2019-04-24, 17:59
Medlem
MyJustices avatar
Jag Betalar aldrig via klarna ..
är klarna det enda betalnings alternativ .
så begär jag ett annat betalnings sätt ..
får jag inte det .. så köper jag inte
Citera
2019-04-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Undvik Klarna om du kan. Jag missade en gång berätta för dem att jag inte fått varan än och fick en härlig påminnelseavgift som överskred beställningstotalen (180). Det gäller att ligga på, så se försenar datumet, de lumpna snålisarna
Jag ringde och berättade att jag inte hade fått varan jag hade beställt och de återbetalade påminnelseavgiften jag av misstag redan hade betalat in. Inga problem.
Citera
2019-04-24, 18:05
Medlem
Klarna behövs, äntligen en aktör som sätter dit alla som betalar 5 sekunder försent
Citera
2019-04-24, 18:07
Medlem
Är faktiskt väldigt nöjd med Klarna... Visst det fanns en tid för ganska länge sedan man tydligt märkte att det var handlarna som var i deras fokus. Det har sedan länge varit försvunnit. Nu är de ett opartiskt alternativ...

Som konsument är det viktigt att veta vad som gäller, Klarna bedriver inte någon social verksamhet det är ett vinstdrivande företag.

Sedan hade de bekymmer för en tid sedan med en uppdatering... Klarna hade skämt bort oss användare med ordentliga aviseringar och mail vilket plötsligt fallerade.

Jag hade oturen att missa ett par fakturor på grund av detta. Trots att jag själv är ansvarig för en fakturas förfallodag tog Klarna på sig detta och avskrev de extra kostnaderna.

Mvh // Shas
Citera
2019-04-24, 18:11
Medlem
Total lyxfällan tråd. Sluta skyll på andra för att ni handlar saker ni inte har råd med.
Citera
2019-04-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Klarna är knappast det bästa som hänt internet.

Kolla deras omsättning och vinst så inser du fort att några begäran om data hit och dit är betydelselöst.

Dom skor sig på andras pengar utan att tillföra något jag önskar.

Omsättning och vinst är en reflektion på hur eftertraktat något är, inte tvärtom. De tillhandahåller en väldigt smidig betalningslösning för både säljare och slutkund och det är det de "skor sig på".
Senast redigerad av Bulten-i-Bo 2019-04-24 kl. 18:32.
Citera
2019-04-24, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Omsättning och vinst är en reflektion på hur eftertraktat något är, inte tvärtom. Dom tillhandahåller en väldigt smidig betalningslösning för både säljare och slutkund och det är det dom "skor sig på".

För köparen är det snart omöjligt att undvika Klarna bortsett från att helt avstå köp.
Citera
2019-04-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag har ett stort problem med klarna som gör att jag hellre betalar i förväg, kontant genom kort.

Det är att Klarna missat att standard betalningsvillkor gentemot privatpersoner är 30 dagar netto. Men oftast skickar Klarna fakturan samma dag som paketet går från leverantören. Man får då alltså 7 dagar netto, om man har tur med postmord. Bussigt. Om postmord försenar min leverans är det upp till MIG att så fort som möjligt höra av mig till klarna och berätta att jag inte fått varan än. Gör jag inte det kan jag välja mellan att få förseningsavgifter, alt tvingas betala för varan innan jag fått den i min hand.

Har du en gång gått med på de här jävla 7 dagar netto (betald faktura = gått med på villkoren) så är du sen fast och kommer aldrig få det korrekta åtminstone tio dagar netto. Förr var det som sagt standard att om inget annat bestämts så gällde 30 dagar från fakturadatum.

Undvik Klarna om du kan. Jag missade en gång berätta för dem att jag inte fått varan än och fick en härlig påminnelseavgift som överskred beställningstotalen (180). Det gäller att ligga på, så se försenar datumet, de lumpna snålisarna

Leverantören styr över när fakturan skickas, inte Klarna.
Hur räknar du att du får fakturan samma dag den skickas och beräknas komma dagen efter med 7 dagar netto? Möjligtvis 14 minus en och 13 dagar netto.
Får du inte varan och ändå faktura är det återigen leverantören som gjort fel och där har jag inte upplevt eller hört talas om problem att makulera eller annat. Paket är ju spårbara.
Citera
2019-04-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
För köparen är det snart omöjligt att undvika Klarna bortsett från att helt avstå köp.

Det är möjligt. Fast omsättning och vinst är ändå kopplat till att man har en populär produkt, vilket var vad du citerade.
Citera
2019-04-24, 18:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Klarna behövs, äntligen en aktör som sätter dit alla som betalar 5 sekunder försent
Är du seriös?

Ska man betala innan man ens fått varan kan man lika gärna betala in med kort på en gång.
Citera
2019-04-24, 18:36
Medlem
Kreditköp är ett eget val och aldrig ett bra alternativ oavsett vem som krediterar. Inte Klarnas val.

Smidigt nog får man ett snabbt mail där man erbjuds en direktbetalning ett angivet datum utan att manuellt gå in på sin internetbank och lägga in den på korrekt datum. En av de smidiga lösningarna som gjort det populärt.
Citera
2019-04-24, 18:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Leverantören styr över när fakturan skickas, inte Klarna.
Hur räknar du att du får fakturan samma dag den skickas och beräknas komma dagen efter med 7 dagar netto? Möjligtvis 14 minus en och 13 dagar netto.
Får du inte varan och ändå faktura är det återigen leverantören som gjort fel och där har jag inte upplevt eller hört talas om problem att makulera eller annat. Paket är ju spårbara.
Om företaget skickar fakturan samtidigt som leveransen lämnat leverantör så kommer jag naturligtvis få grejorna långt efter jag får den elektroniska fakturan på email. Betalningsvillkor är från utskriftsdatum. Inte från beräknat leveransdatum, vilket det BORDE vara om man i realitet ska ha/kunna nyttja 10 dagar netto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in