2019-04-25, 08:20
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vilken flax för Tottenham att konkurrenterna är så dåliga just nu. Spurs skadeläge som bekant dåligt plus en CL-semi att fokusera på - om konkurrenterna varit bättre kunde det blivit tufft för Spurs att behålla tredjeplatsen. Men nu ser de ut att cruisa till topp 4, konkurrenterna vinner inte.

United ska tydligen ha gjort ett ärligt försök igår, men efter 1-0 fanns det inget mer för dem att hämta från det jag såg. Som väntat är de både ett och två nummer mindre än storebror nu för tiden. Klubben lider verkligen av usla beslut som fattats ända sen Moyes kom in. Lär inte utmana om någon ligatitel på flera säsonger.

Liverpools hopp står alltså till Burnley på Turf Moor och Leicester på Etihad. Svårt att se att det ska gå, City har tagit sig förbi de tuffaste matcherna nu och har inget CL att oroa sig för. Fernandinho knäskadad igår och KdB borta sen förut, det är väl det som talar emot City.
Ja det är lite lustigt hur svårt Man U, Chelsea och Arsenal har att vinna matcher mot "sämre" lag.
Spurs har också haft stora problem under säsongen men ändå krånglat in ett segermål i 85+.
Samtliga dessa lag har visserligen imponerat i europaspelet och det kanske har kostat för mycket kraft.

Frågan är hur Chelsea och Arsenal ställer sig till sluttampen av säsongen.
Är det enklast att nå CL via seger i EL eller att komma topp 4 i PL?
Gnuggar man på lite halvhjärtat på bägge fronter finns risken att man går tomt i båda.
Lagens trupper är lite skadedrabbade och ser allmänt slutkörda ut!

Mycket spännande avslutning att vänta..
Citera
2019-04-25, 08:32
Medlem
preben12s avatar
Tottenham kan i praktiken säkra topp 4 i helgen om man vinner mot West Ham samtidigt som United slår Chelsea.

Då är man 6 poäng före båda med betydligt bättre målskillnad och kan fokusera fullt ut på CL.
Citera
2019-04-25, 08:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ja det är lite lustigt hur svårt Man U, Chelsea och Arsenal har att vinna matcher mot "sämre" lag.
Spurs har också haft stora problem under säsongen men ändå krånglat in ett segermål i 85+.
Samtliga dessa lag har visserligen imponerat i europaspelet och det kanske har kostat för mycket kraft.

Frågan är hur Chelsea och Arsenal ställer sig till sluttampen av säsongen.
Är det enklast att nå CL via seger i EL eller att komma topp 4 i PL?
Gnuggar man på lite halvhjärtat på bägge fronter finns risken att man går tomt i båda.
Lagens trupper är lite skadedrabbade och ser allmänt slutkörda ut!

Mycket spännande avslutning att vänta..

Ja, det är ovisst för alla lag i topp 10. Utom möjligen för City - eftersom de åkte ur CL finns det bara två saker på agendan, vinna återstående ligamatcher och FA-cupen.

Liverpool måste vinna sina ligamatcher och samtidigt försöka slå Barcelona över två möten, utan att kunna påverka om det leder till en ligatitel.

Spurs, Arsenal och Chelsea slåss på två fronter. De skulle vilja gå all in på europaspelet och köra juniorerna i ligan, men det går som bekant inte. Troligt att något av lagen missar både topp 4 och europatitel. Spurs ser jag som typ klara, 3p mot West Ham på lördag och de har inget att frukta. Ett "lyckligt slut" för alla (utom United) vore om säg Spurs och Arsenal tar topp 4 medan Chelsea vinner EL, ett inte otänkbart scenario.

United har visserligen bara ligan kvar men har det inte i egna händer, MÅSTE vinna mot Chelsea till helgen och därefter ta beställnings-segrar mot Huddersfield och Cardiff. Vore jag United-fan skulle jag önska att Cardiff förlorar mot Fulham i helgen och därmed åkt ut inför det mötet, för detta United med nuvarande form går inte att lita på att de tar beställnings-segrar. Å andra sidan kan Uniteds topp4-drömmar dö i helgen med en svag insats mot Chelsea.

Kampen om the Everton Cup (7eplats) är även den ett drama. Ger en EL-plats för laget som kommer 7a - om City vinner mot Watford i FA-cupen. Vore väldigt surt för det lag som kommer 7a och se EL-platsen förloras i FA-cupen, men sådana är förutsättningarna. Tänk Leicester - om de gör en heroisk finish med tre segrar över Arsenal, City och Chelsea - sluta på sjunde plats - och sen se Watford knipa EL-spelet i FA-cupfinalen. Bittert.

Då har jag inte ens nämnt bottenstriden, där Brighton - Newcastle och Fulham - Cardiff till helgen är livsviktiga matcher för dem.

