Citat:
Tyvärr vet jag inte hur jag botade min herpes, då det skedde innan jag fick vetskapen att herpes går att bota.
Citat:
Få inte för dig att du kan säga åt mig vad jag får eller inte får säga.
Citat:
Kokosolja lämpar sig inte speciellt väl för applicering på läpparna eftersom dess oljiga konsistens gör att det inte kommer stanna kvar speciellt länge.Jag rekommenderar istället en lindrande cerat bestående av bivax och kokosolja, se tidigare inlägg:
Citat:
För att undvika utbrott av munherpes skall mun och läppar hållas ren (tvål och vatten). Inget fingrande eller slickande när irritation börjar uppstå. Smörj med cerat innehållande bivax och olja, gärna cocosolja (cerat tillverkas enkelt och billigt hemma i köket. Hylsor inhandlas billigt på nätet.).
Munherpes blossar ut vid utmattning eller sjukdom då immunförsvaret inte hinner med. Om irritation uppstår, håll mun och läppar rena, undvik stress/utmattning och smörj med ett skyddande fettlager så förhindras utbrott.
Munherpes (liksom all herpes) kan botas.
Munherpes blossar ut vid utmattning eller sjukdom då immunförsvaret inte hinner med. Om irritation uppstår, håll mun och läppar rena, undvik stress/utmattning och smörj med ett skyddande fettlager så förhindras utbrott.
Munherpes (liksom all herpes) kan botas.
Kommentar överflödig.