2018-09-11, 08:15
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wild.Bill
Ser ut som Friends. Rätt åt er.

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det där bygget är så mycket Spurs på något sätt. Arenan ser ut som en toalett, verkar aldrig bli riktig färdig och har kostat långt över budget. Man får gratulera!

Haha vem fan bryr sig om hur den ser ut?
Den sväljer 1 000 mer personer är Arsenals "nya" arena, det är det viktigaste.

Nej skämt och sido. Det bästa är att dom ca 20 000 som har stått åratal i kö för säsongsbiljett nu har en rimlig chans att komma över en.

Dessvärre kan detta leda till att Spurs får en lite tuffare säsong, att det kommer kännas hyfsat tryggt med en CL-plats (som det har gjort i ett antal år på senare tid) kan vi nog glömma.
Det blir hårt jobb in i det sista skulle jag tro.

Börja säsongen med Wembley som hemmaplan och sedan forslas in i den nya och kalla den hemmaplan kan bli en lite märklig situation.
Detta kombinerat med ett tufft CL-spel osv osv.
Den som lever får se...

Nu får man ha ångest fram till lördag, matcherna mot Liverpool är helt klart en av säsongens mest nervösa.
Citera
2018-09-13, 00:47
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Richarlison har en fin början på hösten. 3 mål för Everton och nu senast ordnade straff och satte själv två baljor i sin första? A-lags match för Brasilien.
Citera
2018-09-13, 10:47
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Richarlison har en fin början på hösten. 3 mål för Everton och nu senast ordnade straff och satte själv två baljor i sin första? A-lags match för Brasilien.
Ja det är imponerande.

Nu återstår det att tygla pajken också, då kan han bli i stort sett hur bra som helst.

Men ska han fortsätta ha sina svackor (likt i Watford) och hålla på och skalla folk så blir han nog snarare en ny Balotelli eller Bendtner.
Citera
2018-09-13, 11:49
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Liverpool har ju poängmässigt börjat perfekt men en del spelare kan prestera mycket bättre än vad man vi sett hittills. Att vinna även när man inte spelar på topp är en positiv skillnad mot tidigare säsonger då man med största sannolik tappat poäng i minst en av matcherna. Allison har gjort ett misstag, som skulle kommit förr eller senare, men har annars skött sig bra. En som har imponerat är Joe Gomez. En spelare som både klubb och fans hoppats mycket på men som åkt på skador som hindrat hans utveckling. Med de tidiga insatserna som grund hypas han nu rejält av de egna fansen och med tanke på Lovrens skada borde hans startplats vara mer eller mindre given den närmsta tiden.

Liverpools kommande spelschema är något helt annat än vad man haft och det blir upp till bevis för både klubb och spelare om man på allvar ska ses som titelutmanare.

Tottenham (b)
PSG (h)
Southampton (h)
Chelsea (h)
Chelsea (b)
Napoli (b)
Manchester City (h)
Citera
2018-09-15, 17:15
Medlem
Vän af ordning kan notera en mycket stark bortaseger idag för Liverpool.
Samtidigt så verkar Shitty hemmakrossa Fulham.

Tvåklubbsracet för bucklan fortgår således.
Citera
2018-09-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vän af ordning kan notera en mycket stark bortaseger idag för Liverpool.
Samtidigt så verkar Shitty hemmakrossa Fulham.

Tvåklubbsracet för bucklan fortgår således.

Jag tror inte vi skall räkna bort Chelsea.
Citera
2018-09-16, 10:41
Medlem
Burnley idag hemma på Molineux innebär en på förhand god chans till ny trepoängare för Wolves.
Dock är naturligtvis inget givet i Premier League med en trupp såsom Wolves för närvarande har så osvuret är bäst innan kickoff.

Burnley torde ha tjänat på det innternationella breaket,och Sean Dyche lär ha jobbat ganska så hårt för att få ordning på skeppet.Eftersom Burnley dessutom nu kan koncentrera sig enbart på Prem då de åkt ur EL så kommer Burnley att förstärkas framöver.

Jag hoppas naturligtvis att det dröjer en omgång till åtminstone.
Vi är helt skadefria bortsett Ivan Cavaleiro..och hemma på Molineux skall vi vara hårdtuggade för närmast allt motstånd.
Jag förväntar mig en matchbild där vi kommer att ligga på och Burnley kommer att försöka kontra oss.
Wolves 2 Burnley 1.
Citera
2018-09-16, 15:08
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja jag fortsätter slå ett slag för chelsea som mästare. Hazard ser läskigt bra ut. Kanske kan han nå upp till sin fulla potential nu. Tänk då hur bra han var mästarsäsongerna under defensiva dinosaurierna conte och mourinho. Nu med sarri är det andra bullar. Istället för pris för premier bästa nosar han kanske på europas bästa efter säsongen.

Liverpool ser stabilare ut. Främst defensivt. Salah var en "one hit wonder" och kommer göra en mer normal säsong. Viktigt då att mane ser ut att vara tillbaka i bra slag igen. Hade väntat mig mer av keita dock, men tidigt på säsongen så han kommer kanske igång snart.