Sjukt många "ifs and buts" nu kring alla streck. Vore jag helt neutral skulle det varit roligt, men nu är det mest ett milt lidande tills vi får upplösningen. Vill veta hur det går, nuuuuuuuuu
Citera
2019-04-25, 08:56
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Går rykte om att United fansen vill lägga sig mot Chelsea. Det har blivit det nya nu där hos lillebrorsan att man ska förlora med mening.

Kan ni ta en tyst minut och låta detta sjunka in: United betalade alltså Zlatan till Ajax pengar för norrmannen.

Slut på meddelandet.
Citera
2019-04-25, 10:24
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Går rykte om att United fansen vill lägga sig mot Chelsea. Det har blivit det nya nu där hos lillebrorsan att man ska förlora med mening.

Kan ni ta en tyst minut och låta detta sjunka in: United betalade alltså Zlatan till Ajax pengar för norrmannen.

Slut på meddelandet.

Kan du skriva om det här inlägget? Fattar noll vad du menar.
Citera
2019-04-25, 11:17
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Riktigt jävla surt haha det gäller att vara mentalt starka om dom kommer 2a denna säsongen annars är det stor risk att det blir en fet jävla Manchester United dipp.
Vad innebär "en fet jävla Manchester United dipp" och vad talar för att Liverpool skulle råka ut för en sådan?

Syftar du på Uniteds (för)fall sedan SAF lämnade beror det just på att SAF lämnade. Man var, på gott och ont, en klubb som hade fungerat så fantastiskt bra tack vare/på grund av SAF att när han lämnade fanns ingenting kvar, förutom självbilden. Inte ens en särskilt slagkraftig trupp.
Citera
2019-04-25, 12:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Vad innebär "en fet jävla Manchester United dipp" och vad talar för att Liverpool skulle råka ut för en sådan?

Syftar du på Uniteds (för)fall sedan SAF lämnade beror det just på att SAF lämnade. Man var, på gott och ont, en klubb som hade fungerat så fantastiskt bra tack vare/på grund av SAF att när han lämnade fanns ingenting kvar, förutom självbilden. Inte ens en särskilt slagkraftig trupp.

Gammal, helig-ko-slaktar-teori - men var SAFs överlämning egentligen så himla clean och schysst? Hade signat Van Persie som passerat zenit för på den tiden stora pengar på ett fyraårskontrakt, 3 år kvar när Moyes to över. Ferdinand, Vidic, Evra och Carrick hade också passerat bäst-före. Truppen var knappast bäst i ligan men SAF hade ändå fått den att prestera en sista gång.

Zidane och SAF gjorde helt rätt - tryckte på eject-knappen när de insåg att det bara kunde gå sämre efter vad de uppnått - men inte fasen lämnade de ett självspelande piano efter sig. Tänker att SAF ville nå en sista framgång och om det gick klart sämre för hans efterträdare, vore det inte alls dumt för SAFs legacy. "han kunde minsann få ut det mesta ur mediokra spelare" är domen nu, inte att han lämnade ett kaoz efter sig.
Citera
2019-04-25, 13:15
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
¨
Gissar att United-fansen hellre ser att Chelsea kniper fjärdeplatsen före rivalen Arsenal? Konstigt fokus i så fall. Med tre matcher kvar och en teoretisk chans på en CL-plats borde man göra allt för att vinna de återstående matcherna.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Kan du skriva om det här inlägget? Fattar noll vad du menar.
"Ajax pengar" = Cirka 80-90 miljoner SEK, dvs. det Ajax betalade för att värva Zlatan en gång i tiden. "Norrmannen" = Ole Gunnar Solskjaer. Visste inte att Man Utd fick lägga ut cirka 85 millar för att köpa loss Solskjaer men det är väl ändå en rimlig siffra.

Citat:
Gammal, helig-ko-slaktar-teori - men var SAFs överlämning egentligen så himla clean och schysst? Hade signat Van Persie som passerat zenit för på den tiden stora pengar på ett fyraårskontrakt, 3 år kvar när Moyes to över. Ferdinand, Vidic, Evra och Carrick hade också passerat bäst-före. Truppen var knappast bäst i ligan men SAF hade ändå fått den att prestera en sista gång.

Zidane och SAF gjorde helt rätt - tryckte på eject-knappen när de insåg att det bara kunde gå sämre efter vad de uppnått - men inte fasen lämnade de ett självspelande piano efter sig. Tänker att SAF ville nå en sista framgång och om det gick klart sämre för hans efterträdare, vore det inte alls dumt för SAFs legacy. "han kunde minsann få ut det mesta ur mediokra spelare" är domen nu, inte att han lämnade ett kaoz efter sig.
SAF har väl redan mer eller mindre erkänt att han egentligen hade tänkt sluta efter säsongen 2011/12 när man hade ett sju poängs försprång på City med bara några omgångar kvar. Sen gick City om på målskillnad i sista omgången. SAF värvade RvP och hämtade hem ligatitel nummer 20 säsongen efter och slutade med flaggan i topp.
Senast redigerad av BarryHero 2019-04-25 kl. 13:18.
Citera
2019-04-26, 09:44
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
SAF har väl redan mer eller mindre erkänt att han egentligen hade tänkt sluta efter säsongen 2011/12 när man hade ett sju poängs försprång på City med bara några omgångar kvar. Sen gick City om på målskillnad i sista omgången. SAF värvade RvP och hämtade hem ligatitel nummer 20 säsongen efter och slutade med flaggan i topp.

