Citat:
Ursprungligen postat av
MDrive
Det behövs inte ett enskilt parti som sätter sig på tvären i varje klimatfråga när debatten över huruvida det är ett problem är över sedan länge. Att de ändå väljer att förneka (likt alla andra som är höger i världen verkar det som) är ett problem, eftersom världen behöver göra förändringar snabbt nu.
Jag märker även att du undvikit att citera mig genom hela tråden, trots att jag varit väldigt aktiv. Är du möjligtvis rädd att inte få rätt? Är man bara trevlig med mig så ger jag hemskt gärna fakta och länkar så man lär sig. Oftast på Flashback går det ju inte till så ( :P ), men vem vet, kanske är du annorlunda?
Det här är inte en klimat-tråd, jag är inte heller intresserad av klimat-frågan. Mitt när-klimat är utmärkt, och att det finns partier som MP som på allvar tror att Sveriges ytter-temperatur skulle sänkas om man röstar på dem är skatt-framkallande och har egna (parodiska) trådar.
Däremot håller jag inte med dig att inte SD behövs. SD är tvärtom extremt viktigt för demokratin. När ett stort antal partier snöar in på en fråga, t.ex "klimatet" och på vanligt svenskt sätt sätter igång en slags konsensus-diktatur så behövs en motpol. Jag är så stolt över att Jimmie rakt i TV på en direkt fråga vågar säga att Kejsaren är naken, förlåt, Greta är ett barn och hennes prat om miljön räddar inte miljön. Hon är bara en nicke-docka i ett större spel. Att heja på Greta är samma som att ha en pride-flagga i din facebook-bild, ofarlig oansträngande plakatpolitik som gör att du känner dig god. Utan att du behöver göra avkall på någonting i din vardag.
Berätta gärna hur du ändrade ditt eget liv efter Gretas genombrott i media. Det kommer att säga en del om dig. Och om Gretas (icke-)betydelse.