2019-04-15, 22:03
Medlem
Uncle Dukes avatar
William är fan coolast ju! Lurar Damp-Eddie att snedtrippa och sen sätter han sig naken vid datorn och sätter på lite psykosmusik

Varför i helskotta hade de ens "Ingmars knarkspray" "gömd" i bokhyllan? Är det Lisa som visat prov på sitt sedvanligt goda omdöme och ställt den där samt informerat barnen om vad det är för något?
Citera
2019-04-15, 23:03
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Avsnitt 8 Patrik och Lisa försöker få barnen att hjälpa till mer hemma. Syskonen förhandlar med varandra för att slippa, vilket leder till en ny kris. Plötsligt vet alla om Lisas graviditet som skulle hållas hemlig. Bigge känner konkurrens från Simas mamma om sitt nya barnbarn. Hon söker tröst och finner en ny vän i Martins kollega Danny. Henrik och Katja försöker hitta en lösning på Williams längtan att komma bort från bonusfamiljen.

Avsnitt 9 Det ska bli namngivningsceremoni för Josef. Bigge känner sig trampad på tårna eftersom hon inte är tillfrågad att hjälpa till. Lisa och Patrik försöker hantera beslutet kring barnet i magen och har svårt att prata med varandra. Cannabisincidenten leder till turer på Mini-Maria för William och Eddie. William och Henrik börjar närma sig varandra igen

Avsnitt 10 Lisa och Patrik kan inte längre skjuta upp det oundvikliga beslutet. Patrik tar hjälp av Sima för att försöka förstå vad det skulle innebär att leva med ett barn med Downs syndrom och Lisa försöker landa i att hon inte känner som hon vill känna. Danny hittar en lösning på Martins och Bigges boendeproblem. William försöker passa in på herrmiddag hos Frans och Henrik kommer till undsättning.

Så ja, Vi får se vart det barkar.

Tack som fan för spoilern! hört talas om Spoilertaggar!
Citera
2019-04-15, 23:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Efter dagens avsnitt, som var tradigast hittills, saknar jag verkligen verkligen den humoristiska tonen emellan massor av par, t.ex barnen, barnen mot föräldrarna, terapeuterna, mamman och mannen, chefen mot föräldern osv. Humorn är som bortblåst och det är mer ett relationsdrama. Hela kritiken av det svenska samhället med parterapi, flum i skolan, osv är helt borta. Intelligensen är borta. Det är inte dåligt, alla skådisar är bra utom Mede som somnat in helt. Men det är inte samma serie.
Citera
2019-04-16, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag tror att de valde cannabis för att då kanske något av barnen skall råka få nys om det och få mersmak, så blir det kaos kring det. Men att tittaren inte skall tycka att det är "lika allvarligt" som om ungen intagit morfin. .

Jag gissade rätt men blev ändå förvånad och positivt överraskad över resultatet och dramat.
Citera
2019-04-16, 01:02
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Vilket avsnitt alltså! Äntligen händer lite saker som för saker och ting framåt, herrejävlar.
Instämmer, dagens avsnitt var ett av dom bästa hittills!
Citera
2019-04-16, 15:26
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Instämmer, dagens avsnitt var ett av dom bästa hittills!
Håller med. Gårdagens avsnitt var ju fantastiskt bra.

Såg att någon saknade humor, men det är ju faktiskt ett drama.

Nä, riktigt bra.
Citera
2019-04-16, 15:33
Medlem
Bizmarcks avatar
Har det framkommit om huruvida Bianca och hennes två tajta kompisar knullade granngubben för att han inte skulle skvallra om deras fest? Knullade de honom i trädgården när de följde med för att titta på hans blommor?
Citera
2019-04-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Vilket avsnitt alltså! Äntligen händer lite saker som för saker och ting framåt, herrejävlar.
skämtar du eller
Citera
2019-04-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Har det framkommit om huruvida Bianca och hennes två tajta kompisar knullade granngubben för att han inte skulle skvallra om deras fest? Knullade de honom i trädgården när de följde med för att titta på hans blommor?
roliga fantasier du har
Citera
2019-04-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
William är fan coolast ju! Lurar Damp-Eddie att snedtrippa och sen sätter han sig naken vid datorn och sätter på lite psykosmusik

Varför i helskotta hade de ens "Ingmars knarkspray" "gömd" i bokhyllan? Är det Lisa som visat prov på sitt sedvanligt goda omdöme och ställt den där samt informerat barnen om vad det är för något?

Jag fick vibbar från filmen, när musikerna i Nurnberg 47 sitter drogpåverkade efter en konsert och är allmänt borta. I bara överkroppar.
Citera
2019-04-18, 21:20
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag fick vibbar från filmen, när musikerna i Nurnberg 47 sitter drogpåverkade efter en konsert och är allmänt borta. I bara överkroppar.

G – som i gemenskap, en riktig kanonrulle
Citera
2019-04-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Är det bara jag som tycker att Henrik har en riktig psykopatblick? Han ser snäll ut när han ler, men så fort han inte gör det ser han riktigt ondskefull och obehaglig ut. Har skådisen spelat någon riktig skurkroll någon gång (förutom Återträffen, där han spelar en av de gamla mobbarna i "filmen-i-filmen")? Annars borde han göra det. Med det utseendet hade han lätt kunnat casha in, kanske även utomlands genom att spela typ SS-officer eller seriemördare.

Har du möjligen sett en film som nog hette "Six points" med honom?
Jag fick lite samma vibbar som du men kom på att det nog berodde på att jag sett honom just i "Six points"(googlat nu, så ja, den heter så.). För mig blev filmen en chock då jag upplevt något traumatiskt själv innan och sen skulle en kompis och jag se på "en rolig film" och på något vis så misstog vi oss och råkade se den istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in