Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Kurvan du hänvisar till är utan värde, då den är skapad med två helt olika mätmetoder. Först en del som går 800.000 år tillbaka som är skapad genom analys av luftbubblor från isborrkärnor från Antarktis. Sista biten från ca 1950 och framåt kommer från direkta mätningar i atmosfären på en vulkanö i Hawaii. Det är inte seriöst att sätta ihop grafer med data från olika mätmetoder, faktum är att jag har endast sett den sortens vetenskapliga oredlighet när det gäller just klimatet. Även om det vore OK med två helt skilda metoder (det är det inte), så kommer nästa problem: Provtagning från två helt skilda platser. Så nej, den kurvan är nästan lika oseriös som hockeyklubban från Mann et al. (Fast Mann använde dessutom ett mer avancerat forskningsfusk som han i det längsta försökte dölja.)
BAHAHAHAHA! Du är för rolig du.

Du känner alltså till de olika mätmetoderna från gymnasiet, och har möjligtvis igen kollat upp det själv, men TROTS att du känner till vetenskapen bakom så hittar du på, förvisso väldigt fantasifulla anledningar, men fortfarande
fantiserade anledningar till att de "inte stämmer".
Jävligt underhållande faktiskt. Nästan lika underhållande som när Hexen666 fick en hjärnblödning av att jag gav en källa som motbevisade
hans fantasier. Jag skrev ut det meddelandet och ramade in det.
https://i.imgur.com/C0GSaFN.jpg
Och att mäta på två olika ställen går självklart bra då det är samma koldioxidhalt världen över.