2019-04-11, 09:14
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Läser i dina senare inlägg att du botat dig, hur gjorde du det? Genom kost och hälsosamt levende?
Tyvärr vet jag inte hur jag botade min herpes, då det skedde innan jag fick vetskapen att herpes går att bota.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men Fitthora använd inte ordet bota om du inte vill få medicinarna på dig. Symtomfri ska du skriva.
Få inte för dig att du kan säga åt mig vad jag får eller inte får säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Gameday
Ska jag alltså ha kokosolja på läpparna? Använder det i mat redan. Det blir enkelt att testa.

Hur ofta har ni på det? Alltid? Efter varje måltid, så att jag alltid har det på läpparna?
Kokosolja lämpar sig inte speciellt väl för applicering på läpparna eftersom dess oljiga konsistens gör att det inte kommer stanna kvar speciellt länge.

Jag rekommenderar istället en lindrande cerat bestående av bivax och kokosolja, se tidigare inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
För att undvika utbrott av munherpes skall mun och läppar hållas ren (tvål och vatten). Inget fingrande eller slickande när irritation börjar uppstå. Smörj med cerat innehållande bivax och olja, gärna cocosolja (cerat tillverkas enkelt och billigt hemma i köket. Hylsor inhandlas billigt på nätet.).

Munherpes blossar ut vid utmattning eller sjukdom då immunförsvaret inte hinner med. Om irritation uppstår, håll mun och läppar rena, undvik stress/utmattning och smörj med ett skyddande fettlager så förhindras utbrott.

Munherpes (liksom all herpes) kan botas.

Citat:
Nu jävlar i min låda! Smorde in herpesutslag i morse med denna kokosolja och ta mig fan. Det (typ 2 f.ö.) har lagt sig!
Kommentar överflödig.
Citera
2019-04-11, 20:25
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Tyvärr vet jag inte hur jag botade min herpes, då det skedde innan jag fick vetskapen att herpes går att bota.
Du är inte botad. Genom att använda den termen så sprider du missvisande information i tråden. Att kalla dig för botad är som att säga att en kattallergiker är botad för sin allergi så länge den undviker att komma i kontakt med katter. Lyssna på Jof och skriv symptomfri istället.
Senast redigerad av Perhaps-Probably 2019-04-11 kl. 20:31.
Citera
2019-04-12, 21:48
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Du är inte botad. Genom att använda den termen så sprider du missvisande information i tråden. Att kalla dig för botad är som att säga att en kattallergiker är botad för sin allergi så länge den undviker att komma i kontakt med katter. Lyssna på Jof och skriv symptomfri istället.
Jag vågar påstå att min information är den som är minst missvisande i tråden. Den är inte accepterad av läkemedelsindustrin och dess slavar (läs: sjukvården), men det betyder inte att jag far med osanning.

Jag är botad och symptomfri.
Citera
2019-04-12, 21:54
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Jag vågar påstå att min information är den som är minst missvisande i tråden. Den är inte accepterad av läkemedelsindustrin och dess slavar (läs: sjukvården), men det betyder inte att jag far med osanning.

Läser du lite mer kring HVP så inser du snart att HVP är högvirulent och att du kan vara smittande trots symptomfrihet.

Men för all del, presentera din källa på att herpes går att bota, så bryter vi vetenskapsmän ned den till beståndsdelar.
Citera
2019-04-12, 22:04
Medlem
Fittahoras avatar
Trådens besökare som är drabbade av herpes får själva avgöra vad som är bäst för dom.

Läkemedelsindustrins alternativ:
- Sjukdomen är kronisk.
- Dyra mediciner för att lindra symptomen.
- Biverkningar.

Naturmedicinens alternativ:
- Sjukdomen är ej kronisk.
- Billiga behandlingar för att motverka att symptom uppstår.
- Inga biverkningar.

Trådens "vetenskapsmän" får roa sig bäst dom vill med att argumentera för sin världsuppfattning. Jag lever i verkligheten och följer naturens lagar, inte vetenskapens, så en sådan diskussion känns tämligen ointressant.
Citera
2019-04-12, 22:45
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:

Citat:
Trådens besökare som är drabbade av herpes får själva avgöra vad som är bäst för dom.

Läkemedelsindustrins alternativ:
- Sjukdomen är kronisk.
- Dyra mediciner för att lindra symptomen.
- Biverkningar.

Naturmedicinens alternativ:
- Sjukdomen är ej kronisk.
- Billiga behandlingar för att motverka att symptom uppstår.
- Inga biverkningar.

Trådens "vetenskapsmän" får roa sig bäst dom vill med att argumentera för sin världsuppfattning. Jag lever i verkligheten och följer naturens lagar, inte vetenskapens, så en sådan diskussion känns tämligen ointressant.
Jag har då inte sett någon i tråden attackera naturmedicin. Det du försöker göra är att vrida diskussionen till att alla som kritiserar din uppfattning om herpes simplex virus är slavar för läkemedelsindustrin.