City ser ut som City och är såklart favoriter i min värld.

Blir ett spännande trelagsrace tror jag. Tottenham har mycket negativt nu. Arenafrågan. Inga förstärkningar. Tror erik var inne på det att poch redan nått max av truppen. Behövs förstärkningar för att lyfta ytterligare. United vann men imponerade inte. Klassisk mourinho match. 2-0 ledning och så slutar man spela och kommer undan med en superräddning av de gea. Arsenal ser bättre och bättre ut. Framförallt nu när laca och aba får spela tillsammans. Har nästan redan vunnit fler bortamatcher denna säsong än på hela förra. Kommer bli bättre och bättre. Hade man slutat envisats med wenger så hade laget kanske varit redo för titelstrid denna säsong. Nu blir det kamp om fjärdeplatsen.
Citera
2018-09-16, 16:48
Medlem
Vi borde naturligtvis ha vunnit med 4-0 eller 5-1...men Wolves får nöja sig med att ha 1-0 utklassat Burnley.
Efter Everton vs West Ham så torde vi ligga på tionde plats i tabellen,och det är nog ungefärligen där vi befinner oss denna säsong.
Intressant intervju med vår ordförande Jeff Shi går rundorna i engelsk press.Hans långsiktiga mål är att göra Wolverhampton Wanderers till världens största klubb och då var det ju bra med tre poäng emot Clarets idag.

Vi behöver dock köpa in en så högklassig striker vi bara kan hitta på marknaden framöver.
Segerskytten Jimenez borde ju ha gjort minst tre mål idag.
Citera
2018-09-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vi borde naturligtvis ha vunnit med 4-0 eller 5-1...men Wolves får nöja sig med att ha 1-0 utklassat Burnley.
Efter Everton vs West Ham så torde vi ligga på tionde plats i tabellen,och det är nog ungefärligen där vi befinner oss denna säsong.
Intressant intervju med vår ordförande Jeff Shi går rundorna i engelsk press.Hans långsiktiga mål är att göra Wolverhampton Wanderers till världens största klubb och då var det ju bra med tre poäng emot Clarets idag.

Vi behöver dock köpa in en så högklassig striker vi bara kan hitta på marknaden framöver.
Segerskytten Jimenez borde ju ha gjort minst tre mål idag.

Instämmer. Bortsett från avsluten stod Wolves för en riktigt imponerande insats idag. Vad gäller Burnley ser det oerhört dystert ut. Anmärkningsvärda tabbar defensivt och totalt osexigt framåt. Tippade dem att sluta på 18e plats innan säsongen drog igång, känns bra nu.
Citera
2018-09-16, 19:04
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja jag fortsätter slå ett slag för chelsea som mästare. Hazard ser läskigt bra ut. Kanske kan han nå upp till sin fulla potential nu. Tänk då hur bra han var mästarsäsongerna under defensiva dinosaurierna conte och mourinho. Nu med sarri är det andra bullar. Istället för pris för premier bästa nosar han kanske på europas bästa efter säsongen.

Liverpool ser stabilare ut. Främst defensivt. Salah var en "one hit wonder" och kommer göra en mer normal säsong. Viktigt då att mane ser ut att vara tillbaka i bra slag igen. Hade väntat mig mer av keita dock, men tidigt på säsongen så han kommer kanske igång snart.

City ser ut som City och är såklart favoriter i min värld.

Blir ett spännande trelagsrace tror jag. Tottenham har mycket negativt nu. Arenafrågan. Inga förstärkningar. Tror erik var inne på det att poch redan nått max av truppen. Behövs förstärkningar för att lyfta ytterligare. United vann men imponerade inte. Klassisk mourinho match. 2-0 ledning och så slutar man spela och kommer undan med en superräddning av de gea. Arsenal ser bättre och bättre ut. Framförallt nu när laca och aba får spela tillsammans. Har nästan redan vunnit fler bortamatcher denna säsong än på hela förra. Kommer bli bättre och bättre. Hade man slutat envisats med wenger så hade laget kanske varit redo för titelstrid denna säsong. Nu blir det kamp om fjärdeplatsen.

Bara för att informera dig så har Salah gjort en lika bra inledning poängmässigt som förra året.

Den som trodde Salah skulle prestera månad in och månad ut på samma nivå har kanske för höga förhoppningar. Inte ens CR7 eller Messi gör det.
Citera
2018-09-16, 19:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Bara för att informera dig så har Salah gjort en lika bra inledning poängmässigt som förra året.

Den som trodde Salah skulle prestera månad in och månad ut på samma nivå har kanske för höga förhoppningar. Inte ens CR7 eller Messi gör det.
Det är ju precis det dem gör. År efter år. En 30-40 målssäsong är liksom standard för dem. Att salah har en sådan säsong igen är inget jag förväntade mig, därav att jag använder begreppet one hit wonder. Han kommer vara riktigt bra för pool även denna säsong och kommer väl upp på 15-20 kassar kanske, men just den supersäsongen han hade förra var en engångsförteelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in