Citat:
Ursprungligen postat av
ed1
Är det bara jag som tycker serien har gått ner sig eller stör jag mig bara på majoriteten av karaktärerna rent personligt?
Mina barn ser om den på svt play, så jag har sett om en del. Om man räknar antalet humor-poäng i form av ironi eller skämt så skulle jag säga att de första delarna är fem gånger roligare än denna säsong. Värsta missen med nya säsongen var att ta bort ett antal kul standard-inslag som terapeuterna som käbblar, paren som käbblar i terapi, psykologen på skolan, säng-killens norrländska tjej, tant-paret osv. Finns inte en ny karaktär eller konstellation som är i närheten så rolig som säsong 1. Den som inte ser det har visserligen trevligt men måste vara totalt blind.
Värst är att tyck-synd-om-personer som sängkillen eller Mede numera är deppiga på riktigt. Det är antagligen en tunn linje mellan "deppig person som ändå är rolig att se på" och "deppig person som enbart är deppig".
Mede säger knappt sina repliker längre. Hon verkar lida rejält. Och hennes makeup, hon ser ut som 65 år.