Jag har skrivit till tidigare i tråden angående dina påståenden om läkemedelsindustrin men du svarade inte. Jag sa att det är inte läkemedelsindustrin som har tagit fram information om hur latenta virusinfektioner fungerar. Dess funktion är känd i alla områden inom medicin och virologi. Dessutom så är inte sjukvården slavar till läkemedelsindustrin, utan tvärt om så är läkemedelsindustrin slavar till sjukvården.

Om det dessutom går att bli av med den latenta virusinfektionen, vad tjänar då läkemedelsindustrin på att ljuga om det? Det är inte så att läkemedelsindustrin endast består av ett stor företag. Det kanske är 1% av alla läkemedelsföretag som säljer mediciner mot herpes. Om det går att bota sjukdomen varför försöker då inte någon av de övriga 99% av företagen sälja sådan behandling? Och du som påstår att det går att behandla, vad är det som i sådana fall dödar de latenta virusen i kroppen och på vilket sätt?

Jag tycker alltid att det är fascinerande att det finns sådana som du som istället för att publicera sina upptäckter i en vetenskaplig tidning och möjligtvis vinna ett nobelpris, är ödmjuka nog och nöjer sig med att berätta om sina upptäckter på ett obskyrt internetforum.
Senast redigerad av Perhaps-Probably 2019-04-12 kl. 22:48.
Citera
2019-04-12, 23:33
Medlem
Jofs avatar
Ingen hävdar på allvar att man kan bota herpes - utom Fittahora förstås. Hens namn kommer att vara på allas läppar när nästa nobelpris i medicin delas ut. Om allt går hens väg. Då får hen stå och niga eller bocka när hen tar emot priset. Och miljarder smittade kommer att hylla hen.

Det längsta man kommit är att forska på ett vaccin som kan hindra utbrott och det kanske kommer om tio år. Nej, att vara stöddig hjälper ingen!
Men kokosolja har lindrat mitt utslag. Så också en blind höna hittar något korn någon gång.
Och naturläkemedel kan var en källa att utforska när skolmedicinen inte kommer längre.
Senast redigerad av Jof 2019-04-12 kl. 23:52.
Citera
2019-04-13, 01:13
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ingen hävdar på allvar att man kan bota herpes - utom Fittahora förstås. Hens namn kommer att vara på allas läppar när nästa nobelpris i medicin delas ut. Om allt går hens väg. Då får hen stå och niga eller bocka när hen tar emot priset. Och miljarder smittade kommer att hylla hen.

Det längsta man kommit är att forska på ett vaccin som kan hindra utbrott och det kanske kommer om tio år. Nej, att vara stöddig hjälper ingen!
Men kokosolja har lindrat mitt utslag. Så också en blind höna hittar något korn någon gång.
Och naturläkemedel kan var en källa att utforska när skolmedicinen inte kommer längre.
Ja absolut. Naturläkemedel kan många gånger vara effektiva när det kommer till att lindra symptom för åkommor. Kul dessutom att du lyckades kontrollera dina utbrott (åtminstone i nuläget) med kokosolja. Det är dock frustrerande när lögner sprids i syfte för att hylla naturläkemedel till skyarna(Fittahora) eftersom det inte gynnar någon i slutändan.
Senast redigerad av Perhaps-Probably 2019-04-13 kl. 01:20.
Citera
2019-04-14, 09:11
Medlem
Mitt är inte uppblåst länge, men istället massor av små finnar, runtom munnen.

Är det samma sak som funkar mot det?
Citera
2019-04-21, 09:58
Medlem
Jag har dom fortfarande.

Vad ska jag göra? Både Anti, och kokosolja funkar inte.
Citera
2019-04-21, 19:35
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Kokosolja fungerar dåligt kring munnen av den enkla anledningen att man oavsiktligt slickar bort det.

Se mitt tidigare inlägg i denna tråd:
Citat:
För att undvika utbrott av munherpes skall mun och läppar hållas ren (tvål och vatten). Inget fingrande eller slickande när irritation börjar uppstå. Smörj med cerat innehållande bivax och olja, gärna cocosolja (cerat tillverkas enkelt och billigt hemma i köket. Hylsor inhandlas billigt på nätet.).

Munherpes blossar ut vid utmattning eller sjukdom då immunförsvaret inte hinner med. Om irritation uppstår, håll mun och läppar rena, undvik stress/utmattning och smörj med ett skyddande fettlager så förhindras utbrott.

Munherpes (liksom all herpes) kan botas.
Citera
2019-04-22, 17:35
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Jag har dom fortfarande.

Om egenbehandling inte fungerar så är nästa steg att gå till läkaren om du inte vill vänta ut infektionsfasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in