Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Problemet med Klarna är att de tycks "glömma bort" att skicka faktura. (PostNord är dåligt, men inte fullt så selektivt dåligt.) Påminnelsen med straffavgift kommer dock fram. Nej, fy 17 för Klarna. Usch!
Det här är mitt största problem med Klarna. Jag väljer alltid faktura när jag beställer mitt protein (från myprotein då) och det tar alltid typ 5 arbetsdagar för paketet att nå hem. Klarna skickar såklart fakturan direkt vid köp och man har då två veckor på sig att betala. Jäkligt lätt att man helt enkelt glömmer fakturan (och paketet för den delen) när det tar så lång tid att få en leverans. En påminnelse får man INTE via Email, den kommer på posten (??? för att vara så digitala så undrar man varför de ens skickar brev) EFTER de 14 dagarna som man har på sig (sist kom den någon dag innan dag 30), i denna så kommer det såklart en påminnelseavgift på några kronor.
Självklart är det ens eget fel att man glömmer - men jag förstår inte varför påminnelsen inte kommer INNAN tiden löpt ut? Det är bara småpengar det handlar om vad gäller avgiften, men det handlar mest om principen för min del och det känns som att det är något Klarna försöker utnyttja så mycket det bara går.
Mycket möjligt att de ändrat systemet sedan avgiften jag fick sist, men det tvivlar jag på - känns som att det är för lönsamt att fixa.