Omöjligt att veta nu men tror det hade varit bättre om SAF hade lämnat 11/12 eftersom det nu blev både SAF och David Gill som lämnade 2013, och då kom alltså Moyes som tog bort hela ledarstaben samt att Ed tog över som VD.

Så från en av ligans i särklass starkaste klubb till en helt färsk och samtidigt regerande mästare som har skyhöga förväntningar på sig.. snacka om dåligt skött.

Tyvärr verkar det inte heller som att klubben har förstått att de är stora på sig själv såhär efter 6 år utan fortsätter göra bort sig med Phelan som sportchef eller vad han nu är tänkt att fylla för roll.. att ta in Bolt på provträning i Australien måste alltså ha varit väldigt imponerande.. Vet inte vad Carrick har gjort på träningsanläggningen heller för att motivera att han ska bli assisterande, det är ju ingen tränare som han har varit nära som har lyckats i klubben..

Så vi kan alltså ha OGS som tränare, Carrick som assisterande, Phelan som sportchef och fortfarande Ed som VD.. osar ju inte direkt av meriter och rutin på positionerna.

Kan inte säsongen bara ta slut nu tack
Citera
2019-04-26, 16:07
Medlem
Medves avatar
Citat:

United ska tydligen ha gjort ett ärligt försök igår, men efter 1-0 fanns det inget mer för dem att hämta från det jag såg. Som väntat är de både ett och två nummer mindre än storebror nu för tiden. Klubben lider verkligen av usla beslut som fattats ända sen Moyes kom in. Lär inte utmana om någon ligatitel på flera säsonger.

Liverpools hopp står alltså till Burnley på Turf Moor och Leicester på Etihad. Svårt att se att det ska gå, City har tagit sig förbi de tuffaste matcherna nu och har inget CL att oroa sig för. Fernandinho knäskadad igår och KdB borta sen förut, det är väl det som talar emot City.

Indeed, såg Spurs matchen mot City i ligan och var inte alls nöjd med hur Spurs spelade, förväntade mig mer från dom. United försökte i alla fall, Spurs verkade inte bry sig ifall de förlorade.

Burnley kan ju var en luring för City och Leicester har ställt till det för stor lag förut. Fast jag oroar mig för Wolves matchen för Liverpool, skulle inte förvåna mig ifall City torskar eller spelar oavgjort mot ett av sina 3 sista matcher så Pool har alltid i egna händer och tappar allt mot Wolves. Skulle vara så typiskt Liverpool.
Citera
2019-04-26, 17:28
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Nja Liverpool förlorar ligan pga av deras skitmatcher mot West Ham, Leicester och Everton. En seger av dessa 3 och man hade haft allt i sina händer!

Ändå sjukt att Klopp efter ha fegat i dessa matcher avskrev folk som idioter för ha förutspått just detta.

Alla visste hur thight det skulle bli att inte gå in all in förblir en gåta för mig..
Den enda säsong man har tagit mer än denna trots att det är 3 matcher kvar var 1978/1979. Och då skriver jag om ett lag som har vunnit ligan 18 gånger.

Man kan inte begära mer..
Citera
2019-04-26, 21:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Indeed, såg Spurs matchen mot City i ligan och var inte alls nöjd med hur Spurs spelade, förväntade mig mer från dom. United försökte i alla fall, Spurs verkade inte bry sig ifall de förlorade.

Burnley kan ju var en luring för City och Leicester har ställt till det för stor lag förut. Fast jag oroar mig för Wolves matchen för Liverpool, skulle inte förvåna mig ifall City torskar eller spelar oavgjort mot ett av sina 3 sista matcher så Pool har alltid i egna händer och tappar allt mot Wolves. Skulle vara så typiskt Liverpool.

Jag tror Spurs inte var så upprörda över förlusten på Etihad, de räknade med att kunna lösa topp 4 i senare matcher mot Brighton och West Ham t.ex. Det var inte på Etihad de behövde vara bra (igen, som i CL). Sen tycker jag väl inte de var så dåliga, men de gav inte allt på samma sätt som i CL. Viss förståelse för det, men surt som LFC-supporter.

Även om Burnley och Leicester inte är svin-simpla matcher känns det som att City är förbi de värsta hindren.

Gällande Liverpool är det absolut så. När de hade ligaledningen i januari såg de kvävda ut, nu när de haft City framför sig har de varit avslappnade och trygga. Visst, formen är mycket bättre nu, men de såg tyngda ut av stundens allvar när de var på topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in