2019-04-21, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpocahontas
Du får jättegärna höra av dig senare hur det gick.

ja absolut, ska försöka komma ihåg det
Citera
2019-04-21, 15:02
Medlem
Hallå. Blev tagen igår av polis. Tog en tablett + 1/4 totalt i torsdags kväll/natt (ecstacy) sista intaget av en fjärdedel skedde vid 03-tiden. Valde att göra blodprov & gjorde det ungefär vid 02:50 lördag natt mot söndag. Finns det chans att jag är negativ, eller är det kört?
Citera
2019-04-21, 15:41
Medlem
elpocahontass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnokMacarena
Hallå. Blev tagen igår av polis. Tog en tablett + 1/4 totalt i torsdags kväll/natt (ecstacy) sista intaget av en fjärdedel skedde vid 03-tiden. Valde att göra blodprov & gjorde det ungefär vid 02:50 lördag natt mot söndag. Finns det chans att jag är negativ, eller är det kört?

Tjenare! Det är bra att du valde att ge blodprov, det ökar dina chanser att vara negativ. Skulle vilja säga att du kommer klara det, men är inte säker.
Citera
2019-04-21, 18:53
Medlem
Om jag plockas in för misstanke om att jag skulle vara drogpåverkad och tvingas lämna urinprov, hur går själva hanteringen av provet till när det väl är i provkoppen? Hur garanterar polisen att det är mitt prov som skickas så det håller juridiskt?
Nu hamnade provkoppen på en hylla, omärkt, medan jag leddes bort på förhör så jag har ingen aning vad som hände sedan.
Jag satt där i flera timmar medan mitt hem och min bil genomsöktes, utan att "något las till i brottsmisstanken" enl. polisen, och kördes sedan tillbaka till min bil så jag kunde köra hem. Alltså verkar allt, om jag inte missuppfattat, hänga på detta urinprov jag inte vet vad som hände med.
Citera
2019-04-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpocahontas
Tjenare! Det är bra att du valde att ge blodprov, det ökar dina chanser att vara negativ. Skulle vilja säga att du kommer klara det, men är inte säker.

Fan jag hoppas verkligen att du har rätt.. du lyfte en stor tyngd från mitt bröst iallafall. Tack så mycket!
Citera
2019-04-22, 18:01
Medlem
Tog 2 linor av dåligt ladd i lördags.. ska lämna up på tisdag morgon och det är då ca 58t timmar efter.

Dem jag var med påstod att det alltid är ute efter 48t (2dagar)
Nu i efterhand börjar jag bli nojig då det står på olika ställen 1-3 dagar.

Däremot 1-2dagar enligt vice.
Den goda nyheten är att detektionstiden för kokain i ett urin- eller salivprov är så pass kort att du i princip måste kissa mitt under avtändningen för att man ska hitta något. Detta gäller särskilt dig som bara tar det någon gång då och då – en liten mängd kokain som tagits vid ett enda tillfälle kan vara omöjlig att upptäcka efter bara några timmar. "Det skulle kunna räcka med tolv timmar för allt mindre än ett halvt gram", menar Lisa Tomsak, medicinsk chef på den amerikanska beroendekliniken Royal Life Centers i Miami.
https://www.vice.com/sv/article/3kmm...nas-i-ett-test

Frågan är då till er som har erfarenhet av just cokain och dess spårningstid. Är det rimligt att det ej längre syns efter så kort tid?!
Citera
2019-04-22, 22:59
Medlem
Twhds avatar
Någon som vet vad ett normalt värde för kreatin i urinet är? Tänker på labbanalys.

Vad jag vet ska det inte vara under 2.0.

Vad är ett ”normalt” värde?

2.5 var lågt fick jag höra, dvs stort intag av vatten/utspädd men ändå godkänd.

Hur är det med värden på 7.0-8.5?

Tack!
Citera
2019-04-22, 23:01
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Tog 2 linor av dåligt ladd i lördags.. ska lämna up på tisdag morgon och det är då ca 58t timmar efter.

Dem jag var med påstod att det alltid är ute efter 48t (2dagar)
Nu i efterhand börjar jag bli nojig då det står på olika ställen 1-3 dagar.

Däremot 1-2dagar enligt vice.
Den goda nyheten är att detektionstiden för kokain i ett urin- eller salivprov är så pass kort att du i princip måste kissa mitt under avtändningen för att man ska hitta något. Detta gäller särskilt dig som bara tar det någon gång då och då – en liten mängd kokain som tagits vid ett enda tillfälle kan vara omöjlig att upptäcka efter bara några timmar. "Det skulle kunna räcka med tolv timmar för allt mindre än ett halvt gram", menar Lisa Tomsak, medicinsk chef på den amerikanska beroendekliniken Royal Life Centers i Miami.
https://www.vice.com/sv/article/3kmm...nas-i-ett-test

Frågan är då till er som har erfarenhet av just cokain och dess spårningstid. Är det rimligt att det ej längre syns efter så kort tid?!
Kokain har kort halveringstid och försvinner rätt fort, men metabolister stannar kvar längre och kan spåras
Citera
2019-04-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notbert
Saliv prov...

Tack för svar ! Det va ganska positivt antar jag, Cannabis syns väl inte länge på saliv prov har jag hört ? Så kanske klarar mig trotts allt när dem väl stannar mig ute på vägarna 😊
Citera
2019-04-23, 14:41
Medlem
elpocahontass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UsernameDenied
Jag har rent urin (cleant från droger) som jag fått av en polare och som jag tänkt använda för att komma undan ett positivt resultat.

Det har varit i min kyl några veckor, ungefär 4. Kan jag fortfarande använda det eller kommer de märka att det är gammalt? Det ser ok ut nm

Vill tillägga att det är en generell rutinkontroll för att se om jag använder droger.

Jag hoppas på att det visar negativt även om det är gammalt urin och att jag kan använda det. Så min fråga lyder alltså: kan jag använda det?? Skulle uppskatta svar så fort som möjligt, testet är på tisdag nästa vecka!

Hur gick det för dig idag? 😋
Citera
2019-04-23, 18:04
Medlem
Blir det samma utslag på Tandläkarens Midazolam och Flormidal/Dormicum tabletterna? Tänkte om det va nått i tabletterna som dom kunde hitta på analys som inte finns i tandläkarens flytande. Om man sitter på några flormidal efter man varit hos tandläkaren kan man ju ta några till efteråt om det är samma utslag på analysen.
Citera
2019-04-23, 23:15
Medlem
Hej! I lördags tog jag 250 mg tramadol (kl20) och i söndags (kl20) 200mg tramadol. Jag använder inte tramadol eller andra preparat så detta var första gången.

Nu på onsdag måste jag gå lämna urinprov.

Jag har druckit mycket vatten samt tagit vätskedrivande tabletter pissar som en galning. Imorgon tänkte jag ta vätskeersättning och ytterligare en vattendrivande tablett (furix 40)

Kommer jag kunna klara mig?!?!?

Jag är såååååå jävla nojig ska pissa på FMN! Uppdaterar hur det kommer gå för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in