvärtom extremt viktigt för demokratin. När ett stort antal partier snöar in på en fråga, t.ex "klimatet" och på vanligt svenskt sätt sätter igång en slags konsensus-diktatur så behövs en motpol. Jag är så stolt över att Jimmie rakt i TV på en direkt fråga vågar säga att Kejsaren är naken, förlåt, Greta är ett barn och hennes prat om miljön räddar inte miljön. Hon är bara en nicke-docka i ett större spel. Att heja på Greta är samma som att ha en pride-flagga i din facebook-bild, ofarlig oansträngande plakatpolitik som gör att du känner dig god. Utan att du behöver göra avkall på någonting i din vardag.

Berätta gärna hur du ändrade ditt eget liv efter Gretas genombrott i media. Det kommer att säga en del om dig. Och om Gretas (icke-)betydelse.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-04-26 kl. 09:33.
Citera
2019-04-26, 09:32
Medlem
Inte förvånad över att Herr Jag vet inte öppnar truten. Mycket skit den fjanten kommer med. Greta vet nog mycket mer om klimatet än vad han och hans ruttna parti någonsin kommer inse. Avgå Åkesson innan du skämmer ut hela Sverige.
Citera
2019-04-26, 09:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja stollarna i SD vill satsa mer på dyr kärnkraft och har blivit ilurade att Torium skulle vara något att satsa på men Torium har extrema nackdelar vilket de tekniskt naiva SD-iterna inte har kunskap eller vett att sätta sig in i.
Vilken professors-titel har du själv, som kan avgöra detta?

SDs klimatpolitik bygger på att dina och mina skattepengar ska satsas där de gör bäst nytta, krona för krona. Hur kan man någonsin vara emot det?
Citera
2019-04-26, 09:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Malou frågade vad han tyckte om Greta och Jimmy svarade Malou häxan gav sig inte ville inte släppa ämnet det märktes att Jimmy inte ville prata om det. Efteråt satt Malou i en panel där några ruggugglor kommenterade hur sjuk de tyckte att Jymmy såg ut det var absolut helt fruktansvärt
Godhets-kvinnorna på TV kan man gott undvika. De är en katastrof för landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in